Het grote stoner & doomtopic

Fans van Wolfmother hier?
Geen "echte" stoner/doomband, maar er zitten mi wel genoeg invloeden in. Ik zou zeggen een mix van stoner en klassieke hardrock.

Toen ik deze band voor de eerste keer hoorde (Woman) had ik zelfs niet door dat het een nieuwe band was, en ik vond ze meteen heel goed! Stem deed mij denken aan Robert Plant.

Alleen had ik de volledige bandnaam toen niet goed gehoord. Ik herinner mij dat ik wel wist dat de band begon met "Wolf", maar de rest was mij ontsnapt. Toen ik in Google zocht naar "wolf" en "woman" vond ik niets. (We spreken hier over het jaar 2006...)
Toen ik dan uiteindelijk toch de volledige bandnaam had vernomen ging er dan ook een wereld voor mij open! Heb dit album vaak gedraaid, en had zin het na zo lang nog eens te draaien. :)

Tweede album is ook wel leuk, maar ben altijd een grotere fan van het eerste album geweest.

Zeker in de eerste track van de internationale versie (hier ook meteen te horen) is toch duidelijk stoner te horen.

Fan toen ik het voor het eerst hoorde maar was het al heel snel beu ook. Ik vind ze overrated, zeker als je ziet hoeveel aandacht ze op radio kregen/krijgen. :unsure:

Fan toen ik het voor het eerst hoorde maar was het al heel snel beu ook. Ik vind ze overrated, zeker als je ziet hoeveel aandacht ze op radio kregen/krijgen. :unsure:
Ik zou niet weten wat er overrated aan is, maar het is ook niet zo dat ik ze niet beu kan worden. Het is gewoon leuk om om de zoveel tijd eens te draaien. :)

Ik zou niet weten wat er overrated aan is, maar het is ook niet zo dat ik ze niet beu kan worden. Het is gewoon leuk om om de zoveel tijd eens te draaien. :)
Feit dat ze in de markt werden gezet als de redders van de rockmuziek puur omdat ze klinken als een hedendaagse versie van Led Zeppelin met invloeden van Kyuss en QOTSA.

Zal aan mijn elitaire blik liggen, maar er zijn volgens mij zoveel leukere recente rockbands die iets doen met psych/stoner rock dan Wolfmother.

Feit dat ze in de markt werden gezet als de redders van de rockmuziek puur omdat ze klinken als een hedendaagse versie van Led Zeppelin met invloeden van Kyuss en QOTSA.

Zal aan mijn elitaire blik liggen, maar er zijn volgens mij zoveel leukere recente rockbands die iets doen met psych/stoner rock dan Wolfmother.
En The White Stripes?
Ben ik ooit een tijdje echt grote fan van geweest. Weet niet goed waar ik ze onder kan zetten.
Nog minder stoner waarschijnlijk, maar ik hoor er toch ook weer "elementen" in.

En The White Stripes?
Ben ik ooit een tijdje echt grote fan van geweest. Weet niet goed waar ik ze onder kan zetten.
Nog minder stoner waarschijnlijk, maar ik hoor er toch ook weer "elementen" in.
White Stripes is van een heel ander kaliber dan Wolfmother. Maar voor mij toch geen stonerrock, eerder garagerockinvloeden. What do the other people think?

Wolfmother ken ik niet, en van The White Stripes ken ik alleen maar 7 nations army, wat waarschijnlijk niet eens representatief is voor de rest van hun werk :unsure:

Dus ik heb geen mening ¯\_(ツ)_/¯

Wolfmother ken ik niet, en van The White Stripes ken ik alleen maar 7 nations army, wat waarschijnlijk niet eens representatief is voor de rest van hun werk :unsure:

Dus ik heb geen mening ¯\_(ツ)_/¯
Klinkt als een classic artist om te bespreken, die hebben wel een drietal heel goede platen uitgebracht. En hun hitje is inderdaad niet echt representatief. :unsure:

White Stripes is van een heel ander kaliber dan Wolfmother. Maar voor mij toch geen stonerrock, eerder garagerockinvloeden. What do the other people think?
Daarom is het niet altijd handig om in hokjes te verdelen (maar wel handig, I know, en ik doe het zelf ook constant).
Ikzelf schaar alle rock waar regelmatig trage, zware stukken in komen als "een band met stonerinvloeden". Dat hoor ik ook regelmatig in The White Stripes.

Klinkt als een classic artist om te bespreken, die hebben wel een drietal heel goede platen uitgebracht. En hun hitje is inderdaad niet echt representatief. :unsure:
Dat hitje was samen met Nothing Else Matters en Folsom Prison Blues zowat het enige wat ik op de gitaar kon tokkelen.

van The White Stripes ken ik alleen maar 7 nations army, wat waarschijnlijk niet eens representatief is voor de rest van hun werk :unsure:
Ooh, big mistake, ze hebben best nog goede liedjes.
Ball and Biscuit is een geweldig nummer, zeer toepasselijk ook gebruikt als opening track van The Social Network ("Right now you could care less about me, but soon enough you will care by the time I'm done").

@Obi-Jan Wat hierboven staat. Ik vind White Blood Cells, Elephant en Icky Thump aanraders qua albums (al ken de overige niet (goed)).

Beetje zelfde mening als @Kid_C over Wolfmother.
Toen die eerste plaat uitkwam, klonk het wel fris. Maar het frisse was er snel af door de hype errond. Daar kunnen ze ( of was het meer een 1 man band?) natuurlijk zelf niet aan doen. En ze hebben de belofte ook niet kunnen waarmaken want ik vond de 2de plaat al een pak minder.
Dan vind ik bv Rival Sons constanter qua niveau. Ook veel Led Zep maar meerdere degelijke platen.

Ik vind het zelf niet fair om een band af te schrijven puur "omdat er een hype rond is", en wat doet dat af aan hun muziek?

Ik weet niet of dit echt stoner is, maar het is hoe dan ook lekker stevig!

(Die hoes :unsure: )

Colin & Mathieu (Amenra), Scott Kelly (Neurosis), Iggor Cavalera (Sepultura). Benieuwd naar de volledige plaat!

Terug
Bovenaan