Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wij hebben er nog aan verdiend.Break-even draaien gaat ge sowieso nooit doen op een trouw.
De meest gezellige gesprekken over geld gaan dan ook wel gepaard met een koffietafel.Regel 1 op Beyondgaming: als het over geld gaat wordt het niet gezellig.
Dat is toch niet zo onlogisch ?Dus stel: ge hebt 2 even goede vrienden. Ene geeft een fancy trouwfeest met alles erop en eraan en de andere feest in de parochiezaal met hapjes, een BBQ en zelfgemaakt dessertbuffet. Gaat ge den ene dan minder geven? Schone vriend.

Waardeoordeel.. ge doet alsof ik hun daarna nooit meer zou willen spreken.Ik zou het sterk vinden dat je juist de financiële situatie van gasten kan inschatten. Allez wat je hier zegt is in feite dat je het bedrag dat mensen schenken gaat aftoetsen aan het beeld dat je hebt van hun financiële situatie. En daar ga je dan een waardeoordeel aan hangen
Dat is ook geen trouwFEEST dan eigenlijkWij hebben er nog aan verdiend.
Que: geef geen feest, trouwt op ne vrijdag in Temse(gratis, niks lange rij, suck on that Antwerpen en Gent!) en onderschat het vermogen van uw eigen ouders en schoonouders.
Maar je nodigt toch geen mensen uit in de hoop dat ze veel geven en je deels uit de kosten geraakt? Ik dacht dat mensen een trouwfeest gaven omdat ze elkaar graag zien en dit willen vieren met de mensen die ze graag zien. Maar hey, wie ben ik.Dat is toch niet zo onlogisch ?
Ik zie dat bedrag vooral om een deel van de huwelijkskost te recupereren.
Het gaat niet alles recupereren uiteraard zeker bij een dure trouw, maar het is wel leuk als je 20k uitgeeft dat je toch 10k terug krijgt ervan (10k doet toch minder pijn als 20k).
En als je dan een goedkope trouw doet dan is er minder om te sponsoren. Niks met slechte vrienden te maken. Degene die geen trouwfeest geeft geef je toch ook niet hetzelfde als degene die dat wel doet
En dat staat helemaal naast het feest zelf. Ook kijk ik niet in mensen hun portemonnee wat ze mij geven. Gaat over wat ik vind van mezelf dat ik best geef (100 EUR als koppel overigens op een klassiek trouwfeest, dus precies aan de lage kant als ik hier hoor).
Daarnaast wel op ons trouwfeest was ook wat volk dat we omwille van de 'sociale plicht' uitnodigen, dus als die dan beslissen om in te gaan op de uitnodiging (wetende dat dit omwille van de sociale plicht is gedaan) mogen ze hier ook wel rekening mee houden om een deel van hun kost te dekken. Maar dat was eerder van mijn vrouw haar buitenlandse familie kant, in Vlaanderen is die plicht er niet/veel minder.
Maar je nodigt toch geen mensen uit in de hoop dat ze veel geven en je deels uit de kosten geraakt? Ik dacht dat mensen een trouwfeest gaven omdat ze elkaar graag zien en dit willen vieren met de mensen die ze graag zien. Maar hey, wie ben ik.
Ik vind dat dus wel raar dat je de ene vriend meer zou geven dan de andere enkel en alleen omdat het ene feest sjieker is dan het andere.
Nee, want dan is er geen feest.Geef je dan ook geld aan die vriend die geen trouwfeest geeft ?
Ja je weet toch het type feest wel op voorhand ?Nee, want dan is er geen feest.
Als je op voorhand of de avond zelf geld geeft, weet je toch ook nog niet hoe duur het eten etc. zal zijn?
En zelfs dat is trouwens ook puur persoonlijk.
Het beste trouwfeest ooit was een bbq aan meer met gedans tot s morgens vroeg.
Het slechtste was een opgeklopt sjiek eten tot 2u snachts maar geen ambiance en veel gelul over hoe 'het eten van dure x chef kwam'.
Eerste was voor mij de 200 euro waard, tweede totaal niet.
Regel 1 op Beyondgaming: als het over geld gaat wordt het niet gezellig.

Doe er tenminste 5 cent in.Ik neem altijd een extra lege enveloppe mee om tussen de cadeau's te stoppen. Kwestie van het roddelcircuit wat te voeden.
Ik zou het sterk vinden dat je juist de financiële situatie van gasten kan inschatten. Allez wat je hier zegt is in feite dat je het bedrag dat mensen schenken gaat aftoetsen aan het beeld dat je hebt van hun financiële situatie. En daar ga je dan een waardeoordeel aan hangen.
Maar als mn nonkel die graag de grote Jan uithang met een appartement in Knokke en een huis in Marbella, ons 25 euro geeft, vind ik dat op zn minst 'opmerkelijk'.

