D
Deleted member 611
Guest
Mijn Vader die bijna elke dag telefoon krijgt van zo een ENG oplichtersbedrijf.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Schoolvoorbeeld van een scam. Niet op ingaan.Ik denk dat dit ook een scam is niet ?
Ok, ik wil uw artikel graag contant kopen, d.w.z. ik kom morgen om 14.30 uur op mijn kosten met de UPS-koerier bij u thuis om het geld bij u af te leveren en zodra u uw geld hebt ontvangen, geeft u het artikel aan de bezorger om mee naar huis te nemen, je hoeft niets te betalen, oké?
Of doet UPS dit effectief ?
Natuurlijk niet, daarom zal hij - volgens dat bericht - zélf meekomen met de koerier.Ik denk dat dit ook een scam is niet ?
Ok, ik wil uw artikel graag contant kopen, d.w.z. ik kom morgen om 14.30 uur op mijn kosten met de UPS-koerier bij u thuis om het geld bij u af te leveren en zodra u uw geld hebt ontvangen, geeft u het artikel aan de bezorger om mee naar huis te nemen, je hoeft niets te betalen, oké?

Dit is een scam. UPS levert geen geld aan huis af.Ik denk dat dit ook een scam is niet ?
Inderdaad een donkerrode vlag, mensen die meer bieden dan de vraagprijs.Nu de eerste rode vlag was dat hij meteen 10 euro meer biedde dat het zeker van hem was
Real estate wants a word with you.Nu de eerste rode vlag was dat hij meteen 10 euro meer biedde dat het zeker van hem was
Hoe kan je dat meegeven aan een UPS-koerier?Real estate wants a word with you.
En ze zouden al opgepakt zijn. Toch met iets meer risico.Deze is toch wel straf ze komen zelfs aan huis mensen oplichten...
Moet eens kijken hoe snel een 20 jarige 100m kan lopen en hoe snel die dat nog kan als die 80 is. Maar ja dat zou toch hetzelfde moeten zijn want het is dezelfde mens..Ik begrijp eigenlijk niet, waarom een jonge volwassen mens NIET in die val zou trappen, maar eens ze oud zijn er dan wel intrappen?
Wat is het verschil? Want dat is toch één en dezelfde mens?![]()

Omdat jongeren meer technologische kennis hebben en vaak ook op de hoogte zijn van dat soort praktijken? Neem nu dit forum, vooral jongeren die hier zitten en meer kans hebben om deze valstrikken te kennen dan de doorsnee oudere.Ik begrijp eigenlijk niet, waarom een jonge volwassen mens NIET in die val zou trappen, maar eens ze oud zijn er dan wel intrappen?
T'is niet omdat ik als 80 jarige trager ben van begrip dat ik plots miraculeus ne fraudeur ga geloven. Mmm ...Moet eens kijken hoe snel een 20 jarige 100m kan lopen en hoe snel die dat nog kan als die 80 is. Maar ja dat zou toch hetzelfde moeten zijn want het is dezelfde mens..![]()

Ik ben bij de oudste forumbezoekers denk ik.Omdat jongeren meer technologische kennis hebben en vaak ook op de hoogte zijn van dat soort praktijken? Neem nu dit forum, vooral jongeren die hier zitten en meer kans hebben om deze valstrikken te kennen dan de doorsnee oudere.
Ik zou zelfs nog durven zeggen dat een doorsnee jongeling achterdochtiger is tegen dat soort praktijken dan een doorsnee oudere van 60+ jaar.

de kans dat de oudere minder van technologie weet dan een jongere is gewoon veel groter, dus hun succesrate ligt hoger bij bejaarden.Ik begrijp eigenlijk niet, waarom een jonge volwassen mens NIET in die val zou trappen, maar eens ze oud zijn er dan wel intrappen?
Ugar is hier een van de oudste denk ik. Dacht +50. Zelf ben ik 45.. Ik denk dat ge de gemiddelde leeftijd onderschat.T'is niet omdat ik als 80 jarige trager ben van begrip dat ik plots miraculeus ne fraudeur ga geloven. Mmm ...
Maar goed, misschien overschat ik de gemiddelde mens (en al zeker op oudere leeftijd). We zullen wel zien tegen dat ikzelf er 80 ben.
Ik ben bij de oudste forumbezoekers denk ik.
Dus eigenlijk is het al vrij abnormaal dat ik op mijne fucking ouwe leeftijd nog helemaal mee ben (in zo'n zaken)
En neen 60 jaar, ben ik nog niet