Het verzuchting en beklag topic.

Ik kan niet om met trage laadtijden van websites en apps op mijn smartphone. Ik wil die open doen, snel iets checken of regelen en op een aantal seconden weer wegsteken. Maar het duurt allemaal langer dan ik verwacht.

Idem maar dan in bredere zin, websites of programma's die traag reageren (of op het werk files die belachelijk traag open gaan terwijl ze niet eens groot zijn) - daar heb ik echt geen geduld voor, terwijl ik over het algemeen best geduldig ben.

Ik had me het leven als volwassene veel gemakkelijker voorgesteld toen ik klein was.
Ik weet nog steeds niet wat ik wil worden als ik groot ben en ik heb nog steeds niet alles op een rijtje.

Dat is het probleem. Het is precies een sociaal idee geworden dat je altijd bereikbaar zou moeten zijn en je wordt opgegeven als vermist als je binnen het uur niet antwoordt.

Jep, heb dat gevoel ook. Als je dan niet meteen reageert op whatsapp, binnen het uur een bericht op messenger "check uw whatsapp eens" :unsure:

Of een groepswhatsapp waar de rest meteen antwoordt en ik niet. Dat er dan ook weer direct "en appelflap???" gestuurd wordt.

Dan denk ik ook Laat me eens gerust, ik zal wel antwoorden als het me past. En als het dringend is moet je maar bellen

Dat lijkt enkel zo omdat iedereen nu zijn mening kwijt kan op sociale media. Vroeger zeiden ze “Het zal wel zijn *insert cliché naam*” in het plaatselijke bruine café en daar hield de dwaze klap meestal op.
Bij ieder Nieuwsartikel dat gepost wordt op Facebook ben ik telkens des te meer geschokt door de dommigheid van de mensen die er op reageren.

Een shoppingcentrum in Gent sluit, en volgens de meeste die reageren is het de schuld van de groenen...

Of er worden nu boetes uitgedeeld aan mensen die in natuurgebieden hun hond laten loslopen. Dat is uiteraard om de dieren die op dit moment kwetsbaar zijn te beschermen. Maar volgens het volk dat reageert is het om geld uit ons zakken te kloppen om aan defensie te kunnen geven.

Je ziet duidelijk waar de kiezers van bepaalde partijen zitten...

En dan om de 5 botten inloggen ergens of cookies accepteren of een account aanmaken of andere shit. Je wil dan snel iets doen maar je loopt toch regelmatig tegen allerlei hinderpalen aan.
Het fenomeen wachtwoord haat ik intens. Ik hoop dat ze daar ooit een failproof alternatief voor kunnen vinden. Zonder veel gedoe inloggen. En niet dat gezever op werk van "om de drie maanden uw wachtwoord vervangen en dat moet x aantal tekens verschillen van het vorige wachtwoord". Met als gevolg: mensen schrijven het op een post-it en plakken dat op hun laptop of ze bellen IT elke drie maanden om het wachtwoord te vervangen.

Ik ben een van die laatste. Fuck it. Kutwachtwoorden.

Het fenomeen wachtwoord haat ik intens. Ik hoop dat ze daar ooit een failproof alternatief voor kunnen vinden. Zonder veel gedoe inloggen. En niet dat gezever op werk van "om de drie maanden uw wachtwoord vervangen en dat moet x aantal tekens verschillen van het vorige wachtwoord". Met als gevolg: mensen schrijven het op een post-it en plakken dat op hun laptop of ze bellen IT elke drie maanden om het wachtwoord te vervangen.

Ik ben een van die IT’ers die mensen zoals gij hun wachtwoord moet veranderen, kutzooi inderdaad. Ik zou mij liever bezighouden met interessantere zaken (ik haat repetitieve taken en altijd hetzelfde te moeten uitleggen)
Dan zijn er altijd mensen die de mails die ze krijgen met de boodschap dat ze hun wachtwoord binnen x dagen moeten veranderen niet lezen en na 3 maand niet meer op het systeem kunnen en dus IT moeten ambeteren omdat ze niet kunnen werken.

Dat ik zo stom was om mijn Ajax beveiligingssysteem via een firma te kopen. Ze blokkeren het volledige gebruik van de Hub. Zucht. Nu moet ik ze ambteren om basis dingen te doen en het zelf uit te breiden. Ik heb zelfs geen langetermijn contract bij ze...

Mail verstuurd om toegang te verkrijgen.

Ik sta in de bakerij achter een dame. Ik wil graag die cake hebben waar ze staat op te staren maar ik denk: Zij was eerst. Ik wacht, ik wacht. Vele minuten later is ze nog steeds aan het staren naar die cake. Ik kan niet eeuwig wachten hé, ik denk fuck it, dus ik grabbel die cake.

Begint die dame van hare tak te maken dat ik hare ... gepikt heb.

*zucht*. :unsure:

Ik sta in de bakerij achter een dame. Ik wil graag die cake hebben waar ze staat op te staren maar ik denk: Zij was eerst. Ik wacht, ik wacht. Vele minuten later is ze nog steeds aan het staren naar die cake. Ik kan niet eeuwig wachten hé, ik denk fuck it, dus ik grabbel die cake.

Begint die dame van hare tak te maken dat ik hare ... gepikt heb.

*zucht*. :unsure:
Teruggegeven dan?

Teruggegeven dan?
Neen als men vriendelijk is zeker wel maar als men mij afblaft gelijk ne gangster .. ze kon op haar kin kloppen se. Ik heb geduld genoeg gehad. Ik kon niet blijven wachten. Ik had daar anders een half uur later mogelijks nog kunnen staan.

Bij veel bakkerijen om zulke toestanden te vermijden is alles achter glas en roepen ze af: Wie is de volgende? En dan krijg je dit niet voor.
Maar als het open en bloot ligt en er is helemaal geen volgorde (ad random, wie aan de kassa staat die is eerst) dan krijg je zoiets dus.

Neen als men vriendelijk is zeker wel maar als men mij afblaft gelijk ne gangster .. ze kon op haar kin kloppen se. Ik heb geduld genoeg gehad. Ik kon niet blijven wachten. Ik had daar anders een half uur later mogelijks nog kunnen staan.

Bij veel bakkerijen om zulke toestanden te vermijden is alles achter glas en roepen ze af: Wie is de volgende? En dan krijg je dit niet voor.
Maar als het open en bloot ligt en er is helemaal geen volgorde (ad random, wie aan de kassa staat die is eerst) dan krijg je zoiets dus.
Je hebt gelijk, als ze dat niet op een normale manier kan vragen dan zou ik dat ook niet doen. Jij was ook eerst hé. In een supermarkt ga je toch ook niet komen reclameren als iemand voor jou het laatste artikel neemt.

Allez bij de bakkers waar ik ga vraag je gewoon wat je moet hebben en dan heb je dat soort situaties niet.

Terzijde, wachtwoorden op een post-it is eigenlijk nog zo slecht niet. Als iemand met slechte wil fysiek toegang heeft tot uw kantoor dan ben je al veel verder van huis.

Groot gelijk.

Terug
Bovenaan