Wie verwacht er wel veel wapengeweld? Toch niemand?
- Moderne conflicten zijn niet meer tussen grootmachten. Alles is gericht om de "interventiebereidheid" van de andere te doen verminderen of door de regio in kwestie onder druk te zetten.
- Zet massa's tanks aan de grens zodat de Oekrainse bevolking misschien voorkeur zal hebben aan een meer Russisch vriendelijke kandidaat uit persoonlijke veiligheid. Lanceer cyberaanvallen op infrastructuur,...
- Spreid fake nieuws op sociale netwerksites om de "zin in interventie" van de andere te doen verminderen. (Amerikaanse bevolking is heel anti- interventie. Na falen in Afghanistan is de goesting helemaal voorbij

. Ik zag cijfers dat 1 op 6 Amerikanen bereid zou zijn om Amerikaanse troepen te zien bij een Russische inval in Oekraïne. Ergo, absoluut geen goesting daarin.
- Maak iedereen afhankelijk van elkaar. Zie Duitsland die er niet veel zin in heeft. Ik zou ook niet graag verkiezingen hebben als de gasprijzen nog eens verdubbelen

.
- Doe van die provocatieve vluchten om lokale bevolking goed in de oren te knopen dat ze niet veilig zullen zijn bij een conflict en de gaten te tonen van hun eigen defensie.
- Toon aan de andere landen hoeveel vluchtelingen ze wel zouden krijgen als ze zich bemoeien. Gebruik vluchtelingen als pasmiddel.
Daarom:
China zal ook nooit Taiwan binnenvallen maar voortdurend Taiwan onder druk zetten om een pro-Chinese kandidaat in Taiwan te hebben wanneer de Taiwanese bevolking zich niet veilig voelt. Dit door hen te isoleren van het internationaal toneel, dit door eens te provoceren door met je nieuw schip eens te varen langs de kust of eens pronken met je nieuwe raketten,...
Tegelijkertijd belonen zij de landen die Taiwan niet erkennen en straffen ze de landen die Taiwan zelfs durven vernoemen. (Zie Litouwen recent:
https://www.reuters.com/world/asia-...tation-name-defuse-row-with-china-2022-01-25/
Ergo, zorg dat hun economie afhankelijk wordt van jouw economie.
Ik zie Rusland ook wel succesvol de Donbas innemen op een dag dat Europa/VS absoluut geen goesting hebben om in hun portefeuille te snijden. Nu heeft Poetin misschien ietwat de bereidwilligheid onderschat. Die dacht waarschijnlijk: "Het Westen zit te kreunen onder hoge gasprijzen, wat gaan die pipo's doen in het Westen? Mij straffen betekent nog hogere gasprijzen! En de Amerikanen zitten hun wonden te likken na Afghanistan. Het is het moment nu"