Hoe laat sta jij op als je gaat werken?

Hoe vroeg sta jij op in de week als je overdag moet werken (buitenshuis)?

• Voor 4 uur

Stemmen: 3 0,9%
  • Tussen 4 en 4u59 uur

Stemmen: 11 3,2%
  • Tussen 5u en 5u29

Stemmen: 21 6,1%
  • Tussen 5u30 en 5u59

Stemmen: 33 9,5%
  • Tussen 6u en 6u29

Stemmen: 64 18,5%
  • Tussen 6u30 en 6u59

Stemmen: 78 22,5%
  • Tussen 7u en 7u29

Stemmen: 63 18,2%
  • Tussen 7u30 en 7u59

Stemmen: 17 4,9%
  • Tussen 8u en 8u59

Stemmen: 25 7,2%
  • 9 uur of later

Stemmen: 9 2,6%
  • Ik werk in shifts of nacht

Stemmen: 17 4,9%
  • Ik werk niet of geen eenduidig antwoord mogelijk

Stemmen: 5 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    346
Vaste vroege shift, wisselende uren, wekker gaat tussen 2u30 en 4u30. Ik probeer dan ook te gaan slapen tussen 20u en 21u.
Mijn ochtendroutine is met militaire precisie getimed. 25' om te wassen, om te kleden en mijn eten te maken en in mijn werktas te stoppen. 25' om naar het werk te rijden. Dan ben ik mooi stipt op tijd op het werk. Onvoorziene obstakels van 2' brengen dit al in gedrang.

Op vrije dagen wakker tussen 7 en 8. Uit mezelf of door de kleuter.
<insert NMBS-joke> ;)

6h45 opstaan, net voor de wekker,
kindjes lanceren, vrouw wakker maken,
vertrek tegen 7h20, dan om 8h30 op het werk
als ik een dag thuiswerk blijft de planning dezelfde

7u00 meestal, soms ook 6u30.Af en toe voor het werk een stuk vroeger opstaan, maar dat komt ook niet wekelijks voor.

6u50 opstaan om om 7u30 op het werk te zijn. Ik moet een minuut of 8 pendelen, echt een zaligheid.
Echt hé.

7u wekker, 7u15 opstaan. In de zomer is dat 6u45 opstaan. Afhankelijk wanneer ik begin met werken, werk ik 's avonds wat later door.

School is op een 5 minuten rijden en m'n werk is op 3 minuten rijden met de wagen. Over de middag kan ik boodschappen doen, die ik dan 's avonds in de drukte niet meer hoef te doen. Zoals @JelleCa zegt, een zaligheid.

Shiften.

* Gisteren na de nacht om 6u30 bed in, 13u opstaan
* vandaag vrije dag
* morgen vroege om 4u30 opstaan

Elke week dit horrorscenario van overschakeling :cry2:

De kantoordagen sta ik om 4h30 op, om rond 4h50 in de auto te zitten en te vertrekken. Dan ben ik rond 5h50-5h55 op het werk.
Ik heb glijdende uren in dagdienst, maar eigenlijk begin en eindig ik te vroeg. Om 15h30 ten laatste kuis ik mijn schup af.

Dit allemaal om zoveel mogelijk uit de files te blijven en eigenlijk lukt dat heel goed. Ik werk 40% op kantoor.

Ik sta om 6.40 op.
Om 7.15 maak ik mijn vriendin wakker.
7.30 breng ik mijn vriendin naar haar bus halte.

7.45 ben ik terug thuis, zet ik mijn koffie en lees ik mijn boek tot ongeveer 8.45.
Dan maak ik me klaar om op 8.55 te vertrekken naar het kantoor.
Om 9u ben ik op kantoor (5 minuten wandelen).

Uw vriendin is op een kwartier klaar? :oops:

Edit: zelf sta ik op wanneer onze peuter wakker wordt. Meestal rond 6:30.

Meestal rond een uur of 8.
Doe ik de laptop open en begin met werken terwijl ik mijn ontbijt heb, dan de hond buiten laten en op het gemakje naar kantoor.
Soms ben ik al es rond 6u ofzo en dan begin ik ook al van thuis uit gewoon.

