Ik betwijfel of het ging over biologisch geteelde groenten of fruit uit de landbouw of in de supermarkt hoor.
Als je op dit soort manier gaat discussiëren, en woorden die er letterlijk staan, zonder een duidelijke figuurlijke context, al niet meer als dusdanig mag lezen, dan heeft een discussie verder geen enkele zin meer.
Natuurlijk klopt het niet, maar in plaats van meteen van wal te steken over hoe "men" hier de biologie ontkent, terwijl het dan gaat over één woord in een posts, vind ik volslagen hysterie. Verder is het niet aan mij om te zeggen wat anderen denken natuurlijk, maar de poster in kwestie werd in een eerdere post al door KoC gezegd dat met hem discusiëren geen nut had (nummertje trekken en achteraan aanschuiven, @Dr. Sheldon Cooper) dus die is misschien niet zo gemotiveerd om te reageren.Dat is niet hem "erop pakken", dit is duiden op iets wat feitelijk onwaar is. En dat is letterlijk de definitie van biologisch (in deze context):
En als "men weet niet beter" of "maar ik bedoelde A maar zei B" een geldig argument is, dan is de hele discussie van de afgelopen pagina's natuurlijk nutteloos, want dan kan je alles verdraaien zoals je wilt uiteindelijk...
EDIT: @JPV lijkt beter te verwoorden wat mijn punt was.
Voor mij is dat twee keer neen. Tot wie mensen aangetrokken worden, en wat ze denken tout court, daar lijkt iedereen vrij in. Zo lang je andere mensen in hun waarde laat zie ik echt niet in wat het probleem is. En ja, ongetwijfeld ga je een of andere extreme persoon vinden die het een misdaad vindt, maar zoals bij al die zaken maakt dat het geen relevant standpunt.Eenvoudige vraag: een cisgender weigert te daten met een transgender, is die transfoob of niet? Zelfs los van de kinderwens motivatie.
Maatschappelijk irrelevant of niet?
Laatst bewerkt:
) die frequent zich in biologische discussies mengt, lijkt me, als je je in biologie beperkt tot het determineren zoals ik blaadjes van een boom moest determineren, iemand mét iets dat eruit ziet als een plasser en zonder borsten én baardgroei en vanalles en nog wat , aan de biologische definitie van een man te behoren.
Dat is toch geen echt probleem maar eerder iets dat rechts graag opklopt om er één van te kunnen maken? Ze maken het graag oh zo moeilijk om transpersonen zelf weg te kunnen zetten als zijnde een probleem voor de maatschappij. Laat mensen toch gewoon zelf kiezen. Is er een probleem van grensoverschrijdend gedrag? Laat de instanties hun werk doen. Ofdat nu trans of cis mensen zijn, als je iemand zou lastig vallen op het wc ben je slecht bezig en mag je daarop aangepakt worden. Dit is geen raketwetenschap.