Straddle
Well-known member
Dit is dus met voorsprong het meest cringy wat ik in heel 2021 heb gezien
Wij als naïeve jonge tieners die dachten dat wat cringy (verplicht) dansen op dit nummer iets ging uithalen.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit is dus met voorsprong het meest cringy wat ik in heel 2021 heb gezien
Wij als naïeve jonge tieners die dachten dat wat cringy (verplicht) dansen op dit nummer iets ging uithalen.

Een heilige niet, neen. Maar het kan het tij wel serieus doen keren. Het 'krapuul' zal nogal snel nederig gemaakt worden. Maar zoals je zegt, in sommige gevallen kan het ook averechts werken.Punt is dat er nul bewijs is dat het mensen beter maakt. Het gaat goede mensen wss meer zelfvertrouwen geven en zal krapuul wapens geven. Maar het gaat krapuul niet ineens in een heilige maken.
Wat dacht je van een versie met de 2 meest cringy bv's ooitDit is dus met voorsprong het meest cringy wat ik in heel 2021 heb gezien![]()

Ik kies U altijd als eerste hoor!Heel mijn schoolleven was niet bepaald gemakkelijk, al werd ik vóór het middelbaar niet gepest. Wel werd ik toen al altijd als laatste gekozen bij turnen, maar toen besefte ik dat nog niet helemaal. Omdat ik nogal goedgelovig was vonden sommigen het ook leuk mij dingen wijs te maken en hiervan misbruik te maken.
Ik herinner mij nog iets in de teamsporten, waarvan ik de regels niet goed kende. (Genre: "gooi de bal maar altijd naar mij hoor" uit het andere team. Ik deed dat dus gewoon, tot groot plezier van het andere team en minder groot plezier van mijn team natuurlijk...)
Vervolgens ging ik met een boel leerlingen vanuit dezelfde klas in het lager naar dezelfde middelbare school... en daar keerden ze zich ineens - bijna - allemaal tegen mij.
Was ik ineens een seut (ik wist niet eens wat dat woord betekende toen) + bril én beugel. Makkelijk en naïef slachtoffer dat zich niet (goed) kon verweren natuurlijk en blokkeerde. Echt een verschrikkelijk kinderachtige mentaliteit heerste daar. (En dat was een school waar óók ASO kon worden gevolgd trouwens! Er waren net zo goed pesters uit ASO als TSO, misschien zelfs meer!)
Gesprekken bij de leerlingenbegeleiding, mijn moeder die ging klagen bij mijn klastitularis,... Het maakte het alleen maar erger en ik ben letterlijk weggepest.
Nooit zal ik een reünie kunnen hebben met de leerlingen waar ik mijn hele kleuter en lager mee in de klas heb gezeten omdat ze mij - bijna - allemaal een mes in de rug hebben gestoken in dat bewuste jaar.
Lang moest ik van heel die school niks meer weten. Ik voelde er een diepe haat voor. Natuurlijk is dit in al die jaren wel in intensiteit afgenomen, maar toch zal ik er nooit een goed woord over kunnen zeggen en als ik er nu aan terugdenk vond ik de mentailteit verschrikkelijk hypocriet, en ook zo'n typische kijk ons eens-omhooggevallen school. (Soms denk ik dat het op die scholen nog het ergste is, om het cliché van VTI's en KTA's te ontkrachten!)
Ik vond het KTA waar ik uiteindelijk "strandde" toch een pak "leuker" ondanks het daar ook zeker niet (altijd) van een leien dakje liep. De sfeer op zich was gewoon een pak gemoedelijker én leuker. Geen dikkenekkerig gedoe meer.
Eigenlijk is dat vooral waar het steeds om draaide: het buitensluiten en het "je hoort er niet bij"-gevoel geven, je bent raar, saai...
Zelfs eens eens een valse roddel over mij verspreiden (al kreeg ik daar achteraf van een paar van hen welgemeende sorry voor, dan wel eens, maar hadden deze pesters geen ruzie met elkaar gehad was dit waarschijnlijk ook niet gebeurd).
Of het nu in TSO, KSO of BSO was. Al was BSO qua mentaliteit het ergste en voelde ik mij het minst op mijn plaats (maar het pesten was "gelukkig" niet het ergst daar, dat was in TSO, om dit cliché te ontkrachten).
Toen ik voor de tweede keer van school was veranderd, meer puberde, mijn kledingstijl (en muzieksmaak) "cooler" werder was ik het seut-imago kwijt en werd ik ook niet meer zo genoemd, maar toch ben ik altijd het buitenbeentje gebleven en bleef ik aan de grond genageld in groep. Nog steeds werd ik als laatste gekozen bij LO.
Nu ik toch over LO bezig ben; ik weet niet hoe dit intussen is, maar ik vind dat zéker in dit vak er véél meer rekening zou moeten worden gehouden met de sociaal zwakkere leerlingen. Het is een cliché dat ik helaas niet kan ontkrachten: zelf ben ik heel slecht in sport, en de andere buitenbeentjes/gepesten die ik kende ook. Dat maakte dat LO voor ons nooit leuk was.
Volgens mij is er geen vak waar samenwerken zo belangrijk is als in LO, en als je er dan niet bijhoort heb je dikke pech.
Stop om te beginnen met de leerlingen zelf hun kapiteins te laten kiezen tijdens teamsporten, want dit zijn ALTIJD de populairste van de klas, of erger nog: de pesters. Het vervolg laat zich raden en de buitenbeentjes/gepesten blijven elke keer weer als laatsten over. Het is nog eens een extra confrontatie met het feit dat ze vinden dat je er niet bijhoort.
Je krijgt de sociale ladder van de klasgroep op een blaadje gepresenteerd en mag er ELKE keer weer mee dealen dat je de laatste bent omdat ze nog liever doodvallen dan jou te kiezen.
De "pechvogels" die niet de voorlaatste konden kiezen hun zure gezicht moeten aanzien dat ze niet onder stoelen of banken staken als jij dan bij hen moest.
Dit heeft ervoor gezorgd dat ik al jaren een afkeer heb voor teamsporten -sport met meerdere mensen ansich- en het onmogelijk is voor mij om deze niet te associëren met de sociale hiërarchie in een (klas)groep.
Nu ben ik sowieso geen groepsmens, en heb er ook totáál geen gevoel voor.
Als je dan per twee moest, en niet mocht kiezen bij wie je ging. De schrik om elke keer bij iemand te worden gezet die jou niet kon uitstaan. (Dit was ook zo in de klas.)
Kon je weer op dat awkward/zure gezicht kijken ("ik moet met de rare/saaie/... van de klas werken waar ik niet mee wil gezien worden")
Dan mocht je dus ineens niet meer kiezen, terwijl dit mij 1 op 1 juist wél beter lijkt.
Een groep mag zichzelf samenstellen, maar 1 op 1 laten we dan niet (altijd) kiezen. Omgekeerde wereld gewoon.
De leraar staat erbij en kijkt ernaar.
Ik draag de gevolgen nog steeds met mij mee en zoals ik hier al gelezen heb ben ik ook nog altijd geneigd te denken dat mensen om mij lachen, voel ik mij alleen niet 100% comfortabel op straat, enz enz
Ik heb er geen idee van of die leerlingen dat ooit hebben beseft of zullen beseffen...

