Straddle
Well-known member
Zo ervaar ik het ook, in het bestaande systeem was iemand hetero/homo/bi en dat was duidelijk (en het speelde op zich ook niet zo'n rol). Nu zie je vanuit de holebibeweging precies een pleidooi om veel meer met allerlei hokjes te gaan werken (cfr. "cis mannen" of fintra's).Maar het enige wat ik soms wel raar vind, is dat jullie nu precies, door eigen toedoen, in hokjes worden gestopt.
Terwijl ik vroeger op het school altijd meekreeg om te stoppen met mensen in hokjes te duwen, dat zoiets nefast was.
Ik blijf het gewoon bij hetero/homo/bi houden, dat begrijpt iedereen en veroorzaakt geen onnodige verwarring.
No f*cking way dat ik daar aan mee ga doen. Dat zijn termen van en en voor een kleine minderheid om zichzelf mee te beschrijven, ik zie geen enkele reden waarom ik mee zou moeten doen.Maar het enige wat ik mij hier dan over afvraag: moet ik mij dan zelf in dat cis-man hokje duwen en mezelf ook zo "voorstellen" naar de buitenwereld toe of zijn het mensen die over mij mogen beslissen om mij in dat hokje te plaatsen?
