Nattefrost
Well-known member
Aanwezig. Al een serieus stevig dagske gehad gisteren.Zit er iemand trouwens op Roadburn?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Aanwezig. Al een serieus stevig dagske gehad gisteren.Zit er iemand trouwens op Roadburn?

Eerlijk gezegd, ik zou niet weten waar ik het moet zetten. Vroeger zou je Roadburn zonder twijfel een stoner/doom festival genoemd hebben, zoals het huidige Desertfest, maar het heeft toch een serieuze evolutie doorgemaakt. En zelfs als ik het hier zou zetten, ik zou niet weten hoe ik de Roadburn beleving in woorden moet omzetten. De 30+ shows die ik gezien heb beschrijven is één ding, maar de bijna spirituele ervaring die RB is, dat krijg ik niet uitgelegd.Waar blijven al die Roadburn verslagskes mannekes?![]()
Op naar volgend jaar, en: after Roadburn is before Roadburn.

Hier zelfs nog langer.Das gewerkt ze gasten!
Hier is al tien jaar geleden dat ik er nog eens was![]()

Hier zelfs nog langer.![]()

Tafeltje in de Midi toen, doch present! Verder ook elk jaar present sinds 2011 als ik het mij goed herinner.2009 de eerste keer geweest, dan alleen 2017 gemist door de geboorte van de oudste dochter. 2020 had ik tickets maar we weten allemaal hoe dat gelopen is
Was aan het twijfelen om dit jaar te gaan maar teveel covid onzekerheid op het moment van ticketverkoop dus laten schieten.
Volgende jaren gaat afhangen van welk weekend het is. De twee oudsten verjaren 10 en 26 april dus ik heb wel wat ouderlijke verplichtingen in april. Maar als het lukt, ga ik zeker nog eens.
Er was ooit eens een soort gathering, zonder dat we het wisten: Ufomammut in de midi. Denk dat de meeste forumgangers toen zeteltjes hadden gescoord![]()
Of wachten tot de dochter oud genoeg is om mee te pakken.
Smote had ik ook graag gaan zien, Drommon echt is een zalige plaat. Ik wist op voorhand al dat dat een onmogelijk moment ging worden, met keuze tussen Solstafir, Full of Hell, Smote en Wyatt E. Hopeloos.Tafeltje in de Midi toen, doch present! Verder ook elk jaar present sinds 2011 als ik het mij goed herinner.
Verslag volgt nog, doch hoogtepunten waren alvast Smote (integrale psychtrip, die set), Ordigort (old school black 'n roll, alles kapot), Die Wilde Jagd (kraut trip!), Alkerdeel (Vlaanderens vuilste, alles kapot, moshpit op sandalen because fuck you that's why).

Dat was de eerste editie dat ik er niet meer bij was. De vier jaar ervoor telkens volle bak.Tafeltje in de Midi toen, doch present! Verder ook elk jaar present sinds 2011 als ik het mij goed herinner.

Hmm, dus zodra Waaslandwolf en ik naar Roadburn zijn beginnen gaan ben jij er mee gestopt... Verdacht, zeer verdacht.Dat was de eerste editie dat ik er niet meer bij was. De vier jaar ervoor telkens volle bak.![]()
Incubate had wel meer metal(ish) bands, maar ik vind dat Le Guess Who die rol voor een deel heeft overgenomen. Wel nog een pak eclectischer qua genres en meer wereldmuziek.Straf om te lezen hoe lang sommigen hier al naar RB gaan. Ik ben toch een stuk later beginnen gaan omdat mijn gezelschap verbijsterend genoeg nooit meewou, terwijl ik met pijn in het hart die affiches zag passeren. Nog vreemder, datzelfde gezelschap ging dan wél jaren mee naar dat andere festival in Tilburg, het teloorgegane Incubate in september.
Als ik er nu op terugkijk was er wel wat overlap. Converge zien in het Patronaat of The Ocean in de Midi klinkt als Roadburn, maar dat was dus ook op Incubate. Zelfs een keer Immortal en Mayhem achtereen in de 013. Ook vanalles in zaaltjes als de Cul de Sac, Paradox en Extase. Maar dan ook weer bizarre shit als ambient in een hotelkelder, drone in een kerk, Thee Silver Mt. Zion vanuit de zeteltjes van een amper gevulde stadsschouwburg en een rave in de Hall of Fame.
Twee van die festivals in een stadje als Tilburg was natuurlijk te veel van het goede en Incubate lekte geld langs alle kanten, dus logisch dat het niet bleef duren.
Ik ging die editie gaan maar ik begon twee weken ervoor met mijn eerste job en verlof was geen optie.Hmm, dus zodra Waaslandwolf en ik naar Roadburn zijn beginnen gaan ben jij er mee gestopt... Verdacht, zeer verdacht.

Ik heb het verhaal over de epische Ufomammut set in de midi al te veel moeten horen.