Omdat die vrienden me beiden evenveel waard zijn? Of ze nu een sjiek 7 gangenmenu geven of een BBQ als eten op hun trouwfeest?Mensen geven een trouwfeest en dat kost veel geld, dus het is aangenaam als een deel word gerecupereerd via giften van gasten.
Uiteindelijk kom je nog steeds in de min dus het is zoiezo geen for-profit feest he.
Dat staat allemaal los van een leuke avond hebben. En als een gast weinig geld geeft omwille van reden X is dat ook geen probleem en geen reden om hem niet uit te nodigen. Maar als je het geld hebt en je wilt komen dan lijkt het me niet vreemd om rekening te houden met hoe duur het ding was om je gift te bepalen.
Als een andere vriend dan een heel goedkoop feest geeft, heeft die toch minder nodig om uit de min te geraken ?
Wat is u reden om even veel te geven ? Geef je dan ook geld aan die vriend die geen trouwfeest geeft ?
Da's dan een totaal ander iets (hoewel al die hippe dingen tegenwoordig!) en ja, dan hebben mensen andere meningen en verstaat de één de ander niet, want hoezo ben je niet beleefd genoeg om te betalen voor een uitgebreide maaltijd en een fijne avond die je aangeboden krijgt, of hoezo moet ik mijn aanwezigheid betalen.Dat zijn diezelfde mensen die afkomen met: 'zij hebben gekozen voor een feest, zij betalen, wat is dat nu'. Blijft dan in uw kot. Niemand heeft nood aan een verbitterd mens (die naar alle waarschijnlijkheid zelf niet getrouwd is) op zijn feest.
Jij sprak van een "cheap ass".Waardeoordeel.. ge doet alsof ik hun daarna nooit meer zou willen spreken.
Met vrienden wordt er al eens over loon/kosten/investeringen gesproken. Met familie eveneens.
Als zij liegen, tja
Ik nodig die gewoon opnieuw uit nadien hoor, ik ga ook niet minder geven als ik naar hun mag.
Maar ik zal wel eens met de wenkbrauwen fronsen als ik de inhoud van de envelop zie.
Lijkt me een menselijke reactie
Wat zijn jullie posts nu eigenlijk als het geen waardeoordelen zijn navenant de financiële situatie? De nonkel die ingenieur is maar cheap ass want hij geeft niet genoeg, de wenkbrauwen fronsen, de nonkel die graag de grote jan uithangt maar niet genoeg geeft.Niemand spreekt toch over een waardeoordeel dat afhangt van de financiële situatie?
Als een vriendin, die alleenstaande moeder is en aan de kassa zit, ons een cadeau geeft van 25 euro, vind ik dat totaal niet erg. Toen ik zelf nog studeerde, heb ik ook nog zo'n cadeaus gegeven en ik schaam me daar niet voor.
Maar als mn nonkel die graag de grote Jan uithang met een appartement in Knokke en een huis in Marbella, ons 25 euro geeft, vind ik dat op zn minst 'opmerkelijk'.
Natuurlijk kan je niet de hele financiële situatie inschatten van mensen, maar soms heb je wel een idee.
Waarom zou ik liegen over geld?Jij sprak van een "cheap ass".
En mensen en geld... daar wordt nooit gelogen natuurlijk.
Wat zijn jullie posts nu eigenlijk als het geen waardeoordelen zijn navenant de financiële situatie? De nonkel die ingenieur is maar cheap ass want hij geeft niet genoeg, de wenkbrauwen fronsen, de nonkel die graag de grote jan uithangt maar niet genoeg geeft.
Anderzijds, als ze zich nederiger opstellen, dan is het wel goed.
Ik zou het woord waardeoordeel toch eens opzoeken.
Het gaat er niet om dat JIJ zou liegen, wel dat mensen niet vrolijk rond gaan bazuinen als ze financiële tegenslag hebben. Dus "rijke nonkel" kan evengoed de deurwaarders aan zijn deur hebben staan...Waarom zou ik liegen over geld?
Zijn zij dan wel de "echte" vrienden?
Het is geen waarde oordeel, het is een persoonlijke mening.
Die nonkel is daarom geen profiteur, maar op dat moment vind ik dat wel.