Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dat is gewoon de reden waarom je nooit ook maar één cent voorschot moet betalen op rekening van een immokantoor.Vriendin van me had compromis getekend voor een woning, bleek een deel van de woning officieel van de buren te zijn! Compromis wordt ontbonden, voorschot terug? "Als je terug bij ons een woning koopt wordt dat wel geregeld. Schakel gerust een advocaat in om het terug te krijgen, wij hebben een juridisch team, ons kost het geen geld of tijd..."
Smerige spelletjes die sommigen spelen! Ook de reden waarom ik altijd onderhandel over het voorschot om het zo laag mogelijk te houden. Bij de eerste woning 5% betaald, bij deze woning 5000 euro (maar zonder opschortende voorwaarde ivm verkrijgen van lening).
Vriendin van me had compromis getekend voor een woning, bleek een deel van de woning officieel van de buren te zijn! Compromis wordt ontbonden, voorschot terug? "Als je terug bij ons een woning koopt wordt dat wel geregeld. Schakel gerust een advocaat in om het terug te krijgen, wij hebben een juridisch team, ons kost het geen geld of tijd..."
Smerige spelletjes die sommigen spelen! Ook de reden waarom ik altijd onderhandel over het voorschot om het zo laag mogelijk te houden. Bij de eerste woning 5% betaald, bij deze woning 5000 euro (maar zonder opschortende voorwaarde ivm verkrijgen van lening).
dat is gewoon de reden waarom je nooit ook maar één cent voorschot moet betalen op rekening van een immokantoor.
Als je al een voorschot wil betalen ALTIJD op rekening van de notaris. Vreemd dat er toch nog mensen in deze val lopen.
Rekening advocaat gaat naar verliezer? Come again???1 brief en die plooien hoor. Gaat je met advocaat ook 0 kosten. 0% kans dat je verliest en die factuur gaat naar de verliezer....
Nog niets van gelezen, kan je dat eens doorlinken?
Allesinds mijn (eerste) doel met mijn zaak was altijd het geld eruit halen wanneer het past om dan met de privé een huis te kopen. Nu met mijn zaak heb ik de middelen om ons 'droomhuis' te kunnen bekostigen en aangezien mijn boekjaar dit jaar eindigt is het ineens een goede kost voor belastingen te verminderen.
Een deel van het huis zal ook (zogezegd) puur voor de zaak gebruikt worden, dus dat is al minder huur dat onze prive moet betalen aan de zaak. Als ik dan ook nog eens bereken het geld naar de zaak zal gaan via de huur en dan achteraf naar ons terug vloeit via dividenten, dan zijn we pakt een 30-40% effectief kwijt aan de staat.
Kan het beter? Ja waarschijnlijk, zeker als we ons eigen huis verkopen voor dat we iets nieuw kopen wat ons (hopelijk) een 200k netto op onze privé gaat opleveren. Maar mijn prio nu is gewoon een nice huis te hebben waar ik oud wil worden wat op dit moment bij ons huidig huis niet het geval is.
Ook onze dochter gaat volgend jaar naar de eerste kleuterklas, dus willen niet te lang wachten als we naar een andere locatie gaan verhuizen dat ze van school moet veranderen.

You must be new here![]()
een boekjaar eindigt elk jaarKan niet volgen.
Euhm, mijn eerste boekjaar duurt ongeveer 2 jaar.een boekjaar eindigt elk jaar
op elk antwoord is er een uitzondering, maar ik denk dat je wel snapt wat men raar vindt aan je zin.Euhm, mijn eerste boekjaar duurt ongeveer 2 jaar.
op elk antwoord is er een uitzondering, maar ik denk dat je wel snapt wat men raar vindt aan je zin.
