Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is het niet vooral de smaak die achteruit gaat in vele gevallen?welk product gaat véél langer mee, vind jij, dan dat voorspeld wordt?
(En zeg nu niet Donald Trump hé)
Ik trap af: Nesquick cacao poeder.
Ik gebruik er die al 3 jaar "over tijd" is, en ik merk er helemaal niets van !
Wat betekent 'Te gebruiken tot'?
De uiterste consumptiedatum van een voedingsproduct staat aangeduid als “Te gebruiken tot”. Hierbij gaat het om producten die op korte tijd kunnen bederven en waarbij opeten na bederf een risico voor de gezondheid kan inhouden. We denken hierbij aan bv. zuivel, vlees, vis ... Een winkelier mag in theorie nooit producten verkopen voorbij deze datum (wettelijk verbod).
Wat betekent 'Ten minste houdbaar tot'?
Een ander verhaal is het bij de producten met een langere houdbaarheid. Hierbij wordt een datum vermeld onder de noemer “Ten minste houdbaar tot”. Hier is echter geen sprake van gevaar voor de gezondheid. Meestal is er nà de aangegeven datum wel een daling in kwaliteit en wordt verondersteld dat de consument toch even checkt (aan de hand van geur, uitzicht, aanvoelen …) of het product nog geschikt is voor consumptie. Maar het overschrijden van de datum betekent in dit geval geenszins dat het voedingsproduct sowieso ‘slecht’ is. Sommige producten zijn na het verstrijken van de THT-datum zelfs nog jaren houdbaar.
Melk en eieren, ja de vermeldde data wel ..
Awel vroeger kon je nog makkelijk zeggen wanneer die zuur smaakt maar nu gaat dat precies niet meer.Melk.
Voor sojamelk geldt dit niet denk ik, die is precies redelijk snel na opening al niet meer goed.Melk.
Vorig jaar een potje gevonden dat nog in Bfr geprijsd was. Veel smaak zat daar toch niet meer in.Gedroogde kruiden, kan je blijven gebruiken jaren na datum
Of wat denk je van beschimmelde groene Hollandse kaas (of harde kazen algemeen): je kan 9/10 gewoon de schimmel wegsnijden, als je ziet dat er daaronder niets te zien is kan je de rest is nog prima eten.

Ik trap af: Nesquick cacao poeder.
Ik gebruik er die al 3 jaar "over tijd" is, en ik merk er helemaal niets van !

Cola vind ik persoonlijk wel vrij duidelijk. Ik vind dat je dat smaakt als die naar zijn houdbaarheidsdatum begint te gaan. Ik ga ervoor zorgen dat die een maand voor houdbaarheidsdatum toch op zijn. En ook dikwijls de kleur die het verraadt.Bij haar moest ge trouwens ook opletten voor de blikjes Cola, die durfden ook al wel eens een jaar overtijd zijn. Soms stonden ze bol en wist ge het direct. Anders merkte ge het soms aan de smaak, maar een maandje meer dan houdbaar tot was meestal niet te merken.
Bieren zoals Duvel, kan ook geen kwaad. Die 3 jaar is eerder smaakgarantie en ge hebt mensen die zelfs liever de smaak van oudere Duvel hebben en dat dus speciaal over tijd laten gaan. Maar ik vermoed dat bij de meeste BG'ers den bak al na een week op is, als ge het soms zo leest, dus denk niet dat het hier van toepassing is.