Tjiftjaf
Member
Het gaat er eerder om hoe jij seksuele context definieert he.
In elk geval zou je dan ook meteen schoolzwemmen kunnen schrappen omdat de leerkrachten daar in badpak / zwembroek rondlopen... Een cross Dresser is toch niet automatisch een seksuele context, noch is een leren broek dat... Mijn vriendin zie ik regelmatig in leren broek of rok naar haar werk vertrekken en geloof me, daar is geen enkele seksuele context mee gemoeid.
Ik vind het straf om vast te stellen (en dit is geen kritiek op jou maar een algemene observatie) hoe vastgeroest we nog zijn in onze opvattingen. Ik kan niet wachten tot alle kledingmerken de labels M/V overboord gaan gooien.
Opnieuw: de context speelt mee. Een leerkracht in zwemkledij is niet seksualiserend als dat tijdens de zwemles is. Dat zou het wel zijn tijdens de les Seksuele Opvoeding.
Zo is een drag queen tijdens carnaval wat mij betref ook niet seksualiserend, maar wel tijdens een LGBTQIA+ evenement met als doel kinderen wegwijs te maken in concepten als genderfluïditeit.

), wat toch voorgesteld wordt als een heel normaal koppel. Ik zag onlangs ook de nieuwe Disney prent Strange World met als hoofdpersonage een tiener jongen die gay is. Ook daar wordt dat normaal behandeld, ook niet echt in your face, maar het is er wel.