Het is een feit dat deze persoon op basis van dit criteria gekozen is. Misschien indirect omdat men andere criteria wou, maar dan is het minstens indirect nog altijd "omdat hij homo was" en daar bepaalde zaken aan gekoppeld zijn in de huidige maatschappij. Je kunt het er niet volledig los van zien. Ik snap de oproep tot sereniteit van de familie, maar het is niet "omdat men iets anders zegt" dat het niet zo is. Zie : https://www.beyondgaming.be/threads/moord-in-beveren-homohaat.2722/post-105133

Het is een feit dat deze persoon op basis van dit criteria gekozen is. Misschien indirect omdat men andere criteria wou, maar dan is het minstens indirect nog altijd "omdat hij homo was" en daar bepaalde zaken aan gekoppeld zijn in de huidige maatschappij. Je kunt het er niet volledig los van zien. Ik snap de oproep tot sereniteit van de familie, maar het is niet "omdat men iets anders zegt" dat het niet zo is. Zie : https://www.beyondgaming.be/threads/moord-in-beveren-homohaat.2722/post-105133
Ik snap wat je wil zeggen, maar dat is nog altijd een indirecte link hè. Ik ken een aantal homokoppels in mijn naaste omgeving en die leiden voor zover ik daar zicht op heb toch een "normaal" leven. Het is dus niet omdat je homo bent, dat je daarom veroordeeld bent om via grindr 's nachts op obscure plekken sex te hebben. Kan dan net zo goed gaan dan om een heteroman die in het geniep afspreekt om te gaan (scheef)poepen.

Je zou verbaasd zijn wat de jan met de pet echt denkt over de homo's. Als het over de vreemdelingen gaat, gaat het er ook politiek correct aan toe, bij homo's is dat ook zo. Ons politiek is mss wel progressief, maar is de bevolking dat ook? Al bij al zijn er héél veel VB stemmers en in VB rangen zien we veel homofobe uitspraken. Wees er u maar van bewust dat VB hier hun eigen mening niet opdringen, integendeel zelfs, ze vertegenwoordigen het. De algemene sentiment(linkse media, linkse partijen, een niet te onderschatten deel van de bevolking) vindt het niet kunnen en daarom zit VB nu in een lastige positie.

Al bij al is het wel leuk om te zien hoe dit forum toch plots progressief kan zijn wat betreft homo's. Het zijn blijkbaar "die vremden" die een doorn in het oog zijn.
Ah ja, het is weer eens de schuld van de 'linkse' media en de Sossen. Kunnen ze weer eens het kiespubliek ophitsen tegen hun ingebeelde vijanden. Ik mijn mij trouwens te herinneren dat Cd&V het homohuwelijk mee heeft goedgekeurd in 2003 en dat de N-VA er ook geen problemen mee heeft. Of zijn deze partijen ook te progressief voor het VB?

Ah ja, het is weer eens de schuld van de 'linkse' media en de Sossen. Kunnen ze weer eens het kiespubliek ophitsen tegen hun ingebeelde vijanden. Ik mijn mij trouwens te herinneren dat Cd&V het homohuwelijk mee heeft goedgekeurd in 2003 en dat de N-VA er ook geen problemen mee heeft. Of zijn deze partijen ook te progressief voor het VB?
Ik praat over extreem rechts, jij komt af met cd&v en nva?

Ivm Vlaams belang, verklaar dit dan

De opleving van populistische, radicaal-rechtse bewegingen in Europa doet ook de oude, reactionnaire homo-standpunten weer herleven. Herstel van de blanke, mannelijke, ‘christelijke’ waarden is een hoofdpunt in die beweging. In Polen en Hongarije leidde dat al tot concrete beleidsmaatregelen tegen de ‘lgbtq-ideologie’, met bijvoorbeeld de beruchte ‘lgbtq-vrije’ gemeentes in Polen.

Nog maar afgelopen week onthielden de VB’ers zich in het Europees Parlement als enige Belgen bij een resolutie die de hele EU uitroept tot vrijheidszone voor iedereen, ongeacht seksuele geaardheid. Dat is geen misstap van een eenzame militant, maar een officiële partijlijn. En die lijn sluit wel degelijk goed aan bij het standpunt van jonge partijmandatarissen, al dan niet met Schild & Vrienden-affiliatie. Zoals jongerenvoorzitter Filip Brusselmans. “Transgenders en holebi’s zullen altijd abnormaal blijven”, zei die bij zijn verkiezing in de Kamer in 2019.

Als partij officieel niet. Als partijleden zijn er heel veel duidelijk wel in dat bedje ziek.

Neen, dat is niet wat er staat, niet wat men beweert, niet wat men insinueert.
Straddle beweerde dat er met het VB aan de macht dergelijke zaken niet zouden gebeuren omdat zij veel harder zouden optreden. Hier kwam tegenreactie op dat dit onwaarschijnlijk is gezien de visie van vele partijleden van deze partij. De partijleden van deze partij die actief bezig zijn met homohaat en homofobie, creeëren mee een klimaat waarin dergelijke zaken makkelijker plaats kunnen vinden.

