Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er is nog een verschil tussen bang zijn en voorbereiden op een worst-case scenario. Er is op zich niets verkeerd met goede afspraken maken, het is zelfs aan te raden. Eens het ruzie is zal een regeling overeenkomen veel minder vlot gaan dan nu.Leuke relatie, op voorhand bang dat ze wegloopt...
Daar is inderdaad een verschil tussen. Net zoals er een verschil is tussen goede afspraken/regelingen maken en hetgeen hierboven passeert.Er is nog een verschil tussen bang zijn en voorbereiden op een worst-case scenario. Er is op zich niets verkeerd met goede afspraken maken, het is zelfs aan te raden. Eens het ruzie is zal een regeling overeenkomen veel minder vlot gaan dan nu.
"Hetgeen hierboven passeert" zijn goede afspraken. Cash afhalen om eten te kopen. Als zij er mee akkoord is, wat is dan het probleem?Daar is inderdaad een verschil tussen. Net zoals er een verschil is tussen goede afspraken/regelingen maken en hetgeen hierboven passeert.
Heb je misschien gezien dat je in een publiek forum post, specifiek in een topic dat gaat over "hoe regel je je financiën met je partner"?"Hetgeen hierboven passeert" zijn goede afspraken. Cash afhalen om eten te kopen. Als zij er mee akkoord is, wat is dan het probleem?
Wie ben jij om mijn relatie te beoordelen.
dan kan ze nooit bewijzen dat die 300 euro gebruikt is geweest om eten te kopen. het kan evengoed uitgegeven zijn aan gokken.
Goede afspraken als in je zegt haar ook waarom ze enkel cash mag betalen?Er is nog een verschil tussen bang zijn en voorbereiden op een worst-case scenario. Er is op zich niets verkeerd met goede afspraken maken, het is zelfs aan te raden. Eens het ruzie is zal een regeling overeenkomen veel minder vlot gaan dan nu.
Een analogie tussen relatievormen en werknemer/werkgeversrelaties:Ik misschien moet @TRUMP eerst eens langs een notaris of info-avond (die worden hier toch regelmatig georganiseerd van, ik dacht, gezinsbond uit) over feitelijk, wettelijk of gehuwd samenwonen want hij gebruikt termen en begrippen en wetmatigheden doorheen.
Wettelijk samenwonen is voornamelijk een fiscaal en administratief gegeven met erg beperkte invloed of bvb erfrechten of onderhoudsplicht, rekeningen, "scheiden",....
Ja maar toch niet genoeg om te zeggen dat het voor het eten is dan?Uiteraard zorgen dat je zelf ook wat geld af haalt hé per maand.
Of haal jij nooit geld af op een maand misschien.
Ja dat is mogelijk zolang beide partners toestemmen en het nieuwe contract ondertekenen bij de notaris.Is het mogelijk eigenlijk om je huwelijkscontract aan te passen?
Dat kan, maar dan moet je naar scheiding van goederen gaan wat een grote wijzigingsprocedure is qua formaliteiten en kosten, met onder andere een boedelbeschrijvingIs het mogelijk eigenlijk om je huwelijkscontract aan te passen? In de zin van, nu is alles gezamelijk. Maar stel we willen het naar een bepaald bedrag brengen per maand, wat je met de rest van je geld doet kies je zelf maar (1 persoon zou investeren en dan ook de winst van de investering houden, de andere zou het opdoen).
De reden dat ik in deze discussie scherp reageer is omdat mijn vrouw ook uit het buitenland komt.De situatie is ook heel afhankelijk van de financiële verhoudingen tussen personen als ook hoe het uitgavenpatroon is.
Bij het kopen van een huis is mij ook duidelijk geworden dat de financieel zwakkere persoon inderdaad wordt beschermd en eigenlijk is dat ook niet slecht.
Waar ik altijd lastig met heb, is dat als mensen uit elkaar gaan dat ze elkaar willen pluimen (als ze elkaar al niet gewoon de kop inslaan). Alle vragen die ik hier heb zien passeren, kan je gewoon bij de notaris navragen (er even vanuit gaan dat hij voldoende kennis heeft), maar hebben wij op voorhand besproken en dan nog eens de scenario’s bij de notaris laten verhelderen. Als beide partijen weten waarvoor ze staan, gaan ze bij het uit elkaar gaan toch ook minder ambras hebben.
Bij ons is het omgekeerd. Ik moet mijn partner er af af toe op wijzen dat ze dingen anders moet doen om zichzelf in te dekken als het ooit fout loopt. Als ik wil kan ik die gemakkelijk voor 100 of 200k in t zak zetten. Ah je hebt je eigen huis verkocht, storten maar op de gemeenschappelijke...
...