Hoeveel storten huwelijksfeest

Data van afgelopen feest:

Feest is iets van een 160eur/pp enkel eten en drinken (160 personen totaal)

Bedragen per persoon:

25: 1 koppel dat samen 50 gaf. In de frituur ben ik bijna meer kwijt.
50: mensen die het niet zo breed hebben of familie die ik bijna nooit zie
75: doorsnee bedrag
100: de betere neven/nichten
+100: hier een daar een uitschieter van dichte vrienden/familie

De volgende trouwfeesten zal ik 100 ipv 75 geven. Shit is duur. :unsure:

Laatst bewerkt:
Maar dat klopt dan niet met zijn uitspraak: ‘25: 1 koppel dat samen 50 gaf. In de frituur ben ik bijna meer kwijt’

Misschien is het financieel niet mogelijk, maar ze worden er wel op afgerekend. Ook wel raar dat dit niet anoniem was.

Diegene die veel geven zetten dus hun naam op de enveloppe.

Maar dat klopt dan niet met zijn uitspraak: ‘25: 1 koppel dat samen 50 gaf. In de frituur ben ik bijna meer kwijt’

Misschien is het financieel niet mogelijk, maar ze worden er wel op afgerekend. Ook wel raar dat dit niet anoniem was.

Diegene die veel geven zetten dus hun naam op de enveloppe.
Ik denk dat ge zoiets op verschillende manieren kunt interpreteren naar gelang uw eigen invulling.

Ik lees koppel geeft 25 EUR. De frituur kost bijna evenveel. Gewoon vrij objectief statement.

Gezien de nevencategorie, genodigden die financieel moeilijk hebben zal de verwachting voor dat koppel wel hoger gelegen hebben zeker? Ook niet verwonderlijk, 25 EUR ...

Liquid zegt zelf 100 EUR te geven voortaan gelet de hogere prijzen, is toch niet principe geld om geld dan?

Gewoon afschaffen die handel, met al dat geld. Ik ken er waarbij er winst gemaakt wordt omdat de ouders het feest betalen en waarbij het koppel de enveloppes voor hun houden. En dan natuurlijk verbaasd zijn dat ze 5 jaar later niet meer tezamen zijn :)

De post van Li1quid zegt het allemaal: alles wordt nadien bekeken en geanalyseerd.
Wat bewijst dat het effectief anoniem zou moeten zijn.

Spaanse trouw gehad. Drank de avond ervoor gratis, groot feest de dag zelf (bar sloot nooit af, cocktails en shotjes alles inbegrepen) en ook de volgende dag heel de 'dag' (van 6 tot 12u savonds) gratis gedronken.

In Spanje geven ze voor zo'n feesten cultureel gezien relatief ook meer.

200€pp, dus 400€, gestort op hun bankrekening.

Ik mis toch ergens grafiekjes en tabellen met bedragen, leeftijd, rijkdom, koppel of niet om zo de balans nog beter te kunnen opmaken over wat ik zal geven. :unsure:

Volgende keer toch maar FF een enquête formulier leggen bij de gift box.

Gewoon afschaffen die handel, met al dat geld. Ik ken er waarbij er winst gemaakt wordt omdat de ouders het feest betalen en waarbij het koppel de enveloppes voor hun houden. En dan natuurlijk verbaasd zijn dat ze 5 jaar later niet meer tezamen zijn :)

De post van Li1quid zegt het allemaal: alles wordt nadien bekeken en geanalyseerd.
Wat bewijst dat het effectief anoniem zou moeten zijn.
En waarom mag er geen winst worden gemaakt? Gij geeft wat ge wilt en wat het getrouwde koppel betaalt, van de ouders krijgt en al dan niet overhoudt is toch totaal niet relevant? Ge zijt totaal niet verplicht om in de eerste plaats te gaan of (veel) geld te geven, dus hoe kun je zelfs zoiets afschaffen?

En of het koppel al dan niet nog samen is lijkt me nu niks met geld te maken. Of welke vreemde uitleg heb je hiervoor?

Zoveel verzuring in 1 post
:unsure:

Laatst bewerkt:
Ja en zeker met het in die context 'winst' te noemen.

Even hypothetisch twee situaties :

Koppel A: Krijgen van hun ouders het trouwfeest betaald, met bv. Een kostprijs van 20000 euro.

Koppel B: Krijgen van hun ouders 20000 op een bepaald moment. Doen een trouwfeest.

Dus koppel A zou van u geen geld moeten krijgen van hun gasten, en koppel B wel?

Ik vind dat compleet irrelevant. Steun van ouders is gewoon dat, steun van ouders.

Ik geef meestal naargelang mijn band met het koppel en waarvoor ik allemaal uitgenodigd ben. Afgelopen zaterdag heb ik achteraf gezien misschien wat “te veel” gegeven (€150), want imo: het was borderline schaamtelijk.

