Gisteren gaan kijken naar het huis. Serieus de moeite denk ik. Oud huis maar deftig gerenoveerd, goede materialen, goede en heel stevige structuur, en heel goed onderhouden.
Enkel de elektriciteit ben ik niet zeker. Het is conform, maar de typische "oudere" lichtpunten en stopcontacten, en het zijn er niet bepaald genoeg. Ik snap niet dat ze dat niet mee hebben genomen in hun renovatie.
Ik zit in mijn hoofd dat als ge nog ~50k inversteert voor voornamelijk opsmukwerken (wat tuin aanplanting, badkamer, verven, hier en daar een prutske), dat ge in een serieus indrukwekkend kot zit.
Lelijk plafond bedoel je die kamer met groen-witten latten? Dan agreed, maar voor mij geen dealbreaker.
De badkamer zou ik dus de facto vervangen en proberen een wc apart krijgen.
Cfr. dak: Inderdaad niet mee gerenoveerd. Het gebinte ziet er nog perfect uit. Het is wel niet geïsoleerd, maar de vloer van de zolder dan weer wel, en de zolder heb ik niet nodig (er is de grootste kelder die ik ooit heb gezien). Dus dat lijkt mij een non issue?
Zie jij nog andere grote kosten aan het dak? (ik ken bvb niks van dakpannen... verslijt dat?

)
Cfr. zwembad: mja ik beschouw dat huis eigenlijk zonder zwembad, en dan moet het mij het waard zijn. Als er dan een zwembad is, is dat leuk. Maar eigenlijk zoek ik daar niet naar.