Als ik naar kantoor moet: rond 05.30u om rond 06.00 te vertrekken, zodat ik vroeg op kantoor ben en ook redelijk vroeg kan vertrekken en nog iets aan mijn avond heb. Bonus is dat er dan minder kans op file is.

wekker staat altijd om 6:00. Maar durf al eens snoozen. Bedoeling is om rond 7h met fiets te vertrekken om tegen 7h30 op het werk te zijn.

07u wekker, 07u10 opstaan, 07u20 vertrekken richting station, 07u43 trein, om rond 08u30 op t werk te zijn.

Telewerk, 08u15 opstaan om rond 08u30 te kunnen starten.

Ik zou compleet gek worden van bv drie kwartier ontbijten, dan liever drie kwartier langer slapen. Ging vroeger vrij laat slapen (zelden voor middernacht) tegenwoordig wel stukje vroeger vaak.

Weekend: Indien niks gepland in de voormiddag wakker worden zonder wekker, meestal ergens tussen 10u en 10u30.

3x8 onregelmatige cyclus

Als ik om 06u begin dan sta ik om 04u30 (slapen rond 21u) op en vertrek ik rond 04u50 met de fiets en kom aan op het werk +-05u30. Daar is dus zeker nog marge maar op uur aflossen zit sowieso niet in onze cultuur (meeste doen 15' voor uur).
De late dan sta ik rond 08u op (ga ook normaal rond middernacht slapen na een late). Ik kan sowieso max 1 aflevering aan na de late.. een tweede aflevering kijken dan knik ik al weg voor de tv.
Na een nacht slaap ik tot 14u (06u30 meestal in bed) maar ik heb dan ook geen wekker. Langer slapen tot 15u gebeurt dan wel eens.

14+ jaar in ploegen en eigenlijk gaat met dat goed af (de late doe ik wel het minst graag). Ik zorg wel dat ik mijn slaap heb en minder dan 7u is zeker een nono.
Recent voor een dag naar Brussel met normale uren en dat was hel.

Is het niet belangrijk om daar ook het uur van slapen aan te koppelen? Uur van opstaan op zich geeft een gelimiteerde inzicht.
Hier meestal om 22u slapen, om 6u opstaan.

Op een ideale ochtend gaat de wekker om 7u05, efkes vlug opfrissen en dan tegen 7u15 ben ik beneden om de hondjes eten te geven. Dan maak ik mij klaar om te lopen of gewichtheffen. Tegen 7u30 beginnen met sporten en als het lopen is tegen rond 8u10 klaar om dan nog een half uurtje met de hondjes te wandelen. Dan nog een douchke en dan zit ik om 9u aan mijn pc (ik werk uitsluitend van thuis uit). Als het gewichtheffen is ben ik wel een stuk later klaar, dan de hondenwandeling en dan de douche, op die dagen is het eerder 9u30 dat ik met mijn werk begin. Op niet-sport dagen slaap ik ietsje langer en doe ik een langere wandeling.

Wij maken ons rond 22u30 om te slapen, vlug nog eventjes met de hondjes naar buiten en dan liggen we tegen 23u ongeveer effectief in ons nest.

7u thuis en 15u wakker.

Iedereen die zegt dat hij oke is met 5-6u slaap moet dringend Matthew Walker zijn boek eens lezen. Je hebt garantie last, ook al voel je ze niet meteen ;)

7u thuis en 15u wakker.

Iedereen die zegt dat hij oke is met 5-6u slaap moet dringend Matthew Walker zijn boek eens lezen. Je hebt garantie last, ook al voel je ze niet meteen ;)
Jonge veulens hebben daar nog niet veel last van. Pas op latere leeftijd begin je dat echt te merken.

Jonge veulens hebben daar nog niet veel last van. Pas op latere leeftijd begin je dat echt te merken.
Niet waar.

Verschillende testen op kinderen/tieners/jonge veulens laten zien dat er duidelijk een cognitieve achterstand is bij -8u slaap. Dat 'lui' hangen is omdat ze echt hun rust nodig hebben.

Zoek hem eens op, en koppel dan nog eens terug.

Thuiswerk en naar kantoor om 7u.

In het eerste geval nog anderhalf uur beursanalyses en tegen 9u beginnen. In het andere geval een lange commute van bijna anderhalf uur. (gelukkig maar 1x per week).

Terug
Bovenaan