Hoe laat sta jij op als je gaat werken?

Hoe vroeg sta jij op in de week als je overdag moet werken (buitenshuis)?

• Voor 4 uur

Stemmen: 3 0,9%
  • Tussen 4 en 4u59 uur

Stemmen: 11 3,2%
  • Tussen 5u en 5u29

Stemmen: 21 6,1%
  • Tussen 5u30 en 5u59

Stemmen: 33 9,5%
  • Tussen 6u en 6u29

Stemmen: 64 18,5%
  • Tussen 6u30 en 6u59

Stemmen: 78 22,5%
  • Tussen 7u en 7u29

Stemmen: 63 18,2%
  • Tussen 7u30 en 7u59

Stemmen: 17 4,9%
  • Tussen 8u en 8u59

Stemmen: 25 7,2%
  • 9 uur of later

Stemmen: 9 2,6%
  • Ik werk in shifts of nacht

Stemmen: 17 4,9%
  • Ik werk niet of geen eenduidig antwoord mogelijk

Stemmen: 5 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    346
Mijn wekker gaat om 6u20, tegen 6u30 ben ik meestal wel op.
Dan een half uurtje met de hond gaan wandelen om erna op’t gemak te ontbijten en mijn lunchpakket klaar te maken.

Rond 7u45 begin ik mij klaar te maken, om dan rond 8u20 met de auto te vertrekken en rond 8u30 toe te komen op het werk.
Voor ik vertrek laat ik de hond ook nog eventjes in de tuin.

Op zich kan ik wel tot 6u45-7u blijven liggen ook maar dan is alles wat meer rushen, nu heb ik tijd om tijdens het ontbijten onder andere hier nog wat te lezen enzo.

Bij mij is dat alle weken anders.
Vroegste start uur op het werk is 6 uur smorgens (shift tot 14h00), laatste start uur is 14h00 in de namiddag. (shift tot 22h00).

Dat zal rond 9u zijn. Het heeft weinig zin om op het werk te zijn voor 10u. Maar omgekeerd is werken om 18u of later wel niet abnormaal.
Gisteren gaan slapen rond 2u dus de avonden zijn wel lang. Maar dat vind ik niet erg. Ik slaap nu 7u per nacht en ben uitgerust.

Vroeger sliep ik 9u per nacht (dus 2u meer) maar was ik altijd moe van op te staan om 7u
Ik merk wel dat ik tegenwoordig ook al om 8u of 8u30 opsta, gewoon omdat ik wakker ben. Dus ik ga richting 6u slaap per nacht.

Amai de gemiddelde mens hier staat op rond een uur of 6u45 elke dag.
De enige momenten in mijn leven dat ik op dat uur stelselmatig opgestaan ben was tijdens de examens.
Ik han die momenten me nog zo voor de geest halen.
vector-flat-illustration-digital-clock-260nw-2275096383.jpg

En dan maar snoozen...

Laatst bewerkt:
7u15, ik neem tegenwoordig een trein later als ik naar onze hoofdzetel moet (max. 5 keer op een jaar), ervoor was het 6u45. Maar meestal kan ik slapen tot 7u45 voor ik opsta om te gaan werken.

Ik sta er wel wat van versteld hoeveel mensen om 4u opstaan zonder shiftwerk.
Alles voor 6 op de wekker zou illegaal moeten zijn.

Ik sta op om 6u40 als ik naar Brussel moet. Dan neem (nam, want nmbs heeft het iets aangepast) ik de trein van 7u47.
Als ik van thuis werk, dan sta ik op rond 8u15.

Rond 06:00 - 06:20: opstaan

Tanden poetsen, sportkleren aandoen:

Rond 06:40 - 06:50: 30 min / 5 km lopen

Rond 07:15 - 07:25: douchen, afdrogen, kleren aandoen, wax in m’n haar doen

Tegen 07:40 - 07:45 naar ‘t werk vertrekken en tegen 08:00 daar

Ik heb 15j in 3x8 ploegensysteem gewerkt.
Nu sinds 1,5j werk ik in dagdienst met glijdende uren met 3 dagen telewerk per week.
Kantoordagen moeten we "prikken" en mogen we starten tussen 7u en 9u30, stoppen tussen 15u30 en 18u00.

Thuis werken: (7u36)
- 6u45: opstaan, opfrissen, ontbijt nemen, aankleden
- 7u00: beginnen werken
- 8u00-8u30: jongste zoon naar school voeren
- 15u30-16u00: laptop toe. Afhankelijk van of ik nog iets wil/moet afwerken en/of ik in een flow zit. Dan doe ik even verder.

Enkel op vrijdag stop ik om 15u15 om op tijd te zijn om de jongste zoon op te halen van school. Ma, di en do blijft hij in de studie/huiswerkklas tot 16u45.

Kantoor
- 5u00-5u15: opstaan, opfrissen, rugzak klaarsteken, ... Afhankelijk van hoe vlot dit gaat en hoe ik naar kantoor ga nog even aan de keukentafel fora bijlezen met een boterhammetje. Anders ontbijt ik op weg, of op kantoor.
- A) auto/trein: 6u00 vertrekken naar station. Trein om 6u15.
- B) fiets/trein: 5u50 vertrekken naar station, trein om 6u15.
- C) Speed Pedelec naar kantoor: 5u40 vertrekken
- 7u00: aankomst op kantoor
- Indien optie A: 15u30 uitprikken en snelwandelen naar station om de trein van 15u36 te halen. Zo ben ik op tijd terug (met wat speling voor evt vertraging) om de jongste van de studie op te halen om 16u45)
- Indien B of C: ergens tussen 15u30 en 16u30 stoppen.

==> We kunnen "flex-time" opbouwen. Alles dat we op kantoor langer dan 8u06 (incl middagpauze) werken kunnen we opsparen om zo 1 dag verlof extra per maand te krijgen.

