Het Hoge Noorden Seizoen 3

Als uw man/ex terugkeert naar België lijkt het mij dat die ook nog zijn kinderen wil zien. Klein gokje, die heeft via de rechtbank afgedwongen dat ze weer dichter komt wonen? (verstaanbaar ergens)
Ze is in oktober 2024 terug naar België gekomen met de kinderen, daarna enkele weken bij mijn vriendin gewerkt als leerkracht lager onderwijs, maar ze is leerkracht Frans in het middelbaar en een klas in het vierde leerjaar voltijds managen lukte niet.

Had duidelijk ook nog de droom om in Noorwegen te leven, maar gescheiden met drie kinderen kunt dat niet.

Je hebt gelijk, was ik al vergeten. Maar toch kwam ze relatief weinig aan bod vond ik.
Er was waarschijnlijk weinig beeldmateriaal. Annemie haar bedoeling was ongetwijfeld haar struggles in Noorwegen te filmen en het mes nog wat dieper te duwen met lastige vragen in de trant van "Is het niet moeilijk om in een verlaten dorpje in Noorwegen te wonen terwijl je ex en hele familie nog in België woont en je er hier alleen voor staat?" maar ze is "te vroeg" teruggekeerd.

Er was waarschijnlijk weinig beeldmateriaal. Annemie haar bedoeling was ongetwijfeld haar struggles in Noorwegen te filmen en het mes nog wat dieper te duwen met lastige vragen in de trant van "Is het niet moeilijk om in een verlaten dorpje in Noorwegen te wonen terwijl je ex en hele familie nog in België woont en je er hier alleen voor staat?" maar ze is "te vroeg" teruggekeerd.
Mensen achtervolgen tot terug in België doet ze blijkbaar niet meer... jammer. Zonder dat hadden we in seizoen 1 een paar van de meest legendarische momenten van heel dit programma gemist met Kris.

Het deel over Spitsbergen vond ik wel nog interessant als het ging over die Vlaamse ober.
Mij boeit Annemie haar eigen droom bitter weinig.

On another note:

Droom maar weg, jongens en meisjes. Voor geen geld heb je daar de cabin van je dromen om te gaan vissen, jagen en trekken! :love:

Ze is in oktober 2024 terug naar België gekomen met de kinderen, daarna enkele weken bij mijn vriendin gewerkt als leerkracht lager onderwijs, maar ze is leerkracht Frans in het middelbaar en een klas in het vierde leerjaar voltijds managen lukte niet.

Had duidelijk ook nog de droom om in Noorwegen te leven, maar gescheiden met drie kinderen kunt dat niet.
Vraag me nu wel af hoe die regeling wordt bepaald.
Ik vermoed dat het een Belgische rechtbank is, die dan maar in het voordeel van de vader in België spreekt. Maar zij zou toch evengoed kunnen zeggen dat de vader maar wat dichter moet komen wonen?

Allé, waarom zit die rechtzaak eigenlijk in België en niet in Noorwegen?

Wat me daarnaast ook nog opviel was dat er in vorige aflevering eigenlijk helemaal niet over een scheiding gesproken werd en dan nu plots wel effectief gescheiden.

Vraag me nu wel af hoe die regeling wordt bepaald.
Ik vermoed dat het een Belgische rechtbank is, die dan maar in het voordeel van de vader in België spreekt. Maar zij zou toch evengoed kunnen zeggen dat de vader maar wat dichter moet komen wonen?

Allé, waarom zit die rechtzaak eigenlijk in België en niet in Noorwegen?

Wat me daarnaast ook nog opviel was dat er in vorige aflevering eigenlijk helemaal niet over een scheiding gesproken werd en dan nu plots wel effectief gescheiden.
Ik vermoed dat in dit geval het feit dat ze geen echte stabiele situatie in Noorwegen hadden, de papa gemakkelijk terug kon keren naar België met de kinderen. Anders bestaat er een internationaal verdrag die zo'n zaken regelt (https://justitie.belgium.be/nl/them...n_en_jongeren/internationale_kinderontvoering , Noorwegen staat op deze lijst). Details ken ik daar wel niet van.

Ze zijn overigens gescheiden van tafel en bed, denk niet dat er al een échte scheiding was.

Misschien hebben de makers ervoor gekozen om gezien de delicate situatie niet verder te filmen?

Ik hoop toch op een seizoen 'Het Hoge Noorden: All-Stars'. Nog zoveel onopgeloste vragen van de vorige seizoenen... Ik voorspel alvast volgende verhaallijnen.

Zo zien we Kris terug opduiken met een vers paar boventanden! Eindelijk heeft hij geld gevonden om aan zijn gebit te laten werken. Jammer genoeg is zijn relatie met Anja op de klippen gelopen en moet hij voor de zoveelste keer in zijn leven van nul beginnen na de zoveelste financiele kater.

Marijke is intussen getrouwd met José. Ze werken aan hun droom om in Peru een succesvolle alpacaboerderij uit te baten. José heeft echter twijfels intussen, hij lust namelijk geen komkommer.

Veerle woont intussen helemaal alleen in het Amazonewoud. Ze zoekt in Brazilië ergens een schooltje om door haar man Eddy te laten opknappen.

Evelyne verhuisde terug naar België. Ze heeft intrek genomen in een appartementje waar ze samen met haar 15 huskies verblijft. Ze bouwt nu aan haar nieuwe droom, een eigen doe-het-zelf-zaak runnen.

Philip & Mariska zijn uit elkaar. Zij verkreeg het hoederecht over de kinderen nadat Philip haar had bedrogen met Jesper. Jesper is een zeiler uit Denemarken en woont nu samen met Philip op een woonboot in Denemarken.

Soetkin heeft een nieuwe relatie, ze is momenteel zwanger van haar derde kind. Haar vorige 2 dochters kan ze 1 zondag op de maand zien, maar ze moet afwisselen aangezien ze 1400 km moet rijden om bij haar dochters te zijn.

Dat kan, maar langs de andere kant, heel dat programma draait rond delicate situaties.
Er is wel een verschil tussen juridisch delicate situaties en de touchy subjects waar het programma min of meer een patent op heeft (en waarvoor, laat ons eerlijk zijn, de meeste mensen massaal blijven kijken).

Ik vermoed dat je het hebt over Olivier en Zoë?
Boeken, begeleide tochten, lezingen,...
"... organiseren we leiderschapsreizen".
Leiderschapsreizen!
DIE TWEE!?

Een bijtende recessie hebben we nodig om al dat tegenwoordige coaching gedoe in te dijken!

Ik heb de laatste toen minuten zitten roepen naar Annemie dat ik het heel saai vond en toen begon ze weeeeeer over dat boek van die Ritter.
Eindschot
maakte alles goed
Jah, het einde van Annemie? :eek2:
Dat mag je wel in spoilertags zetten hé.

Laatst bewerkt:

Ik heb ze als 17- en 18-jarige aan het prille begin van haar carrière geweten en zoals elke leerkracht in het middelbaar (ASO-richting nota bene) had zij de klas lastig onder controle. Maar goed, mijn aandacht had ze destijds wel in skinny jeans. Altijd voorraan in de klas gezeten bij de les Frans, oui oui.

Niemand die meegaat op reis met Annemie ? ;-)

Terug
Bovenaan