Ikea geeft transgender personeel in Nederland betaald verlof voor geslachtsverandering
Weer een voorbeeldje van waar de LGBTQ+-slinger toch echt te ver doorslaat... extra verlof voor wat in essentie in de eerste plaats een cosmetische en geen levensnoodzakelijke/levensreddende ingrepen zijn. Dit terwijl mensen die andere belangrijkere ingrepen moeten ondergaan (alles van hernia tot kanker) daarvoor ongetwijfeld moeten terugvallen op het slechtere systeem van ziekenverlof (lees: geen verlof aan 100% loon), laat staan voor cosmetische ingrepen als borstvergrotingen. Maar ja, dat laatste - verlof voor ingrepen die fysieke ziektes bestrijden - zou voor een grote keten als IKEA een dure grap zijn, terwijl dat ze waarschijnlijk maar weinig transgender werknemers hebben (de zeldzaamheid van transgenders in de algemene populatie die ook nog eens pre-operatie moeten zijn), zien ze dit misschien als goedkope reclame in deze doorgeslagen, woke tijden.
Dan heb ik toch meer respect voor een VOLVO dat bijvoorbeeld 6 maanden ouderschapsverlof betaalt voor vrouwen én mannen (al blijf ik ook dat laatste een beetje absurd vinden, een man zijn lichaam moet niet herstellen van het trauma van een zwangerschap, het zwangerschapsverlof bij vrouwen dient toch ook voor minstens een deel dat doel, maar het is tenminste wel consequent als je de genders per se gelijk wilt behandelen).