Hoe laat sta jij op als je gaat werken?

Hoe vroeg sta jij op in de week als je overdag moet werken (buitenshuis)?

• Voor 4 uur

Stemmen: 3 0,9%
  • Tussen 4 en 4u59 uur

Stemmen: 11 3,2%
  • Tussen 5u en 5u29

Stemmen: 21 6,1%
  • Tussen 5u30 en 5u59

Stemmen: 33 9,5%
  • Tussen 6u en 6u29

Stemmen: 64 18,5%
  • Tussen 6u30 en 6u59

Stemmen: 78 22,5%
  • Tussen 7u en 7u29

Stemmen: 63 18,2%
  • Tussen 7u30 en 7u59

Stemmen: 17 4,9%
  • Tussen 8u en 8u59

Stemmen: 25 7,2%
  • 9 uur of later

Stemmen: 9 2,6%
  • Ik werk in shifts of nacht

Stemmen: 17 4,9%
  • Ik werk niet of geen eenduidig antwoord mogelijk

Stemmen: 5 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    346
5u50 de wekker
6u aankleden en eten
6u25 hond uitlaten
7u hond eten geven
7u10 vertrekken met de fiets/auto een 40min. naar werk

Vast getimed en geroutineerd anders haal ik het niet op tijd (tenzij nog vroeger opstaan).
Hatelijk schema want ik ben voorstander van slow mornings, hopelijk ooit thuiswerk.
Euh, er zit toch een 1u20 tussen je moment van opstaan en naar het werk vertrekken?
Zo'n slow morning heb ik nog nooit gehad, bij mij zit er 15 minuten max tussen moment van opstaan en de deur thuis achter mij dichttrekken. Ik zou het ook niet anders kunnen.

Euh, er zit toch een 1u20 tussen je moment van opstaan en naar het werk vertrekken?
Zo'n slow morning heb ik nog nooit gehad, bij mij zit er 15 minuten max tussen moment van opstaan en de deur thuis achter mij dichttrekken. Ik zou het ook niet anders kunnen.
in die 1u20 moet ik mij aankleden, eten, alles gereedleggen, hond uitlaten, eten geven, fiets halen en doorgaan. Zo slow voelt dat niet aan, eerder ne rush. Slow morning is imo met een tas koffie ongestresst naar buiten gapen zonder klok.

07u10 wekker, 07u20 opstaan, douchen/aankleden, 07u45 beneden en allicht de vaatwasser leegmaken/nog wat socializen met de kinderen, 08u00 vertrekken naar kantoor, aankomen rond 08u30.

in die 1u20 moet ik mij aankleden, eten, alles gereedleggen, hond uitlaten, eten geven, fiets halen en doorgaan. Zo slow voelt dat niet aan, eerder ne rush. Slow morning is imo met een tas koffie ongestresst naar buiten gapen zonder klok.
"Mornings are for coffee and contemplation".

Op mijn vorige functie zat ik op een planning en had ik weken waar ik de "late" had: om 9u30 beginnen en werken tot 18u. In die weken stond ik op om 6u15, nam een douche, kleedde me aan en zette me dan in de zetel met een zwarte koffie en een goed boek en genoot van de stilte 's ochtends tot ik om 9u moest vertrekken. Dat waren prachtige ochtenden. Nu zijn die veel zeldzamer.

"Mornings are for coffee and contemplation".

Op mijn vorige functie zat ik op een planning en had ik weken waar ik de "late" had: om 9u30 beginnen en werken tot 18u. In die weken stond ik op om 6u15, nam een douche, kleedde me aan en zette me dan in de zetel met een zwarte koffie en een goed boek en genoot van de stilte 's ochtends tot ik om 9u moest vertrekken. Dat waren prachtige ochtenden. Nu zijn die veel zeldzamer.
Ik geniet daar ook ontzettelijk van, en een gigantische mood booster. Als ik op 15 minuten van opstaan naar werk vertrek ben ik eigenlijk een hele dag niet te genieten.

Afhankelijk van naar welke werf ik moet sta ik op tussen 5 en 6 uur om dan om 7 uur op de werf te zijn.
De laatste tijd sta ik een half uur vroeger op dan nodig om rustig te ontwaken met een cappuccino en Prince Start.

Sta hier op rond 7u. Maak mezelf klaar, ondertussen maakt de vriendin de dochter wakker en helpt met aankleden. Ik sta ondertussen al beneden, de boekentas te maken met fruit en vieruurtje en tegen dat de dochter naar beneden komt, staat haar ontbijt klaar. Vriendin maakt haar klaar wanneer de dochter ontbijt. Als de vriendin naar brussel moet staat haar ontbijt, koffie en kunchpakketje klaar.

Zodra de dochter klaar is met ontbijt, met het fietske naar school gaan rond 7.50u / 8.00u.

Rond 8.15u begin ik met werken. Ik werk quasi permanent thuis.

Als ik naar kantoor moet, zet ik de dochter een kwartier vroeger af op school maar dan met de auto om direct door te rijden naar het werk. Daar begin ik dan ook rond 8.15u.

Opstaan rond 07:00 hier, tss 0900 en 0930 op mijn werk. Ben een trage, heb quasi een uur nodig om aan te zetten.
Rond 20:00 dan terug thuis.

Wekker staat om 8u05, vertrek meestal rond 8u30. Werk is 15 min rijden maar soms wat file dus de ene keer ben ik er om 8u45, de andere keer net om 9u. Douchen doe ik ook 's avonds. Het enige wat moet gebeuren is opstaan, aankleden, tanden poetsen, katjes eten geven, papegaai in zijn grote kooi zetten en zijn groentjes geven.

als ik naar brussel moet 5u opstaan om op 6uur te trein te halen. Als ik thuiswerk 7.20 opstaan om op 7.30 te beginnen

vroege shift: 4u 30 op staan 5u10 vertrekken naar mijn werk 6-14u werken 15u15 zoontje van school halen
late shift 7u op staan zoontje naar school doen om 8u, 14-22u werken 22u35 terug thuis
en ik doe 99% van mijn woon werk verplaatsing met de speedpedelec 17 km enkel
Ik heb soms ook wacht diensten in het weekend en mijn vriendin ook.

Terug
Bovenaan