Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Niet iedereen is fysiek in staat om 4km te wandelen hé. Pas op wat ge zegt of ze smijten hier sebiet met jonagolds.

Alles meer dan een kwartier stappen, noem ik fietsafstand. Daarom dat ik zei dat het relatief was ^^
Ik zou bv in de zomer geen uur naar huis stappen als ik iets meeheb uit den diepvries dat ook terug in den diepvries moet :D

Bij mij is de Colruyt op wandelafstand, vrij vertaald: als ik iets vergeten ben en het valt mee van drukte aan de kassa, ben ik op een kwartierke terug thuis :p

Alles meer dan een kwartier stappen, noem ik fietsafstand. Daarom dat ik zei dat het relatief was ^^
Ik zou bv in de zomer geen uur naar huis stappen als ik iets meeheb uit den diepvries dat ook terug in den diepvries moet :D

Bij mij is de Colruyt op wandelafstand, vrij vertaald: als ik iets vergeten ben en het valt mee van drukte aan de kassa, ben ik op een kwartierke terug thuis :p
Geloof me vrij, in de Vlaamse Ardennen wandel je soms VEEL liever dan dat je moet fietsen 🤣
Tenzij je een elektrische fiets hebt natuurlijk.

Hier is niks wandelafstand. Allez tis te zeggen, de afstand wel, maar die helling van 18% maakt het wat minder haalbaar om te voet naar de winkel te gaan

Voor uw tuin aan te leggen moogt ge toch al een rotoreg gaan huren bij bv. Boels. Want er gaan nog wel wat dikke stukken inzitten als uw grondwerker de tuin genivelleerd heeft. Reken al maar op 150€/dag + graszaad + een tuinwals.
Paar bigbags kiezel kost u ook wel wat

Afzonderlijk allemaal niet zo duur, ga je het optellen kom je nog aan een hoop geld voor het zelf aanleggen van een tijdelijke tuin

Een afzonderlijke wc zou ik sowieso wel doen. Als je dochter een vriend heeft later en hij moet naar het toilet terwijl jij aan het douche bent of andersom. Gezellig is anders

Voor uw tuin aan te leggen moogt ge toch al een rotoreg gaan huren bij bv. Boels. Want er gaan nog wel wat dikke stukken inzitten als uw grondwerker de tuin genivelleerd heeft. Reken al maar op 150€/dag + graszaad + een tuinwals.
Paar bigbags kiezel kost u ook wel wat

Afzonderlijk allemaal niet zo duur, ga je het optellen kom je nog aan een hoop geld voor het zelf aanleggen van een tijdelijke tuin

Een afzonderlijke wc zou ik sowieso wel doen. Als je dochter een vriend heeft later en hij moet naar het toilet terwijl jij aan het douche bent of andersom. Gezellig is anders

Waarom zou die tuin tijdelijk zijn?

Een tuin evolueert gewoon door de tijd. Je kan later nog wat bloemperken aanleggen of een terras aanleggen. Maar de basis blijft toch echt wel hetzelfde hoor.

Qua toilet zou ik toch ook wel gaan voor een afzonderlijk toilet.

Waarom zou die tuin tijdelijk zijn?

Een tuin evolueert gewoon door de tijd. Je kan later nog wat bloemperken aanleggen of een terras aanleggen. Maar de basis blijft toch echt wel hetzelfde hoor.

Qua toilet zou ik toch ook wel gaan voor een afzonderlijk toilet.
Waarschijnlijk zal ze toch ook wel een terras willen, voor een tafel of bv. loungeset. Of een paadje, misschien zelfs een vijver.
Anders moet ge ook geen tuin van 700m² hebben hé, dan komt ge er met 3a ook wel.
Als er ooit buren zijn een andere omheining.
Uw inrit misschien klinkeren ipv kiezel

Waarschijnlijk zal ze toch ook wel een terras willen, voor een tafel of bv. loungeset. Of een paadje, misschien zelfs een vijver.
Anders moet ge ook geen tuin van 700m² hebben hé, dan komt ge er met 3a ook wel.
Als er ooit buren zijn een andere omheining.
Uw inrit misschien klinkeren ipv kiezel

Waarom zou je uw omheining aanpassen voor de buren?

Zijn natuurlijk allemaal opties die mogelijk zijn maar alles behalve noodzakelijk zijn. Wie weet wilt Mulan wel een natuurlijke tuin waarbij het allemaal wat wilder mag en helemaal niet zo strak afgelijnd moet worden.

Een oprit aanleggen met enkel kiezel is ook geen fantastische oplossing he. Tenzij ge putten, verzakkingen en dode plekken fantastisch vindt. Het is wel een goedkope, tijdelijke oplossing, maar een functionele verharding is dat toch niet op lange termijn.
Je moet er dus stabilisé + grindmatten onder gooien, wat het bijna zo duur maakt als klinkers.

Het is wel beter als gewoon blote grond natuurlijk, maar dan kunt ge in mijn ogen even goed brikkelion of betonpuin kappen.

Dit topic is toch altijd een koffie waard hoor.

Nu gaan we nog eens beslissen hoe Mulan haar tuin waarschijnlijk gaat willen inrichten :')
Misschien wel eens tijd voor een gofundme te starten begin ik te denken 😜 Zoveel mensen die bekommerd zijn over mijn plannen, dan zal er toch vast wel voldoende kunnen ingezameld worden voor de tuinaanleg én apart toilet! 😇

Door Mulan haar project hier serieus mogen bijlezen.
@Mulan weet duidelijk wat ze wil en niet wil en ik kan het eigenlijk alleen maar toejuichen dat er eens iemand niet afkomt met "minder dan 200m², daar kunt ge toch echt niet in wonen".

Persoonlijk wel een fan van grasdallen als oprit en een bostuin 😉

Grasdallen is een optie die ik hier op termijn ook nog eens wil bekijken.

Ons huis is hier trouwens ongeveer 70 jaar oud. Hier heeft in de oprit nooit iets anders gelegen dan kiezel en wat mij betreft zal dat de komende jaren ook niet veranderen. Buiten om de 2-3 jaar eens een remorkske kiezel bijgooien en af en toe met de onkruidbrander langs gaan is daar ook geen werk aan.

Daar zitten ook geen putten, verzakkingen of dode plekken in zoals hier boven beschreven. Overdrijven is ook een kunst natuurlijk :-)

Waarom zou je uw omheining aanpassen voor de buren?

Zijn natuurlijk allemaal opties die mogelijk zijn maar alles behalve noodzakelijk zijn. Wie weet wilt Mulan wel een natuurlijke tuin waarbij het allemaal wat wilder mag en helemaal niet zo strak afgelijnd moet worden.
Omdat zij een hond heeft en de buren er misschien niet genoegen meenemen met "oh maar hij springt niet over die 1,20m hoor"
Meestal in samenspraak met uw buren zet ge dan iets gemeenschappelijk

Ging me ook niet over hoe ze haar tuin moet inrichting
Maar het is wel zoals @desolation zegt. Je kan gewoon zelf kiezel gooien en wat graszaad, maar dan is de kans relatief groot dat dit een tijdelijke oplossing is om het nadien wat op een fatsoenlijke manier aan te pakken of te laten doen. En dan is het ook "weggesmeten" geld voor die kiezel etc etc

1000€ (extra) uitgeven op een bouw is niks. Om terug 1000€ te sparen ben je iets langer bezig

Terug
Bovenaan