Het is juist door deze homohaat en homofobie aan te pakken dat dit probleem opgelost kan worden. Niet door "misdadigers hardhandiger aan te pakken".

Dat is hoe heel deze dicussie gestart is. Door dezelfde persoon die beweert dat SPa en VLD dit "weglachen" en "hier verantwoordelijk voor zijn". Dat is het niveau van deze discussie, jammer genoeg.
En wat wil de huidige regering doen tegen culturele bevokingsgroepen die het niet zo hebben voor LGBTQ+ .
Ja en in Saudi- Arabie zijn vrouwen het privébezit van mannen. Maar blijkbaar ben je daar ok mee want dat zijn de algemeen aanvaarde normen en waarden van die maatschappij? Of homoseksualiteit past gewoon niet binnen de ideologische kraam van de hardcore VB’ers en willen ze hun eigen mening maar opdringen aan de restbvan de bevolking.
ik heb de indruk dat Saoedi-Arabie hier meer invloed heeft soms dan Vlaams Belang.

Allee een groep (vermoedelijke) allochtonen slaat iemand dood. Zowel parket als de eigen familie zeggen dat de piste van gay-bashing niet eens een zekerheid is en vragen discretie.

BG-forum: "ja maar VB is anti-gay"!!!

Allee jongens, kom he.

Allee een groep (vermoedelijke) allochtonen slaat iemand dood. Zowel parket als de eigen familie zeggen dat de piste van gay-bashing niet eens een zekerheid is en vragen discretie.

BG-forum: "ja maar VB is anti-gay"!!!

Allee jongens, kom he.
In plaats van het in het belachelijke proberen te trekken ... misschien moet je eerst eens het topic doornemen, dan snap je waarom de discussie (even) naar daar is geschoven.

In plaats van het in het belachelijke proberen te trekken ... misschien moet je eerst eens het topic doornemen, dan snap je waarom de discussie (even) naar daar is geschoven.

Ik heb de topic al de hele tijd revolte en al pagina's lang er over gezwegen ook. In de hoop dat 't eens terug on topic zou gaan.

Titel: "Moord in Beveren: homohaat?"

Antwoord: zowel parket als familie vragen daar niet te snel conclusies rond te trekken

Topic de laatste pagina's : "VB is anti-gay"

Homo haat is misschien overdreven, eerder afpersing/beroving, bij wat misschien een gemakkelijk slachtoffer leek.

Ik heb de topic al de hele tijd revolte en al pagina's lang er over gezwegen ook. In de hoop dat 't eens terug on topic zou gaan.

Titel: "Moord in Beveren: homohaat?"

Antwoord: zowel parket als familie vragen daar niet te snel conclusies rond te trekken

Topic de laatste pagina's : "VB is anti-gay"
Over de titel zelf valt momenteel toch niets te zeggen. Dan is het normaal dat de discussie zich verlegt naar gerelateerde onderworpen, zoals bijvoorbeeld het sociale klimaat waarin haat en minachting tegenover lgbtq's kan groeien, waarin lgbtq's bepaalde risico's nemen omdat ze vanwege dat klimaat ook in België nog altijd niet altijd en overal voor hun identiteit en geaardheid kunnen uitkomen. Waaruit haatmisdrijven kunnen voortspringen, en waardoor er misbruik kan gemaakt worden van hun 'risicogedrag'. Radicale islam is een factor in het creëren van zo'n klimaat, maar we moeten ook in eigen boezem durven kijken. En dan moet je gewoon toegeven dat de grootste partij van ons land impliciet en expliciet mee het negatieve klimaat voor lgbtq in stand houdt.

Jij mag dat off-topic vinden, mij lijkt jouw opmerking eerder een poging om de discussie te verleggen om zo bovenstaande niet te moeten erkennen. Maar laten we het aan de mods laten om deze discussie eventueel af te splitsen van het originele topic.

Over de titel zelf valt momenteel toch niets te zeggen. Dan is het normaal dat de discussie zich verlegt naar gerelateerde onderworpen, zoals bijvoorbeeld het sociale klimaat waarin haat en minachting tegenover lgbtq's kan groeien, waarin lgbtq's bepaalde risico's nemen omdat ze vanwege dat klimaat ook in België nog altijd niet altijd en overal voor hun identiteit en geaardheid kunnen uitkomen. Waaruit haatmisdrijven kunnen voortspringen, en waardoor er misbruik kan gemaakt worden van hun 'risicogedrag'. Radicale islam is een factor in het creëren van zo'n klimaat, maar we moeten ook in eigen boezem durven kijken. En dan moet je gewoon toegeven dat de grootste partij van ons land impliciet en expliciet mee het negatieve klimaat voor lgbtq in stand houdt.

