Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Ik heb ooit een horloge gezien (van een duur merk) met een blauwe achtergrond en een wijzer met als achtergrond een maan en vervolgens een zon....Was een Frans merk, iemand een idee welk?
Niet Frans, en wrs veel decadenter... Maar misschien de Astronomia Solar van Jacob & Co?

Ik weet het, voor velen zijn het wansmakelijke dingen, maar ik vind veel van die horloges van Jacob & Co pure kunst... Moest ik wansmakelijk rijk zijn dan zou ik er me ook één custom laten maken door die mannen...

Gewoon in de Swatch shop in’t Stad. Iets van een 330€ dacht ik zo vanbuiten.

Eigenlijk niet gepland; was tegen de big chief over die uurwerken bezig, en wou haar die eens tonen. In de winkel wilden ze me eerst een van die nieuwe earth missions tonen, maar toen ze hoorde dat ik over de hele serie bezig was en het ook over zwarte en witte moons had, gaven ze aan er net enkele binnen gekregen te hebben.

Gezien onze oudste gek is op de ruimte en al wel ff bezig is over een horloge, was de call snel gemaakt.
Wel sjans gehad dan. Ik ben om 5uur sochtends mee in de gigantische rij gaan staan bij release op de grote markt (en dan nog geluk gehad dat ene zijne van de hand wou doen :ROFLMAO:)

Niet Frans, en wrs veel decadenter... Maar misschien de Astronomia Solar van Jacob & Co?

Ik weet het, voor velen zijn het wansmakelijke dingen, maar ik vind veel van die horloges van Jacob & Co pure kunst... Moest ik wansmakelijk rijk zijn dan zou ik er me ook één custom laten maken door die mannen...

Horloges waar je amper het uur van kan aflezen, ik zal het nooit begrijpen.

Ik vind ze allemaal spuuglelijk

Ik zou ze niet dragen hoor, daarvoor zijn ze veel te opzichtig. Maar ik vind ze mooi in elkaar steken.
Is toch geen spek voor mijn bek, dat zijn horloges van een paar honderd k, en sommigen over het miljoen. Decadent en vooral voor nouveaux-riches.

Wel sjans gehad dan. Ik ben om 5uur sochtends mee in de gigantische rij gaan staan bij release op de grote markt (en dan nog geluk gehad dat ene zijne van de hand wou doen :ROFLMAO:)

Yup, beetje chance mag ook :-). En worst case moch ie dat onverhoopt niet leuk vinden, krijg ik dat zonder issue ook opnieuw verkocht.

Traska Commuter 36.

Laatste aankoop voor - wat moet worden - geruime tijd. (Kan er niet blijven kopen :sarcastic:)

Echt verliefd op geworden. Afwerking is geweldig, band zit comfy en is stevig, quick adjust is super handig. En ie ziet er echt zalig uit. Langs elke hoek zie je mooie facetten glinsteren van de dial of de kast. "Sjiekste" horloge dat ik al heb gehad. Lijkt echt over nagedacht.
Dial lijkt heel basic, maar de kleur is enorm divers, met precies een heel lichte "metallisé" korrel erin zoals bij autolak. De 36mm afmeting valt me ook beter mee dan ik dacht - doet me eerder gewoon bescheiden aan dan iel zoals ik had gevreesd.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet zo lang bezig met horloges, maar ik heb een voorliefde voor Tudor.
Wat denken jullie van deze?

Hoi rekening met de maat. Deze is slechts 34mm, dus echt wel klein.
Heb vorig jaar de daydate versie hier via het forum verkocht en die zijn 36mm.
Deze was de mijne:
M9sUiGa.jpeg

De Black Snoopy MoonSwatch op de kop kunnen tikken. Prima cadeauke voor de oudste hier die bijna jarig is.

MSN-Featured-2024-04-05T175103.534.jpg
Ik was in de winkel voor een batterij swap, en zag dat de volledige collectie beschikbaar was. Kon het ni laten en ben ook voor deze gegaan... Die nieuwste hadden ze ook in voorraad, 15 euro meer, maar vond deze allround de mooiste. Maar voel mij wel een beetje in t zak gezet met de lumens. Die zijn bijna onbestaande. Ik lees dat ik niet de enige ben, maar zo mooi als op de promo foto's vind ik deze toch helemaal niet. Ik lees dat de lumens enkel bij blacklight (UV) zouden werken, vind ik wel zonde. Mss enkel het snoopy gedeelte van de dial met UV, de wijzers geven zeer zwak standaard lumens weer, als ik mijne earth 10 seconden tegen ne lichtbak houd zie je meteen de lumens heel fel, itt dit model... Echt klote, want eenmaal je gedragen hebt nemen ze al niet meer terug :(

Zou ik met defecte lumens zitten?

Ik was in de winkel voor een batterij swap, en zag dat de volledige collectie beschikbaar was. Kon het ni laten en ben ook voor deze gegaan... Die nieuwste hadden ze ook in voorraad, 15 euro meer, maar vond deze allround de mooiste. Maar voel mij wel een beetje in t zak gezet met de lumens. Die zijn bijna onbestaande. Ik lees dat ik niet de enige ben, maar zo mooi als op de promo foto's vind ik deze toch helemaal niet. Ik lees dat de lumens enkel bij blacklight (UV) zouden werken, vind ik wel zonde. Mss enkel het snoopy gedeelte van de dial met UV, de wijzers geven zeer zwak standaard lumens weer, als ik mijne earth 10 seconden tegen ne lichtbak houd zie je meteen de lumens heel fel, itt dit model... Echt klote, want eenmaal je gedragen hebt nemen ze al niet meer terug :(

Ik heb een UV lampje op amazon gekocht,was echt maar een paar euro. Probeer dat eens, dan weet je het meteen.

