Is het werkelijk zo simpel? Ik denk het niet...
Toen wij vorig jaar ons huis gekocht hebben, hebben we hier ook over gesproken met onze notaris en als ik die mens goed begrepen heb is er geen "eigen geld" meer nadat je trouwt/wettelijk gaat samenwonen. Of beter, er is nog wel eigen geld maar dat kan enkel eigen geld zijn van voor de trouw. Eens getrouwd/wettelijk samenwonend is als wat je verdient per definitie van de gemeenschap, of dat nu op je "eigen rekening" wordt gestort of niet is irrelevant.
Enfin, dat is toch hoe ik het begrepen heb. In het begin kan je dus gerust pinten drinken van je eigen geld maar ik vermoed dat je "eigen" middelen na een aantal jaar wel op zijn + en vooral dit... bewijs na pakweg 10 jaar maar eens dat die recente aankoop nog gedaan is met geld dat je reeds had van voor je trouw...
En dit is waarom ik cadeau's hartstochtelijk haat: kopen, kopen, kopen... ongeacht of ge iets nodig hebt. En ik kan dus ook geen cadeau's geven want mijn vriendin wilt dan altijd iets teruggeven en is dan zwaar teleurgesteld als ik zeg dat dat niet nodig is want dat ik niks nodig heb. Urgh, consumptie maatschappij...