Jij mag dat off-topic vinden, mij lijkt jouw opmerking eerder een poging om de discussie te verleggen om zo bovenstaande niet te moeten erkennen. Maar laten we het aan de mods laten om deze discussie eventueel af te splitsen van het originele topic.

Dan spreek je toch vooral voor jezelf.
Ik denk dat ik hier al meermaals heb laten blijken dat ik weinig tot niets moet hebben van de extremistische en populistische standpunten van VB en een deel van hun aanhang.

Heb jij dat ergens gelezen dat dit vermoedelijk mensen van allochtone origine of islamieten zijn? Of waarop is dit vermoeden gebasseerd? Ik kan dit niet meteen terugvinden. Maximale dat ik geraak is: "De bende die al langer bekend is voor vandalisme en diefstal met geweld, L.N. (16) en R.P. (17) uit Kieldrecht, K.B. (17) uit Antwerpen.".

Het feit dat ze zich zelf komen aanmelden zijn bij de politie doet me zelf vermoeden dat het niet noodzakelijk allochtonen of islamieten zijn.
Er stonden deze week foto's van de daders online. 1 zwarte en 2 Noord-Afrikanen. Maar omdat ze minderjarig zijn moesten deze blijkbaar snel weer van de nieuwssites.

Nog aanvullend op wat ik hierboven zei.
Ik was de eerste hier die zijn afkeur meer dan duidelijk kwam maken toen er nog gedacht werd aan gay-bashing.

En ik vind dat in de discussie rond deze moord het zeker eens zo interessant is hoe er door iedereen (incl mezelf) te snel tot conclusies werd gesprongen.

En wat 't parket en de familie doet is vragen om niet te snel conclusies te trekken als was dit gay-bashing. En vooral ook sereniteit.

Sta mij dan toe dat ik het dan allesbehalve correct vind hoe mensen op social media en oa onze premier ermee omspringen. En toch gewoon de feiten (cfr het parket) en de wensen van de familie langs zich leggen

OK, waarom gaat de discussie dan over het VB? Kan me moeilijk voorstellen dat 1 zwarte en 2 Noord-Afrikanen geinspireerd waren door de cultuur van het VB? Misschien moet de discussie eerder gaan over die hun cultuur en godsdienst?
Ja maar, er zijn mensen bij het VB die ook tegen homo's zijn he, dus waarom zouden die beter zijn dan de moordenaars? Echt logica achter het feit dat de discussie hier alweer over iets anders gaat dan initieel zoek ik niet meer hoor.

OK, waarom gaat de discussie dan over het VB? Kan me moeilijk voorstellen dat 1 zwarte en 2 Noord-Afrikanen geinspireerd waren door de cultuur van het VB? Misschien moet de discussie eerder gaan over die hun cultuur en godsdienst?
Lees even terug vanaf pagina 6.

Ja maar, er zijn mensen bij het VB die ook tegen homo's zijn he, dus waarom zouden die beter zijn dan de moordenaars? Echt logica achter het feit dat de discussie hier alweer over iets anders gaat dan initieel zoek ik niet meer hoor.
Dat is niet wat hier gezegd wordt. Lees ook even terug, en dan wordt die logica heel duidelijk. Tenzij je natuurlijk de hand niet in eigen boezem durft steken, dan is het makkelijker om woorden in andermans mond te leggen en ze proberen te ridiculiseren :)

Lees even terug vanaf pagina 6.

Dat is niet wat hier gezegd wordt. Lees ook even terug, en dan wordt die logica heel duidelijk. Tenzij je natuurlijk de hand niet in eigen boezem durft steken, dan is het makkelijker om woorden in andermans mond te leggen en ze proberen te ridiculiseren :)
Ik hoef nergens mijn handen in te steken aangezien ik me niet zie in homofobe uitspraken, ongeacht van wie ze komen.

Nog aanvullend op wat ik hierboven zei.
Ik was de eerste hier die zijn afkeur meer dan duidelijk kwam maken toen er nog gedacht werd aan gay-bashing.

En ik vind dat in de discussie rond deze moord het zeker eens zo interessant is hoe er door iedereen (incl mezelf) te snel tot conclusies werd gesprongen.

En wat 't parket en de familie doet is vragen om niet te snel conclusies te trekken als was dit gay-bashing. En vooral ook sereniteit.

Sta mij dan toe dat ik het dan allesbehalve correct vind hoe mensen op social media en oa onze premier ermee omspringen. En toch gewoon de feiten (cfr het parket) en de wensen van de familie langs zich leggen
Het is door de meeste mensen hier dan ook al aangegeven dat we mogelijk te snel tot conclusies zijn gekomen, en dat we moeten afwachten tot er meer duidelijkheid is. De discussie is hier gewoon verder gegaan naar homofobie in het algemeen. Net zoals de reactie op sociale media veel breder gaat dan specifiek deze moord.

Terug
Bovenaan