Sir WarCry III
Well-known member
Een paar jaar later stuurde 1 van de pesters mij een vriendschapsverzoek op facebook want ik natuurlijk afgewezen heb. Daarna een prive bericht gekregen met de vraag waarom ik het niet wilde accepteren.
Ik heb toen vriendelijk geantwoord dat ze wel goed genoeg zou moeten weten waarom, dat ik nog niet vergeten was wat ze mij allemaal heeft aangedaan. Haar antwoord was simpelweg "je bent daar nu toch niet meer mee bezig, zo erg was dat toch nie". Hierop heb ik ze geblokkeerd.
Ik heb ze nadien per toeval dan nog tegengekomen op de paasfoor in Kortrijk. Ze sprak mij aan ik zei dat ik haar niks te zeggen had en wandelde verder. Ze volgde mij en zei gewoonweg dat ik niet zo belachelijk moest doen, dat ik er niet meer moet mee inzitten wat er toen gebeurd is want het was toch nie erg.
Ik heb haar nog 1 antwoord gegeven en haar gezegd dat ik hoop dat haar kinderen nooit moeten ondergaan wat zij mij heeft aangedaan. Misschien dat je dan beseft wat je gedaan hebt.
Herkenbaar. Ik ben ook heel veel gepest geweest op school vroeger. Zo was er o.a. iemand waar ik een jaar of zo goed bevriend mee was die dan op een bepaald moment bij mij in de klas kwam en toen met de pesters mee begon te doen.
Toen Diablo 3 uit kwam kreeg ik daarin ook plots een vriendschapsverzoek van hem met zo'n bericht van "hey, ik ben de jossefien van vroeger". Ik ben er 100% van overtuigd dat dieje zelfs niet meer dacht aan dat pesten en gewoon stuurde vanuit de vriendschap die we voordien hadden. Gewoon genegeerd uiteraard. Dat hij niet besefte wat hij gedaan had was voor mij ook een teken dat hij het opnieuw zou doen.
We kenden wel wat gemeenschappelijk volk en ik had mij voorgenomen dat als we daardoor samen in een game zouden belanden, ik daar ook geen probleem van ging maken maar voor de rest had ik em niks te zeggen. Als hij dan ooit zou vragen waarom ik zijn vriendschapsverzoek niet aanvaardde zou ik het hem gewoon vlakaf zeggen. Gelukkig is het nooit nodig geweest want kben hem ingame nooit tegen gekomen. Hij was vrij snel terug gestopt.
Zelfs op het vorige forum durfde ik lang bijna niks posten, want stel je maar eens voor dat het raar/dom/... zou overkomen.
Ja dat had ik dus ook. Ik was als de dood om ergens niet aanvaard te worden en door vanuit die angst te handelen probeerde ik ook vaak geforceerd grappig of cool te zijn of zo. Dat marcheert natuurlijk niet en zo lokt ge precies dat uit waar ge schrik voor hebt. Er zat/zit hier sowieso ook volk dat wel eens ne keer hard kan uithalen. Wel minder dan vroeger nu denk ik. We zijn allemaal al wat ouder, forums zijn ouderwets en veel volk is weg sinds de hack.
Ik weet nog toen ik na veel lurken voor het eerst nog eens iets durfde posten. Dat was in de pro wrestling thread. Ik vertelde over een house show die ik was gaan zien en dan nog mij erbij zitten verontschuldigen omdat het niet in de lopende discussie paste terwijl het juist 100% on topic was voor de thread. Daarna ook met schrik naar de replies zitten zien die eerst over iets anders gingen tot er iemand "Cool, WarCry! Hoe was het?" zei.
Als ik daar nu aan terug denk heb ik toch wel een lange weg afgelegd.
Ja dat is idd vaak zo maar ook niet altijd.Best ook wel frappant dat er hier eigenlijk geen enkel echt succesverhaal is geweest waarbij bemiddeling of het uitpraten gewerkt heeft. Het snel even met de vuisten duidelijk maken daarentegen heeft wel effect.
Toen ik pas van school veranderde werd ik ook weer snel geviseerd. Ik heb een wat grappig achternaam en op de moment weinig social skills, weinig zelfvertrouwen en veel acne dus ja... Makkelijk doelwit. Ze stonden mij in groep uit te lachen en ene begon mij te duwen en zo. Ik ging eerst weg maar hij kwam mij achterna dus ik gaf hem een duwke ter waarschuwing en wandelde dan verder weg. Hij bleef komen dus ik doe nog eens hetzelfde. Hij bleef nog steeds komen dus gaf ik hem een mep in z'n gezicht.
Het groepke dat erop stond te kijken van "hahaha, hij kreeg slaag" en hij was weg maar de volgende dag was dat verhaal de school rond gegaan. Volk dat kwam vragen of het waar was dat ge slaag kreeg als ge naast mij kwam staan dat lachend kwam testen. Ook bedreigingen dat als ik hun vrienden zou raken ze mij kapot gingen maken.
En ja... Daar staat ge dan als manneke in uw eerste paar dagen op die school en zonder vrienden.
Het is door de jaren heen ook niet beter geworden. Het is wel nooit fysiek pesten geweest en dat is waarschijnlijk omdat ik ne grote kerel ben en ze wisten dat ik zou terug slaan... Aloewel ik niet zou weten wat gedaan als ze mij in groep kwamen pakken. Is gelukkig nooit gebeurd.Ik ben door een combinatie van dat en problemen thuis uiteindelijk ook in een jarenlange depressie geraakt waar ik gelukkig nu al lang terug uit ben.
Het is een lange weg geweest maar vandaag de dag ben ik heel gelukkig in mijn leven met veel vrienden, een echtgenote die ik doodgere zie en een goeie job.
Maar als ik dat hier zo neerschrijf krijg ik toch weer ff de rillingen. Een dikke tien jaar geleden ging ik ook nog eens terug naar die school moeten om een attest van 't één of 't ander te halen. Ik kreeg toen echt een ne schok bij het gedacht om daar terug binnen te komen. Ik zou het nadat ik mezelf even bij elkaar geraapt had wel gedaan hebben maar ik was toch opgelucht toen het bleek toch niet nodig te zijn.