Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Mijn Vader die bijna elke dag telefoon krijgt van zo een ENG oplichtersbedrijf.

Ik denk dat dit ook een scam is niet ?

Ok, ik wil uw artikel graag contant kopen, d.w.z. ik kom morgen om 14.30 uur op mijn kosten met de UPS-koerier bij u thuis om het geld bij u af te leveren en zodra u uw geld hebt ontvangen, geeft u het artikel aan de bezorger om mee naar huis te nemen, je hoeft niets te betalen, oké?

Of doet UPS dit effectief ?

Ok, ik wil uw artikel graag contant kopen, d.w.z. ik kom morgen om 14.30 uur op mijn kosten met de UPS-koerier bij u thuis om het geld bij u af te leveren en zodra u uw geld hebt ontvangen, geeft u het artikel aan de bezorger om mee naar huis te nemen, je hoeft niets te betalen, oké?

Schoolvoorbeeld van een scam. Niet op ingaan.

Natuurlijk niet, daarom zal hij - volgens dat bericht - zélf meekomen met de koerier. 👌

Met deze heb ik toch eens gelachen:

pic.png

LeGiT! - Jeff Bezos

Dit is een scam. UPS levert geen geld aan huis af.

UPS doet wel remboursverzendingen, waarbij jij als verkoper een artikel laat leveren aan iemand en die persoon dan geld geeft aan UPS ter betaling.

Alle zaken waarbij de o zo vriendelijke koper de “kosten op zich wil nemen” voor een koerierdienst, verzending, etc. zijn sowieso rode vlaggen.

Maar hij moest toch nog een paar dingen doen om mij beginnen te scammen.
Is hij bvb. veel met een thuisadres ?

Nu de eerste rode vlag was dat hij meteen 10 euro meer biedde dat het zeker van hem was

Vooral kwestbare ouderen die het slachtoffer weer zijn.
Eens ze binnen zijn knippen ze de kaarten door en stellen ze de simpele vraag : Wil je nog dezelfde code madam ?
- Euh ja dat wil ik dit.
- Goed wat was de code alweer..?

Ik zou alvast hard moeten lachen als hier een 'KBC medewerker' aan de deur zou staan.

Ik begrijp eigenlijk niet, waarom een jonge volwassen mens NIET in die val zou trappen, maar eens ze oud zijn er dan wel intrappen?
Wat is het verschil? Want dat is toch één en dezelfde mens? :unsure:

Ik begrijp eigenlijk niet, waarom een jonge volwassen mens NIET in die val zou trappen, maar eens ze oud zijn er dan wel intrappen?
Moet eens kijken hoe snel een 20 jarige 100m kan lopen en hoe snel die dat nog kan als die 80 is. Maar ja dat zou toch hetzelfde moeten zijn want het is dezelfde mens.. :sarcastic:

Omdat jongeren meer technologische kennis hebben en vaak ook op de hoogte zijn van dat soort praktijken? Neem nu dit forum, vooral jongeren die hier zitten en meer kans hebben om deze valstrikken te kennen dan de doorsnee oudere.
Ik zou zelfs nog durven zeggen dat een doorsnee jongeling achterdochtiger is tegen dat soort praktijken dan een doorsnee oudere van 60+ jaar.

Moet eens kijken hoe snel een 20 jarige 100m kan lopen en hoe snel die dat nog kan als die 80 is. Maar ja dat zou toch hetzelfde moeten zijn want het is dezelfde mens.. :sarcastic:
T'is niet omdat ik als 80 jarige trager ben van begrip dat ik plots miraculeus ne fraudeur ga geloven. Mmm ...

Maar goed, misschien overschat ik de gemiddelde mens (en al zeker op oudere leeftijd). We zullen wel zien tegen dat ikzelf er 80 ben. :tongue:

Omdat jongeren meer technologische kennis hebben en vaak ook op de hoogte zijn van dat soort praktijken? Neem nu dit forum, vooral jongeren die hier zitten en meer kans hebben om deze valstrikken te kennen dan de doorsnee oudere.
Ik zou zelfs nog durven zeggen dat een doorsnee jongeling achterdochtiger is tegen dat soort praktijken dan een doorsnee oudere van 60+ jaar.
Ik ben bij de oudste forumbezoekers denk ik.
Dus eigenlijk is het al vrij abnormaal dat ik op mijne fucking ouwe leeftijd nog helemaal mee ben (in zo'n zaken) :tongue:
En neen 60 jaar, ben ik nog niet

de kans dat de oudere minder van technologie weet dan een jongere is gewoon veel groter, dus hun succesrate ligt hoger bij bejaarden.
Nu ja, als ik zie hoeveel van mijn leeftijd nog technologie-analfabeet zijn zouden ze gerust ook genoeg +40'ers kunnen scammen.
Maar die zijn dan fysiek meer weerbaar en dikwijls minder te overdonderen of intimideren dan een hoogbejaarde (die dikwijls ook al veel uit handen hebben gegeven omdat het minder goed gaat).

En als de hoogbejaarde doorheeft dat het bedriegers zijn is de balans fysiek nog in het voordeel van de bedriegers, terwijl bij iemand van eigen leeftijd er meer gevaar op wat muilperen is.

T'is niet omdat ik als 80 jarige trager ben van begrip dat ik plots miraculeus ne fraudeur ga geloven. Mmm ...

Maar goed, misschien overschat ik de gemiddelde mens (en al zeker op oudere leeftijd). We zullen wel zien tegen dat ikzelf er 80 ben. :tongue:

Ik ben bij de oudste forumbezoekers denk ik.
Dus eigenlijk is het al vrij abnormaal dat ik op mijne fucking ouwe leeftijd nog helemaal mee ben (in zo'n zaken) :tongue:
En neen 60 jaar, ben ik nog niet
Ugar is hier een van de oudste denk ik. Dacht +50. Zelf ben ik 45.. Ik denk dat ge de gemiddelde leeftijd onderschat. :p

edit: even opgezocht in zijn vragenvuur: Ugar is 52.

Terug
Bovenaan