Ook je "ik maak kosten want daardoor betaal ik minder belastingen" kan raar overkomen (al zijn er wel goeie redenen)
Is net wel een uitzondering, zo'n verlengd boekjaar. Dat wordt alleen gedaan bij opstart of bij aanpassing (bv. naar kalenderjaar of meerdere vennootschappen met verschillende boekjaren samentrekken). Dat het meerdere keren kan en mag, maakt het niet minder een uitzondering.Is zeker geen uitzondering een verlengd boekjaar.
Je hebt een nieuwe zaak en daardoor een verlengd boekjaar. OK... maar je vennootschap heeft in die periode ook reeds de middelen vergaard om de woning aan te kopen? Of zoek je daarvoor financiering?Is zeker geen uitzondering een verlengd boekjaar.
Ik heb al vastgoed gekocht (studentenkot) en dit zou het 2de zijn. Ja zal met een financiering zijn. Dat kot is ook gekocht met een financiering.Je hebt een nieuwe zaak en daardoor een verlengd boekjaar. OK... maar je vennootschap heeft in die periode ook reeds de middelen vergaard om de woning aan te kopen? Of zoek je daarvoor financiering?
Ik weet niet wat voor zaak je hebt maar naar mijn eigen vennootschap(je) kijkend had ik nooit vastgoed durven kopen in de eerste jaren.
De financiële solvabiliteit van je pas opgerichte vennootschap bewijzen aan de kredietverstrekker mogelijk wel. Toen ik die piste onderzocht vroegen de banken de balansen van de laatste 4 jaar.Ik heb al vastgoed gekocht (studentenkot) en dit zou het 2de zijn. Ja zal met een financiering zijn. Dat kot is ook gekocht met een financiering.
De kost van die finanieringen terug te betalen ls geen probleem.
Is ondertussen al in orde. Ben al 2 jaar bezig dus zo pas opgericht is het niet.De financiële solvabiliteit van je pas opgerichte vennootschap bewijzen aan de kredietverstrekker mogelijk wel. Toen ik die piste onderzocht vroegen de banken de balansen van de laatste 4 jaar.
.
.Jij komt van een huurwoning, dan moet je het proper achterlaten. Deze mensen hebben misschien zelf hun handen ook overvol met nieuwe woonst/scheiding/etc.Gisteren de akte getekend en sleutels gekregen.
Buiten dat het (wederom) vuil is, werkt alles.
Zullen weer wat weken poetsen en verven om alles te laten shinen en dan kunnen we verhuizen. Komende van 152m2 is 241m2 wel weer heel ruim.
Straks komen ze kijken voor de klinkerwerken en dan kunnen we het tuinhuis bestellen.
Tbh, ik vind dat we nogal vuil mensen bestaan op de wereld. Ik laat een huis altijd spik en span achter.
Jij komt van een huurwoning, dan moet je het proper achterlaten. Deze mensen hebben misschien zelf hun handen ook overvol met nieuwe woonst/scheiding/etc.
Wij gaan ons handen na de oplevering van onze nieuwbouw vol hebben met de opkuis/schilderwerken/tuinaanleg van de nieuwe woonst. Dat gaat een halve bouwwerf met bouwresten zijn. Mega druk op het werk dus moet allemaal in het weekend/na de uren gebeuren. De kopers van mijn woning moeten geen spik en span huis verwachten, dat is echt mijn allerlaatste prio.
Ze mogen al blij zijn dat ze hier altijd mogen langskomen met aannemers om zaken op te meten en doen. Zij gaan hier zelf meteen werken uitvoeren (inbouwkasten/nieuwe vloer boven/schilderwerken/carport ombouwen naar garage), hun verhuis is na die werken voorzien dus denk niet dat wij nog teveel moeten kuisen…
Uiteraard komt nu nog wekelijks de kuisvrouw en rijdt mijn vriend wel nog wekelijks het gras af, het gewoon onderhoud loopt door.
. Omdat het nu ook proper is, zou niet weten waarom ik een huis vuiler achter zou laten dan dat ik zelf woon.
.