Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
De volgende frietmeeting, hoewel dat nog verder onderzoek vereist om een prima adresjes in de buurt te vinden :)
Met extra budget gaan wij inderdaad alles op maat laten maken van kasten en dergelijke, hoewel hetgene dat blijft staan al redelijk op maat is.
Dat moeten we nog bekijken. Keuken vernieuwen op korte termijn staat inderdaad op de planning.
Verder, ze hebben me afrekening bezorg van eletriek & gas , zelfs met zwembad komt dat op 110eur per maand

Was 650k de vraagprijs of je bod?
Mooie woning, knappe tuin. Idd wat spelen met de meubels. Tenzij er niets van bergruimte aan de keuken is, is die zeker niet te klein. Proficiat met je aankoop!
Vraagprijs, daarom hebben we snel beslist want geloof niet dat het lang te koop zou staan aan die prijs.

Master bedroom & nog een cava grote slaapkamer staan zelfs niet op fotos. Alsook de tussen bergruimte. Ter info :)

@Malan Besluiten kan je vinden op https://geoplannen.omgeving.vlaanderen.be (erg leesbaar is het niet)
Beste is om het aan een notaris te vragen, ze kunnen de +/- 12 besluiten voor dat perceel correct inschatten. Het is idd altijd opletten met zones voor weekendverblijven, af en toe worden besluiten om permanente bewoning teruggedraaid, een notaris kan het best meedelen hoe definitief een definitief besluit is.
Volgens immokantoor is eens vergund altijd vergund en dat werd ook bevestigd door de gemeente waar ik me ook heb geïnformeerd. Was wel allemaal verloren moeite want ik wist nog niet dat banken geen leningen toekennen voor dit soort woningen, tenzij je een ander pand als borg kunt inbrengen want op zo'n de grond gaat dat blijkbaar niet.

Da's iets waar je door gaat moeten vrees ik ... Als àlles te duur staat is het gewoon de correcte prijs. 'T is inderdaad belachelijk wat je neerlegt, maar ik vond dat 6 jaar geleden ook, en ondertussen is ons huis al een pak meer waard geworden 🤷‍♂️
Neen, ons geld is gewoon waardeloos geworden. 😅

En toen kwamen er nog wat miljardjes uit de printer.

Huis om de hoek te koop: https://www.immoweb.be/en/classified/house/for-sale/hasselt/3500/20317108

Vanafprijs 395. Zou al verkocht zijn.

Mijn huis is 2 m² groter, is ook helemaal gerenoveerd en heeft wel een deftige tuin Z-W.
Ik heb wel geen zonnepanelen en de gevels (rijhuis) zijn niet geïsoleerd. Daken wel natuurlijk, net als nieuwe ramen en extra isolatie in deel van de vloer. Ik vraag me dan af of mijn huis minder, gelijk of meer waard zou zijn.

Hoe zou ik dit het best te weten komen? Gewoon die makelaar bellen en schatting vragen?

Huis om de hoek te koop: https://www.immoweb.be/en/classified/house/for-sale/hasselt/3500/20317108

Vanafprijs 395. Zou al verkocht zijn.

Mijn huis is 2 m² groter, is ook helemaal gerenoveerd en heeft wel een deftige tuin Z-W.
Ik heb wel geen zonnepanelen en de gevels (rijhuis) zijn niet geïsoleerd. Daken wel natuurlijk, net als nieuwe ramen en extra isolatie in deel van de vloer. Ik vraag me dan af of mijn huis minder, gelijk of meer waard zou zijn.

Hoe zou ik dit het best te weten komen? Gewoon die makelaar bellen en schatting vragen?
Vind het op zich wel mooi.
Maar hoe geraak je daar ooit in dat bad?

Ik ken de streek niet, het is wel een basisafwerking. Hier koop je dat niet voor die prijs. Je kan er veel mee, maar er hoeft niet veel. Ik vermoed dat er met enveloppen gaat gewerkt worden. Dat is vaak met huizen die verdacht geprijsd zijn.

Het is behoorlijk muggenziften maar ik krijg het op mijn systeem van hoe de regengoot aflopen, zeker aan de voorgevel...why???

Inderdaad zeer basic en vermoedelijk met de goedkoopste materialen, en het is volgens mij ook een stuk kleiner dan het lijkt.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/mechelen/2800/20277406

We zijn aan het overwegen om een bod te doen met het oog op sloop en heropbouw. Totaalrenovatie lijkt niet echt een optie: alles zou moeten worden vervangen worden, indeling is niet naar onze goesting en totale oppervlakte is ook niet voldoende voor ons. Dan lijkt nieuwbouw ons de beste optie.

Heeft iemand een idee hoeveel de totale kosten van een sloop zouden zijn? Het asbestattest vermeldt ook aanwezigheid van asbest in de tegels+lijm van de livingvloer (32 m2). Het is een niet-destructief asbestattest, ik veronderstel dat je voor een sloop ook nog een destructief attest nodig hebt waarbij er mogelijks ook nog wat lijken uit de kast kunnen vallen?
Ik schat ruwweg tussen 20 en 30k euro voor totale sloop (inclusief asbestverwijdering), of is dat veel te optimistisch?

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/mechelen/2800/20277406

We zijn aan het overwegen om een bod te doen met het oog op sloop en heropbouw. Totaalrenovatie lijkt niet echt een optie: alles zou moeten worden vervangen worden, indeling is niet naar onze goesting en totale oppervlakte is ook niet voldoende voor ons. Dan lijkt nieuwbouw ons de beste optie.
Kan je dan niet beter voor een stuk bouwgrond gaan? :smile:
Allé, dit gaat toch sowieso duur uitkomen als je van bent om van nul af aan te beginnen.

Kan je dan niet beter voor een stuk bouwgrond gaan? :smile:
Allé, dit gaat toch sowieso duur uitkomen als je van bent om van nul af aan te beginnen.
15% korting (BTW verschil) telt wel heel hard door op dit soort bedragen...
Maar of dat de dure "grondprijs" plus sloop kan dekken, betwijfel ik in dit geval nu ook wel.
Of de locatie moet heel speciaal zijn (voor jou persoonlijk of in het algemeen).

15% korting (BTW verschil) telt wel heel hard door op dit soort bedragen...
Maar of dat de dure "grondprijs" plus sloop kan dekken, betwijfel ik in dit geval nu ook wel.
Of de locatie moet heel speciaal zijn (voor jou persoonlijk of in het algemeen).
Het gaat hier nog om 450k eh, daarvoor heb je toch al een mooi stuk grond imo (btw savings meegeteld).
Tenzij het natuurlijk echt die locatie moet zijn.

Terug
Bovenaan