Effect van lume op foto's is altijd mits activatie door een UV lampje idd; denk niet dat ze superluminova op die moonswatches steken. In het echte leven is dat dus minder indrukwekkend :p

Effect van lume op foto's is altijd mits activatie door een UV lampje idd; denk niet dat ze superluminova op die moonswatches steken. In het echte leven is dat dus minder indrukwekkend :p
Ok, was al van plan om dat te testen met zo een lampje, maar vind die groene lumens veel zwakker dan mijn earth, valt echt op.

Hier gewoon zo’n uv lampje bijgekregen en dat werkte. Zo in het donker nog niet geprobeerd, maar ze geven dat UV-ding er met reden bij I presume.

Zal het wel horen van onze oudste eens zijne verjaardag geweest is.

Hier gewoon zo’n uv lampje bijgekregen en dat werkte. Zo in het donker nog niet geprobeerd, maar ze geven dat UV-ding er met reden bij I presume.

Zal het wel horen van onze oudste eens zijne verjaardag geweest is.
Huh dus die lume reflecteert wel, maar kan je niet "opladen" middels licht?

Geen idee, dat zie ik dus wel wanneer de verjaardag van onze oudste is geweest.

Dat ze dat UV-ding meegeven om zo vooral die details weer te geven en te demonstreren, eerder dan daar high quality stuff inzit, dat lijkt me dan weer heel logisch. Het is nu ook niet dat dat een echte speedmaster is of zo.

Net een UV lampje van amazon binnen, ik zal hier eens een foto maken, maar eerste vaststellingen dus is dat de OG die ik al had, de earth, veel betere lumens heeft. De tekst (van de moon dial) komt tevoorschijn op de Snoopy met blauwe lumens en de lumens van de dials in het groen (met UV dus). De OG heeft blauwe lumens wanneer je met de flashlight erop schijnt... En wanneer je dan in het donker houdt wordt het groen. Feit is dat dat onder daglicht amper tegoei werkt de lumens op de dial op die snoopy. Is moeilijk om een deftige foto te pakken met een zaklamp erop. Is op zich dus een coole feature die snoopy moon dial, maar wat mij dus stoort is dat de dials veels te zwak zijn onder gewoon zonlicht.

Ik heb paar fotootjes gemaakt. En bij de UV flashlight nog 2 straps bijgekocht, die de watch wel complementeren imo

Eentje voor de Earth en eentje voor de Snoopy. Zit toch echt wel goed, telkens een ander merk, de zwarte strap is iets meer rigide, ik ben toch blij, want ergens is dat wel tof het originele bandje, maar omega logo valt nog mee, maar vooral die speedmaster in het groot stak een beetje mijn ogen uit. Bij de foto's met lumen zie je dat je de tekst kan lezen, maar blijft een kleine lettergrootte zo, en ik vermoed dat wanneer de maancyclus wat verder is het beter leesbaar zal zijn, nu staat dat draaiende zandlopertje verticaal, maar wanneer het horizontaal zal staan ga je daar niks meer voor hebben staan. Ik vind het wel een toffe touch dat je de maanstand kan instellen via de website van swatch.

foto's staan wel wat door elkaar

Het is zover, eindelijk een automaat rond de pols!
Ik draag al van kindsaf aan een horloge; er geen aanhebben voelt intussen aan als het niet dragen van een onderbroek. Het mag dus wel wat zijn.
Begonnen met een eenvoudig Mickey Mouse dingetje, maar omdat je je daar al snel te oud voor voelt, heb ik dan dit afdankertje gekregen:
(ik schat dat ik toen een jaar of 10 was). Heb ik overigens (tesamen met het eerste) wel nog ergens liggen bij m'n ouders op zolder.
limited_edition_jaguar_fragrances_mens_watch_1570284303_acd625640_progressive

Op latere leeftijd kwam je niet meer weg met zo'n analoog gevalletje en heb ik twee Casio'tjes gehad. Exacte typenummers ken ik niet meer, maar de Casio Easyrec was er één van. Je kon er zowaar 30 sec aan audio mee opnemen! Het andere had ook een geheugen waar je telefoonnr's in kwijtkon (of als spiekbriefje op school kon gebruiken...)

s-l1600.jpg

De laatste van die twee ben ik dan eens kwijtgesukkeld; om dan, als vervanging, toch terug analoog te gaan; een simpele Festina 16170/3. Deze heeft tot op de dag vandaag perfect z'n diensten bewezen (~2009). Blijft er in mijn ogen op zich wel goed uitzien.
festina.jpg

Maar intussen begon het te kriebelen voor een "echt" (lees: mechanisch) horloge. Dus begon de zoektocht: Dit topic doornemen, internet afstruinen, voor etalages staan gluren ... Uiteindelijk is het dit automatiekske geworden:
Seiko Pressage SSA347J1

pols.jpg

Zeer content van. Staat goed. Het effect van die blauwe dial is, zeker onder de juiste belichting, echt knap.

Terug
Bovenaan