Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Het gemakkelijkste en veiligste vind ik via Horlogeforum.nl

Altijd al snelle en leuke deals gedaan.

Ook mijn Doxa is juist daar verkocht, ging heel snel met veel interesse...

Via welke kanalen verkoop jij doorgaans jouw horloges? Tips als het over serieuzere bedragen gaat?

Ik twijfel om mijn Kermit (16610LV) eventueel te verkopen. Hoewel het een fantastisch horloge is merk ik toch dat het minder mijn ding is en mijn goesting nog steeds naar enkele andere modellen gaat. En als er nu iets nieuws komt moet er wel eentje de deur uit :tongue: anders ligt er echt teveel geld in die schuif.
Ik heb misschien wel interesse. Laat maar weten wat je er nog voor zou willen.

Teruggekeerd met deze uit Tokio. Was niet van plan deze aankoop te doen want was eigenlijk op zoek naar een budgetvriendelijke Seiko maar bon, no plan survives first contact with the enemy ofzoiets :unsure:

Wat heb je er voor betaald?
Een dikke 2k minder dan de recommended retail price. Was beetje een no-brainer aan die prijs want ik vond het al een geweldig kleurschema sinds ze het vorig jaar geïntroduceerd hadden, mijn verjaardag komt er aan en het is intussen alweer een paar jaar geleden sinds ik een horloge gekocht heb dus, yolo zeker 😶

Ik denk niet dat ik ooit al een Grand Seiko gezien heb die echt helemaal mijn ding was, en sommigen zijn ook in merkelijk hogere prijsklasse. Dat was dus niet meteen mijn bedoeling met een budgetvriendelijke Seiko :shutup:

Mijn hart heeft altijd bij Omega gelegen en deze 300M gaat een beetje verder in de stijl van mijn eerste Omega die ik 11 jaar geleden aankocht:

Vond het wel wat triestig om te zien, de Omega store in Ginza was vrijwel leeg terwijl er bij Rolex een rij stond. Ik weet niet of het allemaal kopers of gewoon kijkers waren maar het verschil was frappant. Ook bij Tudor etc. stond er geen kat.

Ik wil een Seiko Astron kopen op catawiki. Heel vaak komen die uit Japan. Waar moet ik rekening mee houden qua inklaringen en invoer?

Ik wil een Seiko Astron kopen op catawiki. Heel vaak komen die uit Japan. Waar moet ik rekening mee houden qua inklaringen en invoer?
Ik reken altijd grofweg x1,25., voor BTW en de admin/inklaringskosten. Hangt af van shipper hoeveel dat exact is, maar met die 1,25 kom je er over het algemeen wel.

Douane kosten en/of btw ga je op de aankoopprijs moeten betalen vrees ik.
Heb ooit eens een horloge uit de VS laten komen. Ik had gevraagd om het horloge in 2x te betalen. 1x 150$ en 1x 850$ en gevraagd dat ze op de factuur enkel die 150$ zette. Hierdoor werd de douanekost een pak lager en kon ik effectief het bewijs van die betaling van 150$ voorleggen.
🤫😅

Zijn er hier mensen die zelf al eens een horloge hebben gemaakt ?
Heb mij vorig jaar 1 gemaakt, en toch een kleine fuck up gehad.

Mijn chronowijzer van de VK63 movement, was een hel.
Heb hem er dan maar uitgelaten.

Vroeger wat aan het modden geweest met vostok's.
Bezel, glas, kroon ed lukte nog aardig, maar die wijzers waren miserie 😅
Uiteindelijk voor 20€ ze laten plaatsen bij de lokale horlogemaker, kon ik zelf niet voor sukkelen...

Vroeger wat aan het modden geweest met vostok's.
Bezel, glas, kroon ed lukte nog aardig, maar die wijzers waren miserie 😅
Uiteindelijk voor 20€ ze laten plaatsen bij de lokale horlogemaker, kon ik zelf niet voor sukkelen...
Die wijzers zijn echt een hel, klein beetje te hard drukken en ze waren stuk. Die pasta achtige klei dat je erbij krijgt, is wel handig.
Blijft toch miniem werk, en dat waren nog maar de wijzers.
Laat staan als ik zo een mechanisme terug in mekaar moet krijgen.

Vandaar dat het logisch is, dat zo iets laten repareren een hoog bedragje met zich meebrengt.
Blijft wel iets leuks voor te doen.

Terug
Bovenaan