Afhankelijk van de shift, om 5u45 of om 6u20. Vertrek dan om 6u35 of 7u05 Altijd met de fiets naar het werk, sta er op een kwartiertje.

Kantoordag is rond 6u opstaan, koffie'tje of 2 drinken buiten op het terras (winter of zomer maakt niet uit, overdekt terras dus geen last van de regen). Net wakker en koffie in uw handen met 0 graden buiten, heerlijk.

Nadien al wat voorbereidend werk maken voor ontbijt van de kindjes en boekentassen.
De rest doet de vriendin.

En dan rond 7u-7u15 naar werk vertrekken.

Kantoordag wekker 6u30 om tegen 8u te beginnen.

Rond 06:00 - 06:20: opstaan

Tanden poetsen, sportkleren aandoen:

Rond 06:40 - 06:50: 30 min / 5 km lopen

Rond 07:15 - 07:25: douchen, afdrogen, kleren aandoen, wax in m’n haar doen

Tegen 07:40 - 07:45 naar ‘t werk vertrekken en tegen 08:00 daar
Twintig minuten wakker en al gaan joggen, zotjes!
Wel opbeurend om te zien dat ik niet de enige ben die op van die afschuwelijke uren moet opstaan.

Hier hangt het wat van de shiften af.
Vroege: Wekker om 5u40 met de intentie om om 5u45 uit mijn bed te rollen. Douchen, koffie en sigaret en spullen nemen om hier ten laatste rond 6u20 te vertrekken en rond 6u40 aan te komen op het werk. Enige nadeel is dat ik na al die jaren nog steeds niet op tijd kan gaan slapen. Voor 12 uur in slaap liggen is voor mij quasi onmogelijk, waardoor ik soms wel serieuze slaaptekorten opbouw.

Late: Wekker rond 10 uur (ten laatste), maar zoals vandaag was ik al wakker om 8u30. Beginnen met werken om 14 uur tot 22 uur. Ik lig wel niet in slaap voor 2 uur s' nachts tijdens een serie van late shiften.

Studieperiodes: Hangt van de goesting af. Vaak lessen skippen als ze te vroeg zijn of niet interessant. Het zijn de laatste jaren van m'n leven dat ik daar van kan profiteren (of toch minstens tot aan mijn pensioen).

Ik heb 15j in 3x8 ploegensysteem gewerkt.
Nu sinds 1,5j werk ik in dagdienst met glijdende uren met 3 dagen telewerk per week.
Kantoordagen moeten we "prikken" en mogen we starten tussen 7u en 9u30, stoppen tussen 15u30 en 18u00.

Thuis werken: (7u36)
- 6u45: opstaan, opfrissen, ontbijt nemen, aankleden
- 7u00: beginnen werken
- 8u00-8u30: jongste zoon naar school voeren
- 15u30-16u00: laptop toe. Afhankelijk van of ik nog iets wil/moet afwerken en/of ik in een flow zit. Dan doe ik even verder.

Enkel op vrijdag stop ik om 15u15 om op tijd te zijn om de jongste zoon op te halen van school. Ma, di en do blijft hij in de studie/huiswerkklas tot 16u45.

Kantoor
- 5u00-5u15: opstaan, opfrissen, rugzak klaarsteken, ... Afhankelijk van hoe vlot dit gaat en hoe ik naar kantoor ga nog even aan de keukentafel fora bijlezen met een boterhammetje. Anders ontbijt ik op weg, of op kantoor.
- A) auto/trein: 6u00 vertrekken naar station. Trein om 6u15.
- B) fiets/trein: 5u50 vertrekken naar station, trein om 6u15.
- C) Speed Pedelec naar kantoor: 5u40 vertrekken
- 7u00: aankomst op kantoor
- Indien optie A: 15u30 uitprikken en snelwandelen naar station om de trein van 15u36 te halen. Zo ben ik op tijd terug (met wat speling voor evt vertraging) om de jongste van de studie op te halen om 16u45)
- Indien B of C: ergens tussen 15u30 en 16u30 stoppen.

==> We kunnen "flex-time" opbouwen. Alles dat we op kantoor langer dan 8u06 (incl middagpauze) werken kunnen we opsparen om zo 1 dag verlof extra per maand te krijgen.

Al goed dat je dag kunt werken, maar toch serieuze pendeltijd. Job in bxl? Of als wat aan het werken?

Al goed dat je dag kunt werken, maar toch serieuze pendeltijd. Job in bxl? Of als wat aan het werken?

Ik werk in Antwerpen, vlak naast het centraal station, en woon in Lokeren.

Ik reken wel s'ochtends dat ik goed op tijd in het station ben. Ik ga dan nog om een koffie of donut in de Panos.

Van thuis naar station is 9' met auto en 14' met de fiets.
Trein is 35', en dan nog 5' stappen.

Dus ongeveer 1u pendeltijd.
Maar op de trein zit ik wel op m'n gemak, rechtstreeks verbinding, geen overstap.
En op de terugweg goed om even te ontspannen.

5u50 de wekker
6u aankleden en eten
6u25 hond uitlaten
7u hond eten geven
7u10 vertrekken met de fiets/auto een 40min. naar werk

Vast getimed en geroutineerd anders haal ik het niet op tijd (tenzij nog vroeger opstaan).
Hatelijk schema want ik ben voorstander van slow mornings, hopelijk ooit thuiswerk.
Heb ook wel nood aan slaap, maar geraak er nooit echt op tijd in; streefdoel 22u verschuift dan meestal naar goed 23u.
In het weekend sta ik rond 8u op, begin graag op tijd aan de dag. We zijn ook geen 20 meer :D

Terug
Bovenaan