Hoe rijk tegenover de rest van de wereld?

Woohoow, eindelijk een 10%-er geworden! 🥳
(Wel redelijk nietszeggend als er nergens rekening wordt gehouden met de kost van het leven natuurlijk.)

Amper 2.7% is rijker dan mij, en toch moet ik nog elke ochtend opstaan om te gaan loonslaven...

Is dat dan enkel de rijkste 1% dat een jacht heeft en mag uitslapen :headshake:

Nogal wiedes dat we hier in België in de 10% gaan zitten. De landen die nog welvarender zijn, zijn op 2 handen te tellen denk ik.

Woohoow, eindelijk een 10%-er geworden! 🥳
(Wel redelijk nietszeggend als er nergens rekening wordt gehouden met de kost van het leven natuurlijk.)
Je kunt ook gewoon binnen belgie vergelijken natuurlijk of een land kiezen waar je de kost zo wat van kent

Amper 2.7% is rijker dan mij, en toch moet ik nog elke ochtend opstaan om te gaan loonslaven...

Of anders gezegd, de echt rijken hebben kapitaal en niet altijd een hoog inkomen ( vaak ook wel natuurlijk)

Als dat enkel een betaalbare hypotheek is, heb ik daar weinig last van eigenlijk.
‘Idd had tussen haakjes‘’niet meer “” moeten zetten , denk da velen de komende maanden (jaren ) zwarte sneeuw gaan zien.

Nee :(
Met 2 volwassenen en 1 kind, moet je 100k nettoloon hebben om bij de 1% te zitten. Daar kan je veel mee doen he, maar niet stoppen met werken...

Een Belg met het minimumloon zit trouwens in de top 6%... Typische website om de Westerse landen zich slecht te doen voelen. Een gemiddeld huis in Botswana zal ook wel wat minder kosten zeker...

Je kunt ook gewoon binnen belgie vergelijken natuurlijk of een land kiezen waar je de kost zo wat van kent
Niet op die link toch?
(En door een vorig topic weet ik dat ik tot de lage middenklasse behoor, maar dat wist ik al nog voor ik de cijfers zag die dat aantoonden. 😁)

Niet op die link toch?
(En door een vorig topic weet ik dat ik tot de lage middenklasse behoor, maar dat wist ik al nog voor ik de cijfers zag die dat aantoonden. 😁)
Mss begrijp ik het verkeerd maar op de link hier, je kiest uw land, vult uw inkomen na belastingen in en dan zegt het waar het uw plaatst in de wereld. Het feit dat je uw land met selecteren wil dan toch zeggen dat het rekening houdt met de levenskost in dat land of anders dat het u plaatst in een ranking voor dat land.

Want hetzelfde bedrag in de VS of uzbekistan geeft 18 keer de globale mediaan vs 144 keer de globale mediaan, maw de 140k USD in de VS is minder waard dan de 1530200005.45 UZS in uzbekistan. Dus dat moet de kost van leven in rekening brengen

Deze vergelijker zegt enkel iets over inkomen.
Met een inkomen van 100k€ val je in de 1% maar zal je waarschijnlijk geen jacht (kunnen) bezitten en mag je ook nog dagelijks opstaan om te gaan slaven

Tenzij het puur dividend inkomen is, dan kan je misschien uitslapen maar die jacht kan je vergeten.

Mss begrijp ik het verkeerd maar op de link hier, je kiest uw land, vult uw inkomen na belastingen in en dan zegt het waar het uw plaatst in de wereld. Het feit dat je uw land met selecteren wil dan toch zeggen dat het rekening houdt met de levenskost in dat land of anders dat het u plaatst in een ranking voor dat land.

Want hetzelfde bedrag in de VS of uzbekistan geeft 18 keer de globale mediaan vs 144 keer de globale mediaan, maw de 140k USD in de VS is minder waard dan de 1530200005.45 UZS in uzbekistan. Dus dat moet de kost van leven in rekening brengen

Terug
Bovenaan