Zou goed kunnen. In BSO scholen ga je volgens mij ook meer leerlingen hebben uit armere/sociaal zwakkere milieu's. Die gaan elkaar daar niet op afrekenen natuurlijk. In een ASO school ben je dan weer een makkelijk slachtoffer, soms alleen al omdat je een fout kledingmerk draagt.Er wordt hier wel precies gedaan alsof het pesten vooral gebeurt in BSO of KTA scholen.
Maar ik heb een paar scholen gedaan en mijn ervaring is dat er meer gepest wordt in TSO en ASO richtingen dan in de BSO richtingen.
Nu die BSO richtingen in de scholen dat ik zat waren dan wel meer de zachtere richtingen zoals verzorging, mode, verkoop,.. mss dat het er in een hout, elektriciteit,.. anders aan toe gaat.
Ik had dit gisteren al gelezen, maar lees het nu nog met evenveel verbazing.
Geen woorden voor gewoon; dit is gewoon echt absurd.
Dat zo'n *** directeur mag/mocht zijn hou je toch niet voor mogelijk.
Was zeker goeie vriendjes met de ouders van die etters??

2nd lolHier werd er eens geprobeerd om mij te pesten, 't was ne tweeling. Die hadden mij volledig verkeerd ingeschat (nieuw op school)
Heb ze beiden tegen de muur geplakt en een pak slaag gegeven. Nooit of te nooit nog lastiggevallen.
Zoals hier op pagina 1, als ik ooit één van mijn kinderen zo moet zien als slachtoffer, dan krijgen die pesters allemaal slaag.
En als ik ooit één van m'n kinderen moet zien als dader, dan krijgen ze nog harder slaag.
Als ge het nog ni doorhebt, eens goed meppen uitdelen kan wonderen doen.
Die vlieger zal zeker opgaan als we spreken over -15 / -16-jarigen. Daarboven kan het een ander verhaal zijn. Sommigen zitten dan in een crimineel milieu of denken dat de wereld aan hun voeten ligt met heel wat connecties her en der. (Om dan nog te zwijgen over de nog jongere leerlingen die tegenwoordig geld bijverdienen in een bepaald milieu. Die soort lijkt me ook voor niets terug te deinzen).Als ge het nog ni doorhebt, eens goed meppen uitdelen kan wonderen doen
.
.