Het Ruslandtopic: de beer roert zich andermaal

Ook wel ironisch.
De hele tijd Navo verwijten uit te willen breiden en zelf dan gebieden willen innemen om uit te breiden.

Putin says he will recognize the Donetsk and Lugansk People's Republics immediately and ask the Russian parliament to ratify it as soon as possible. So there you have it.

Die speech klinkt echt wel heel duister. Als dit niet leidt naar een Nieuwe Koude Oorlog, wat dan wel? We're in for a rollercoaster guys.

Het bizarre is... Dit leek op de ramblings van een zieke man, die aan het ijlen is... en dit was volgens meerdere bronnen wel degelijk een op voorhand opgenomen speech.

Benieuwd wat Nato gaat beslissen buiten sancties zoals geen Belgische peren meer te sturen?
Muilperen zie ik Nato alvast niet uitdelen.

Eigenlijk Krimcrisis all over again: EU afgezanten zoals Verhofstadt stonden op het Maidanplein te verkondigen dat ze Ukraine gingen steunen en dat Rusland sancties kon verwachten. En kijk wat nonkel Vladimir deed.... . Dit voelt aan als Krimcrisis x10 en lijkt alsof Nato in een kramp schiet in plaats van uit z'n sloffen.
"Pas op hé.....niet doen.....sancties....foei....".

Hopelijk blijft het een ver van ons bed show (maar eigenlijk toch dichtbij), maar dit is na de start van de lockdown in 2022 bij mij ook weer een gevoel van "Wat??? Waar zijn we nu in verzeild geraakt? Kan toch niet?"

Het bizarre is... Dit leek op de ramblings van een zieke man, die aan het ijlen is... en dit was volgens meerdere bronnen wel degelijk een op voorhand opgenomen speech.
Wat de laatste maand gebeurt, plant Putin volgens mij al 30+ jaar, sinds de val van het ijzeren gordijn.
Eerst met de annexatie van de krim en nu dit .. Hij probeert gewoon op de juiste momenten toe te slaan.

Putin heeft toch nooit geaccepteerd dat de Sovjet Unie uiteen is gevallen?

Benieuwd wat Nato gaat beslissen buiten sancties zoals geen Belgische peren meer te sturen?
Muilperen zie ik Nato alvast niet uitdelen.

Eigenlijk Krimcrisis all over again: EU afgezanten zoals Verhofstadt stonden op het Maidanplein te verkondigen dat ze Ukraine gingen steunen en dat Rusland sancties kon verwachten. En kijk wat nonkel Vladimir deed.... . Dit voelt aan als Krimcrisis x10 en lijkt alsof Nato in een kramp schiet in plaats van uit z'n sloffen.
"Pas op hé.....niet doen.....sancties....foei....".

Hopelijk blijft het een ver van ons bed show (maar eigenlijk toch dichtbij), maar dit is na de start van de lockdown in 2022 bij mij ook weer een gevoel van "Wat??? Waar zijn we nu in verzeild geraakt? Kan toch niet?"
Tja, wat moet het antwoord van NATO dan zijn? Wij kunnen comfortabel vanuit onze zetel de situatie volgen maar een gewapende respons van NATO heeft voor de mensen in Oekraïne wel drastische gevolgen.

Ik zeg niet dat die er niet moet komen, maar wel dat dit misschien een beslissing van de Oekraïense bevolking moet zijn.

Voorlopig wel geen oorlogsverklaring.

Het zal afhangen van welk gebied hij juist als onafhankelijk declareert.

Als het gewoon de huidige toestand is waar de 'rebellen' zitten, dan is dit zoals Georgië en dan is er verder eigenlijk niet zo heel veel aan de hand. (als er geen escalatie is daarna)
Als het volledig Donbask en Luhansk is, dan is dat miserie.

Voor Putin is dit een noodgedwongen tussenstap , hij zou liever Oekraine weer een Russische koers doen draaien , maar het zal stukje per stukje worden . De Krim,Donetsk ,Lugansk , wat is het volgend stukje . Kharkiv ?

Moet zijn dan dat hij niet veel schrik heeft vd westerse sancties .

Bon... gas maal hoeveel nu? Echt net die corona shit achter ons gelaten en nu dit weer....

Geen nood, factcheckers hebben ons al beloofd dat de sluiting van de kerncentrales onze elektriciteitsfactuur niet zal laten stijgen.

Dat is iets dat ik ook al regelmatig gedacht heb de afgelopen dagen, gewoon het idee van ”Mannekes, kunnen we eens even 5 minuten geen misserie hebben?”.

Dit dus hé, 't leek bijna voorbij en nog genoeg andere problemen nationaal en internationaal (klimaat).

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan