Het is ook alleen maar "puur cosmetisch" omdat jij de psychologie en wetenschap achter genderdysforie weigert te erkennen.
Ik weiger niets te erkennen. Ik kan me perfect inbeelden dat iemand die per se graag zo'n geslachtsoperatie wilt, dat die gelukkiger is na zo'n operatie. De vraag of zo'n operatie fundamenteel veel uithaalt en of je niet te ver meegaat in het mentale denkbeeld van iemand versus de fysieke realiteit, dat kan je dan nog wegzetten als een interessant maar zinloos filosofisch debat.
Sowieso kan je echter hetzelfde zeggen van een vrouw die graag grotere borsten zou willen: die is ervoor misschien ook doodongelukkig en daarna een stuk gelukkiger. Van een kankerpatiënt die een tumor in zich heeft kan je dat nog des te meer zeggen denk ik dan: want die mag ervoren écht vrezen voor de dood, zonder zelfmoord in beschouwing te nemen, die tumor zorgt daar wel voor, maar die moet wél minder gunstig verlof nemen.
