Het Hoge Noorden Seizoen 3

Slaapzak bijgeleverd idd.

Moeten ze echt niet meer doen. Daarvoor zijn de 2 dames echt niet geestig genoeg.

Ook gewoon niets gedaan. Met nen sneeuwscooter naar een schoon huisje rijden, wa water koken, en een saunake pakken. Das heel slechte tv, ondanks de prachtige b-roll shots.

Allez jong. Het is haar dan uiteindelijk toch gelukt om iemand de dood in te praten.

De dochter van die schrijfster, ik kan nu niet op haar naam komen, ze hadden dat toch wat meer mogen vermelden. Die is blijkbaar gestorven 2 maand nadat ze Annemie gezien had.

Allez jong. Het is haar dan uiteindelijk toch gelukt om iemand de dood in te praten.

De dochter van die schrijfster, ik kan nu niet op haar naam komen, ze hadden dat toch wat meer mogen vermelden. Die is blijkbaar gestorven 2 maand nadat ze Annemie gezien had.

De manier waarop die arme, oude vrouw in dat bed zat te kronkelen tijdens dat interview zei voldoende, de baarlijke duivel met de bijnaam Annemie stond dan ook aan haar bed.

De manier waarop die arme, oude vrouw in dat bed zat te kronkelen tijdens dat interview zei voldoende, de baarlijke duivel met de bijnaam Annemie stond dan ook aan haar bed.
Dat stukje tv deed mij heel hard denken aan een sketch uit "tegen de sterren op" waar Annemie werd geparodieerd door Nathalie Meskens en zuster Katarina door Walter Baele... moest iemand zich nog herinneren, staat op youtube btw 😅

Annemie onophoudelijk aant zagen ter ergernis van die non 🤣

Ik vond het echt wel een heel goeie aflevering met die 2 dames in de hoofdrol. Puur natuur, met een lach en een traan.
Echt van genoten!

Slaapzak bijgeleverd idd.

Moeten ze echt niet meer doen. Daarvoor zijn de 2 dames echt niet geestig genoeg.

Ook gewoon niets gedaan. Met nen sneeuwscooter naar een schoon huisje rijden, wa water koken, en een saunake pakken. Das heel slechte tv, ondanks de prachtige b-roll shots.
Het gaat toch niet over "geestig" of wat ze al dan niet hebben gedaan. Het was wel filosofischer bedoeld dan dat volgens mij. Maar misschien niet voor iedereen weggelegd om deze diepere lagen te snappen?

Het gaat toch niet over "geestig" of wat ze al dan niet hebben gedaan. Het was wel filosofischer bedoeld dan dat volgens mij. Maar misschien niet voor iedereen weggelegd om deze diepere lagen te snappen?
Ah, het klassieke “ge snapt het gewoon niet” als iemand iets niet goed vindt? Leg het mij gerust uit wat ik hier niet zie volgens u.

Dit was gewoon heel matige tv in mijn ogen, met 2 personen die ik heel saai vind samen. Kristel is imo geen schermgezicht. Hoe sympathiek en goed in haar vak ze ook moge zijn. Sinds klankman Pascal moeten ze het allemaal doen, maar vergeten dat Pascal wel het charisma had om die rol te dragen.

Ik heb gelezen dat Annemie haar heeft moeten overtuigen om terug in beeld te komen. Dus volgens mij is het zeker niet haar ambitie om een "schermgezicht" te worden. Dit was eenmalig, gewoon omdat Annemie een klankbord nodig had.

Ik heb gelezen dat Annemie haar heeft moeten overtuigen om terug in beeld te komen. Dus volgens mij is het zeker niet haar ambitie om een "schermgezicht" te worden. Dit was eenmalig, gewoon omdat Annemie een klankbord nodig had.
Het 4de seizoen is met een extra cameraman. Ik denk dus wel dat het de bedoeling is dat ze ook volgend seizoen in beeld zal komen.

Annemie ook bijna met pensioen.

Sowieso dat dit de reden was. Haal Kristel weg, en hoe moet Annemie dan die aflevering vol praten? Het ging teveel de Annemie-show zijn en zo zit dat programma niet in elkaar.

Ik kan de keuze voor Kristel begrijpen: ze is ervaren als tv-maakster, kent Annemie en Het Hoge Noorden goed en is uiteraard gewoon mee (wat bespaart op intake gesprekken en extra kosten). Helaas is ze niet de meest uitbundige vertelster of iemand die veel extra weetjes kan brengen terwijl Annemie struikelt over elk vlokje Christiane Ritter en Kristel enkel kan knikken.

Als ik al haar scènes bekijk is het ook wat tegen haar zin (het is te koud, niet zo aangename ervaringen in het verleden, horrorverhalen van de kou, die sjaal bevriest haar keel). Mss is het ook wat overdreven dat ze juist haar meest negatieve uitspraken telkens in de uitzending zetten.

Goh... dat ene stukje waar ze zegt van "dit kan ik over x jaar misschien gewoon niet meer" en het achterliggende idee van voelen dat het "active leven" stilaan naar een einde begint te gaan was nog ok maar je moet toch toegeven dat het voor de rest een mager beestje was?

Moest Christanne Ritter nu een legendarisch/mytisch figuur zijn tot daaraan toe nog maar wie in België kent die? En dan nog, was dit(/haar leven) nu interessant genoeg om alles samen 2 volle afleveringen aan schermtijd aan te spenderen? Hoe cringe was dat bezoek aan die dochter bv? Staan brullen tegen een mens van 97 dat eigenlijk gewoon ligt te wachten om te sterven... dit kan je toch echt bezwaarlijk goeie TV noemen?

Die Annemie is toch niet te schatten eigenlijk.

De scene met de oude vrouw in bed: zeer ackward

Onderweg komen ze die bedden tegen, wat blijkbaar een toeristische attractie is. Gaat ze daar met haar gat opzitten om wat te snoepen uit een zak chocolaatjes ofzo.

Dan moeten ze die bank sneeuwvrij maken, zit ze al na 2 scheppen te zagen wat voor een werk dat is. Mag die arme Kristel heel die bank afscheppen terwijl ze zelf binnen knus ijs op een vuur gaat smelten.

En dat allemaal om haar droom.

Ik kan de keuze voor Kristel begrijpen: ze is ervaren als tv-maakster, kent Annemie en Het Hoge Noorden goed en is uiteraard gewoon mee (wat bespaart op intake gesprekken en extra kosten). Helaas is ze niet de meest uitbundige vertelster of iemand die veel extra weetjes kan brengen terwijl Annemie struikelt over elk vlokje Christiane Ritter en Kristel enkel kan knikken.

Als ik al haar scènes bekijk is het ook wat tegen haar zin (het is te koud, niet zo aangename ervaringen in het verleden, horrorverhalen van de kou, die sjaal bevriest haar keel). Mss is het ook wat overdreven dat ze juist haar meest negatieve uitspraken telkens in de uitzending zetten.
Naast een Annemie staan die altijd super uitbundig is, lijk je al snel minder enthousiast. Maar ze was wel zichzelf en dat is toch leuker om naar te kijken dan een tweede Annemie?

Terug
Bovenaan