Ik denk het wel, want uw akte moet effectief aangepast worden lijkt me?Edit 2: pandwissel bij Argenta kost momenteel 250/500€. Notariskosten zijn er normaal niet.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk het wel, want uw akte moet effectief aangepast worden lijkt me?Edit 2: pandwissel bij Argenta kost momenteel 250/500€. Notariskosten zijn er normaal niet.
Dat klopt. Dit moet getekend worden bij de notaris. Hier is het bijna zo ver.Ik denk het wel, want uw akte moet effectief aangepast worden lijkt me?
De voorwaarden voor de woonbonus zelf beschikt over enkele uitzonderingen inzake "het gebouw is nog een werf dus ik woon er niet", maar ik weet niet wat de modaliteiten rond een pandwissel zijn. In Ieder geval beter om het daarover met een notaris over te hebben dan de bank over wat wel en niet kan.Kan zo'n pandwissel eigenlijk ook bij een nieuwbouw? Dus bestaande woning verkopen en de bestaande lening (deels) gebruiken om de bouw te financieren?
De bouwgrond is reeds in bezit en de constructie kan uit eigen zak worden betaald, maar de bestaande lening behouden omwille van gunstig tarief en fiscaal voordeel zou natuurlijk mooi meegenomen zijn.
Volgens de lokale KBC adviseur is het niet mogelijk? Ik had echter eerder het gevoel van niet willen in plaats van niet kunnen.
In de ideale wereld is de verkoop en aankoop op een dag, dan heb je geen overbruggingskrediet nodig.
Krediet kan overgezet worden tussen panden aan de hand van pandwissel. Dan behoud je de bonussen/rentevoet
Edit: wat @Lint dus gewoon zei
Edit 2: pandwissel bij Argenta kost momenteel 250/500€. Notariskosten zijn er normaal niet.
Hier eigen woning met lening, nadien grond gekocht en huis op gezet.Volgens de lokale KBC adviseur is het niet mogelijk? Ik had echter eerder het gevoel van niet willen in plaats van niet kunnen.
Wij hebben onze pandwissel gedaan op het moment dat ze aan onze kelder begonnen.Kan zo'n pandwissel eigenlijk ook bij een nieuwbouw? Dus bestaande woning verkopen en de bestaande lening (deels) gebruiken om de bouw te financieren?
De bouwgrond is reeds in bezit en de constructie kan uit eigen zak worden betaald, maar de bestaande lening behouden omwille van gunstig tarief en fiscaal voordeel zou natuurlijk mooi meegenomen zijn.
Volgens de lokale KBC adviseur is het niet mogelijk? Ik had echter eerder het gevoel van niet willen in plaats van niet kunnen.
Hier ook pandwissel gedaan van oud huis naar nieuwbouw. Wel een beetje uitgekeken met datum van adreswijziging zodat ook de woonbonus kon behouden blijven.De bouwgrond is reeds in bezit en de constructie kan uit eigen zak worden betaald, maar de bestaande lening behouden omwille van gunstig tarief en fiscaal voordeel zou natuurlijk mooi meegenomen zijn.
Hier ook pandwissel gedaan van oud huis naar nieuwbouw. Wel een beetje uitgekeken met datum van adreswijziging zodat ook de woonbonus kon behouden blijven.
Dat was inderdaad plan B, maar net binnen de termijn in orde, dus we hebben niet moeten overslagen.Als je die verliest is dat maar voor de tijd dat er geen bouw opstaat en dus niet permanent als ik me niet vergis.
En?Een bod gedaan op een bouwgrond (-22k onder de vraagprijs). Bod zoals beetje verwacht iets te laag naar hun goesting dus 10k er bij gedaan. Zit nu 5k tussen wat de verkopers nog willen en wij bieden. Natuurlijk sloot het notaris kantoor juist voordat ze ons dat lieten weten en wij dat 10k extra bod hebben gedaan. Nu is het spijtig genoeg wachten tot maandag.
tis aanvaard. Onze tuinman die op het terrein was gaan kijken voor te zien hoeveel het zou kosten om de bomen weg te doen was van de buren, die toevallig hun aanspraken, komen te weten dat de eigenaars paar huizen verder woonden.
Maak uw muren al maar dik genoeg, anders ga je teleurgesteld zijn eens die dikte wel in rekening genomen wordt.En nu nog wel aan het wachten op het getekende document maar notaris heeft ook bevestigd dat ze het aanvaarden. Ondertussen al architecten aan het mailen se en seffens eens een huis tekenen in sketchup.
Maak uw muren al maar dik genoeg, anders ga je teleurgesteld zijn eens die dikte wel in rekening genomen wordt.

in mijn kasteel was dat toch wel het verschil tussen dubbele auto garage of enkele carport plek onder oversteek. En 't is dat laatste geworden.Het is BG... In een kasteel maakt een muurdikte van 20 of 45cm toch niet zoveel verschil![]()
in mijn kasteel was dat toch wel het verschil tussen dubbele auto garage of enkele carport plek onder oversteek. En 't is dat laatste geworden.
Hier een aantal muren van 80cm dik ...Het is BG... In een kasteel maakt een muurdikte van 20 of 45cm toch niet zoveel verschil![]()
Thx voor de tip, oppervlakte voor hoofdgebouw is max 15x16, daar kan ik al wat mee denk ik.Maak uw muren al maar dik genoeg, anders ga je teleurgesteld zijn eens die dikte wel in rekening genomen wordt.
In de ideale wereld is de verkoop en aankoop op een dag, dan heb je geen overbruggingskrediet nodig.
Krediet kan overgezet worden tussen panden aan de hand van pandwissel. Dan behoud je de bonussen/rentevoet
Edit: wat @Lint dus gewoon zei
Edit 2: pandwissel bij Argenta kost momenteel 250/500€. Notariskosten zijn er normaal niet.