Het Hoge Noorden Seizoen 3

De oerreeks van ons Annemie die Belgen in het buitenland bezoekt staat momenteel op VRT MAX: La vie en rose (2017)

Wat opvalt is dat de deelnemers zich spontaan bloot geven en de tranen vrijuit laten lopen. Als makke paaslammetjes laten ze zich gewillig naar de slachtbank leiden, Annemie moet totaal geen moeite doen.

Tis gebeurd.

IMG_3119.jpeg

Deze middag was het Viva Espana op VRT1. Nog zo'n pareltje van Annemie Struyf in hetzelfde genre als La vie en rose en Het hoge noorden. Vroeger nog paar afleveringen van gezien. In de aflvering van vandaag volgt ze onder andere iemand die schaapherder geworden is. Mist niets in België, 2 minuten laten staat hij te wenen.

Deze middag was het Viva Espana op VRT1. Nog zo'n pareltje van Annemie Struyf in hetzelfde genre als La vie en rose en Het hoge noorden. Vroeger nog paar afleveringen van gezien. In de aflvering van vandaag volgt ze onder andere iemand die schaapherder geworden is. Mist niets in België, 2 minuten laten staat hij te wenen.

De VRT begrijpt eindelijk dat we smachten naar Annemie, zowel Viva Espana als La Vie en Rose in heruitzending :cheer:
Ik had beide reeksen nog niet gezien, uiteraard serieopname gestart.

Deze week in Viva Espana die vrouw met de herberg waar de vriendelijke buurman elke dag koffie komt drinken. Annemie vraagt wel heel uitdrukkelijk aan de recent gescheiden vrouw of die man wel elke dag komt koffiedrinken :oi22:
En dan komt de koster langs en krijgen we een scheldpartij op tv over het stelen van een map met handtekeningen van pelgrims.
Wat een programma :love:

Hilarisch fragment in Viva Espana :rofl:Annemie rustig aan het praten met die vrouw in de kerk, opeens het geluid van vallende borden op de achtergrond. Annemie die "Jezus is gevallen!!" roept. Blijkt de hyperkinetische koster het kindje Jezus voor in de kerststal te hebben laten vallen, waarna die de wind van voren krijgt van een andere oude vrouw, de eigenares van het beeldje.

Wat een fragment :love:

Ik ben op reis in Noorwegen en passeerde toevallig in Eidfjord, in de Hardangerfjord. Daar gestopt om te eten en opeens zag ik toevallig een bord met "vikingmuseum" en wie stond daar op ? Mark en Claudia en hun vikingmuseum. Dan maar eens bezocht, Mark zit te zweten in Mechelen maar Claudia heeft een tour gegeven. Supertoffe madam en een heel leuk museum.

W6G7EQ6.jpeg

Het "verdienmodel" is toch vaak dat er inkomsten zijn uit België. Ofwel werkt één van de twee daar nog ofwel is er sprake van een uitkering (pensioen, ziekenkas)

Het "verdienmodel" is toch vaak dat er inkomsten zijn uit België. Ofwel werkt één van de twee daar nog ofwel is er sprake van een uitkering (pensioen, ziekenkas)
Nou, dan lijkt het mij niet slim om naar Noorwegen te verhuizen. Daar spring je niet ver met die uitkeringen;)

Nou, dan lijkt het mij niet slim om naar Noorwegen te verhuizen. Daar spring je niet ver met die uitkeringen;)
Ik ken er genoeg die in Spanje of Zweden zitten met ziekenkas van over de 2000 pm. Als je dan nog een extra inkomen verwerft in die landen (vooral in Scandinavie makkelijk) dan kun je er goed van leven.
Maar zonder die inkomsten (kan ook zijn dat je je huis in belgie verhuurt bv) is het een stuk lastiger.

Ik ken er genoeg die in Spanje of Zweden zitten met ziekenkas van over de 2000 pm. Als je dan nog een extra inkomen verwerft in die landen (vooral in Scandinavie makkelijk) dan kun je er goed van leven.
Maar zonder die inkomsten (kan ook zijn dat je je huis in belgie verhuurt bv) is het een stuk lastiger.
Nu, je schreef "er is sprake van een uitkering". Voor mij mag iedereen zijn pensioen vieren waar hij wil (ze mogen daar op zaterdag gaan winkelen:hurrr:). Op een ziekte/invaliditeitsuitkering country hoppen, nou, daar heb ik toch (ethische) vragen bij. Vooral als ze daar dan nog wat bijverdienen (iets wat je inbuitenland niet echt kunt controleren)

Nu, je schreef "er is sprake van een uitkering". Voor mij mag iedereen zijn pensioen vieren waar hij wil
Steeds meer landen zijn bezig met een exit-tax. Er verdwijnen miljarden pensioen en ziektegeld naar het buitenland.
Op een ziekte/invaliditeitsuitkering country hoppen, nou, daar heb ik toch (ethische) vragen bij. Vooral als ze daar dan nog wat bijverdienen (iets wat je inbuitenland niet echt kunt controleren)
Je kunt redelijkerwijs niet van iemand verwachten die een uitkering van een burn-out of zo heeft met zijn handen over elkaar gaat zitten in het buitenland.
Natuurlijk gaat deze dat niet doen. Het hoeft niet altijd en volledige baan te zijn maar je kunt je partner ook helpen in de B&B , het makelaarskantoor of wat dan ook

Laatst bewerkt:
Nee, maar als je er nog eens 2.000 bijverdient zit je goed;

het belangrijkste is dat je inkomsten uit België hebt als "basis".

Terug
Bovenaan