Context: het koppel in kwestie staat er sowieso al wat om bekend om nogal goedkoop te doen. De kerel is ook “één van de gasten” binnen onze vriendengroep.

Ik ben van mening dat iedereen een zo klein of zo groot feest geeft dat ze willen, maar deze keer was het echt cheap doen om cheap te doen en een beetje overdreven in the face van de gasten...

Het avondeten was basically een kaastafel/charcuterie/brood per tafel van 6 a 8 man. Daarbij werd nog aangekondigd dat er “meer dan genoeg brood was voor heel de avond”. Vijftien minuten later was al het brood op. Het dessert bestond uit mini-gebakjes. En zonder veel gêne werd er ook gevraagd of de gasten hun borden aan tafel konden afruimen en of één persoon per tafel alles naar de keuken kon brengen. Daarna vroegen ze ook of "de kerels" mee de receptie en de stoelen van de ceremonie konden afruimen/opbergen. Ik vond het allemaal wat gek...

Achteraf zijn we te weten gekomen dat ze gewoon niet wilden betalen voor extra personeel van de locatie zelf. Resultaat: we zijn eigenlijk toch wel met honger naar huis gegaan. Beetje pijnlijk imo, zeker als je dat signaal ook van mensen hoort die je zelf niet kent...

Wij moeten zaterdag naar een trouwfeest. Wel maar van 19u30 tot 00u30. Vreemd genoeg zijn de partners niet uitgenodigd. Nog nooit van gehoord. Geen idee wat ik dan zou moeten geven.
Wij recent iets gelijkaardigs gehad enfin ik mocht met mijn parter komen, maar sommige aanwezigen niet. Ook een einduur op de uitnodiging en een halfuur daarvoor waren ze al aan t opruimen qua stoelen etc.

Voor de rest waren er vijf mensen mee op vrijgezellen geweest, vier daarvan, waaronder ik, mochten wel om 11u aan t stadhuis staan maar dan pas om 21u voor t avondfeest terug komen. Terwijl er 50+ man aanwezig was in de namiddag.

Vond ik toch allemaal bijzonder. Wij zijn om 11u dan ook niet geweest en we waren niet alleen.

En dat heeft ook wel geresulteerd in een minder hoog bedrag dan ik anders met veel plezier zou hebben gegeven eigenlijk.

Ik geef meestal naargelang mijn band met het koppel en waarvoor ik allemaal uitgenodigd ben. Afgelopen zaterdag heb ik achteraf gezien misschien wat “te veel” gegeven (€150), want imo: het was borderline schaamtelijk.

Context: het koppel in kwestie staat er sowieso al wat om bekend om nogal goedkoop te doen. De kerel is ook “één van de gasten” binnen onze vriendengroep.

Ik ben van mening dat iedereen een zo klein of zo groot feest geeft dat ze willen, maar deze keer was het echt cheap doen om cheap te doen en een beetje overdreven in the face van de gasten...

Het avondeten was basically een kaastafel/charcuterie/brood per tafel van 6 a 8 man. Daarbij werd nog aangekondigd dat er “meer dan genoeg brood was voor heel de avond”. Vijftien minuten later was al het brood op. Het dessert bestond uit mini-gebakjes. En zonder veel gêne werd er ook gevraagd of de gasten hun borden aan tafel konden afruimen en of één persoon per tafel alles naar de keuken kon brengen. Daarna vroegen ze ook of "de kerels" mee de receptie en de stoelen van de ceremonie konden afruimen/opbergen. Ik vond het allemaal wat gek...

Achteraf zijn we te weten gekomen dat ze gewoon niet wilden betalen voor extra personeel van de locatie zelf. Resultaat: we zijn eigenlijk toch wel met honger naar huis gegaan. Beetje pijnlijk imo, zeker als je dat signaal ook van mensen hoort die je zelf niet kent...
Ook ooit eens naar zo'n trouw geweest, daar zaten mensen die €50 hadden gegeven met een gevoel van bestolen te zijn. :lol:

Ook ooit eens naar zo'n trouw geweest, daar zaten mensen die €50 hadden gegeven met een gevoel van bestolen te zijn. :lol:
Yikes.. Mja hou het dan nog kleiner of nodig wat minder volk uit denk ik dan... Het gaat mij ook niet per se enkel om het geld te doen... Ik geef met plezier een centje bij een trouw, maar dit heb ik nu echt nog nooit meegemaakt :eek:

Onlangs een trouw van mijn nichtje waarbij ik 400 euro heb gestort. Winst heeft die arme duts er nie op gemaakt want ik heb zeker voor het dubbele gefret en vooral gezopen die nacht :woohoo:

Terug
Bovenaan