Het grote stoner & doomtopic

Imo klinkt de mix van dat nummer verschrikkelijk. Ik had dat gevoel bij het Laatste Baroness album ook al.
Compressed to the max en de scherpste tonen het luidst. Ik overdrijf, maar 't is precies of ze laten heel 't nummer door nagels op metalen platen vallen. 't Is een stijl I guess.

Die hebben mij paar jaar terug op Desertfest zohard weggeblazen.

Samen op de split EP 'Emerald' met Psychonaut

Ik weet niet goed waar het te zetten maar ik vermoed dat de grootste liefhebbers hier zitten. Nieuw project van één van de leden van The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble.

The Lovecraft Sextet, donkere zwoele jazz met gregoriaanse invloeden.

Voor zij die het nog niet wisten, binnenkort landt de plaat van Big Brave met The Body. Jawel, twee loodzware bands gaan een uppercut van jewelste geven!

Of dat dacht je, het is een heavy-ish folkplaat geworden. En het klinkt zó goed.

BIG|BRAVE’s roots as a minimalist folk band and The Body’s love of old-time, country blues, and folk music enable the quintet to strike a formidable balance between sorrowful lamentation and uplifting resolve to weighty effect. Leaving None But Small Birds thatches together two monumental innovative forces that render the emotionally profound with lucid, devastating vitality.

Hier al een paar keer naar geluisterd en vind het echt cool. Ik heb ze leren kennen door een split single met Wyatt E. Hopelijk krijg ik ze binnenkort live te zien.

Hier ook Type O Negative eens komen spammen!

Ja, goth, maar zeg mij maar eens dat er géén doom zit in al deze nummers, laat staan als er een cover van Black Sabbath bij is!

Er is toch geen band zoals Type O Negative! :bow:

Wat had ik graag Trouble een paar van deze nummers horen coveren... :headshake:

Beste nummer van de mannen?

Ik zeg beter dan het origineel

1 van die bands die ik jammer genoeg nooit live heb gezien. Wat een stem en charisma.
Nuja, ik ben ze ook maar beginnen ontdekken toen Steele al ziek was.

Ik heb de kans gehad om ze te zien op Graspop 2003, maar voor zover ik mij nog herinner ben ik er toen niet naar gaan kijken omdat ik ze toen nog niet kende :unsure:

Na bovenstaande lijst hebben grijsgedraaid moet ik constateren dat ik dit het meest "doomy" nummer vind.

Ik heb ze nog nooit beluisterd om eerlijk te zijn. Leek me niet mijn ding. :unsure:
Mijn ding was het ook niet in een ver verleden, al had ik toen enkel een stukje van Black No. 1 gehoord. Ik vond zijn stem toen "raar" en te goth.
Uiteindelijk begon ik een paar jaar later naar bovenstaande lijst te luisteren en kwam dat goed, ook bij Black, maar ik moet ook zeggen dat in die lijst wel de nummers staan die het meest mijn ding zijn (en ja, daar zitten de meeste doominvloeden in). De andere nummers zijn minder mijn ding, of moet ik aan wennen.

Ik zou zeggen probeer het nummer uit mijn laatste bericht eens. 😎

Black No. 1 stond op een of andere DVD die ik had en ik vond het fantastisch, al heb ik er nooit albums van gekocht en ken ik maar een handvol nummers. Zou dus fijn zijn mocht iemand een Type O Negative-album als AOTW kiezen. Ik weet wel dat Peter Steele eens op Jerry Springer kwam en voor Playgirl poseerde.

Type O is zo een van die vergeten bands die niet in de Zwaarste lijst (denk 1 of max 2 nummers in die 666 list van dit jaar) of staalhard geraakt.
Werden toch regelmatig gedraaid op metalopolis van stubru en de clip van Black #1 passeerde ook regelmatig op MTV.
Jammer want ze hebben echt wel een sterke discography.

Mijn ding was het ook niet in een ver verleden, al had ik toen enkel een stukje van Black No. 1 gehoord. Ik vond zijn stem toen "raar" en te goth.
Uiteindelijk begon ik een paar jaar later naar bovenstaande lijst te luisteren en kwam dat goed, ook bij Black, maar ik moet ook zeggen dat in die lijst wel de nummers staan die het meest mijn ding zijn (en ja, daar zitten de meeste doominvloeden in). De andere nummers zijn minder mijn ding, of moet ik aan wennen.

Ik zou zeggen probeer het nummer uit mijn laatste bericht eens. 😎
Heb het nummer beluisterd en ik zit in hetzelfde schuitje als jij destijds met de stem. Instrumentaal heel vet maar ik ben erg gevoelig aan deftige vocals, zeker in de zwaarde genres.

Terug
Bovenaan