Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Gisteren gaan kijken naar het huis. Serieus de moeite denk ik. Oud huis maar deftig gerenoveerd, goede materialen, goede en heel stevige structuur, en heel goed onderhouden.
Enkel de elektriciteit ben ik niet zeker. Het is conform, maar de typische "oudere" lichtpunten en stopcontacten, en het zijn er niet bepaald genoeg. Ik snap niet dat ze dat niet mee hebben genomen in hun renovatie.

Ik zit in mijn hoofd dat als ge nog ~50k inversteert voor voornamelijk opsmukwerken (wat tuin aanplanting, badkamer, verven, hier en daar een prutske), dat ge in een serieus indrukwekkend kot zit.

Lelijk plafond bedoel je die kamer met groen-witten latten? Dan agreed, maar voor mij geen dealbreaker.

De badkamer zou ik dus de facto vervangen en proberen een wc apart krijgen.

Cfr. dak: Inderdaad niet mee gerenoveerd. Het gebinte ziet er nog perfect uit. Het is wel niet geïsoleerd, maar de vloer van de zolder dan weer wel, en de zolder heb ik niet nodig (er is de grootste kelder die ik ooit heb gezien). Dus dat lijkt mij een non issue?
Zie jij nog andere grote kosten aan het dak? (ik ken bvb niks van dakpannen... verslijt dat? :unsure:)

Cfr. zwembad: mja ik beschouw dat huis eigenlijk zonder zwembad, en dan moet het mij het waard zijn. Als er dan een zwembad is, is dat leuk. Maar eigenlijk zoek ik daar niet naar.
Foto’s? :)

Euhm ... =>
Wat vinden we hiervan? (buiten dat het in Tielt Winge ligt)

Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand die verzoekt om bepaalde zaken te verwijderen, haalt vaak juridische argumenten aan om zijn of haar standpunt te staven. Het feit dat wij beslissen om op zo'n verzoek in te gaan, betekent niet noodzakelijk dat wij akkoord gaan met de juridische argumenten die worden aangehaald. We leven in een rechtsstaat. Vragen staat vrij, maar uiteindelijk zal de rechter oordelen.

Wij hebben gewoon beslist om het niet zo ver te laten komen.
Zijn die juridische argumenten enkel van toepassing op de publicatie van negatieve ervaringen en uitlatingen van ontevreden klanten?

Of geldt dit zelfs ook voor het vermelden van de naam van het bedrijf dat deze juridische argumenten aanhaalt om de posts te laten verwijderen?

Ik zoek in half België :unsure:. Mijn vriendin en ik zijn van de compleet andere kant van België. Dus wij zijn niet zo honkvast, al zal de volgende locatie toch moeten voldoen totdat de kleine naar hoger onderwijs gaat (~15jaar).

Dus wij zoeken in volledig Vl Brabant, rond BXL, 50% van Antwerpen, en een stukske Limburg. Hoe centraler hoe beter uiteraard. Maar uiteindelijk kies ik mijn eigen agenda, rijd ik bijna nooit in het spitsuur, en kan ik veel van thuis werken.
Dat huis in Tielt Winge is wel erg ok... met je budget voor opsmukwerken moet je er wel geraken imo.

Als regio zou je ook de westrand / zuidrand van Brussel kunnen bekijken. Affligem, Gooik, Ternat, ... daar kan je ook nog wat vinden voor jullie budget.

Als je werk in Leuven of BXL is, verwacht u maar aan file van daaruit.
Mja, ik woon in Leuven en heb ook de files als ik naar mijn job rond Diegem moet gaan hoor. Je rijdt vanuit Tielt Winge gewoon in de staart van de file. Als je de files voor wilt zijn moet je gewoon vroeg genoeg vertrekken, maar ik ga vanuit Leuven niet veel langer kunnen blijven liggen dan iemand die vanuit Tielt Winge of Diest vertrekt.

Wow... komt zonet dit online met toevallig exact dezelfde prijs als Tielt W.
Spotted on Immoweb: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/st-katelijne-waver/2860/9308419

Is dat niet gi-gan-tisch underpriced? Mis ik iets?
Idd niet duur en lijkt me vooral een aangenaam huis. Veel lichtinval, veel groen, leuke verande, toffe bureau (ideaal voor thuiswerk), ...
Ik ken die regio niet zo goed, maar als je iets verder weggaat van de duurdere kanten vind je nog wel huizen voor die prijzen hoor.

Spotted on Immoweb: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/st-katelijne-waver/2860/9308419

Persoonlijk vind ik het gezelliger qua indeling dan dat in Tielt-Winge.
Wat je hier wel hebt: vermoedelijk zijn dat nog asbestleien op het dak. Kan op zich geen kwaad, maar een renovatie zal zich toch sneller opdringen dan bij een pannendak van dezelfde leeftijd.

Wat mij trouwens in het algemeen stoort aan veel huizen: dat allegaartje aan verschillende binnendeuren. En dan dikwijls beneden mooie deuren met gefreesde profielen en boven gatlelijke verfdeuren :puke:

Adres van het vastgoedkantoor is anders ook wel speciaal :laugh:

Laatst bewerkt:

Ik vind dat een prachtig huis. Een beetje art deco geïnspireerd, moet je wel voor zijn.

Die andere woning in Tielt-Winge is veel 'saaier'. Al die klinkers in de voortuin vind ik een afknapper, en zou ik op termijn sowieso uitbreken.

Ik vind dat een prachtig huis. Een beetje art deco geïnspireerd, moet je wel voor zijn.

Die andere woning in Tielt-Winge is veel 'saaier'. Al die klinkers in de voortuin vind ik een afknapper, en zou ik op termijn sowieso uitbreken.
Volgens mij was dat voordien ook tuin maar was de eigenaar het beu om het gras af te rijden.

Ja we kunnen discussieren over mooi of. lelijk, maar dat huis in Katelijne is gewoon zo ongelooflijk underpriced imo. Het is dik 350m2 bewoonbaar (kelder van 180 tel. ik niet mee, maar ook handig), even goed +15a, wel slechter epc, maar dan weer VEEL betere locatie. (@Straddle Katelijne is Mechelen. Dat zijn nog geen Leuven prijzen, maar it's getting there).

Dus ik snap de prijszetting echt echt niet, en er moet gewoon iets mis mee zijn voor dat geld... .
Zo snel mogelijk eens gaan kijken in elk geval.

Wat mij trouwens in het algemeen stoort aan veel huizen: dat allegaartje aan verschillende binnendeuren. En dan dikwijls beneden mooie deuren met gefreesde profielen en boven gatlelijke verfdeuren :puke:
Heh, akkoord, ik ben ook nogal kritisch op binnendeuren. Zo goed als bij elk huis reken ik een budget om deuren te vervangen :tongue:.

Op foto vind ik dat ook, in het echt viel dat reuze mee. Het stuk gras is nog steeds gigantisch, en de verharding laat u royaal toe uwe auto te draaien vanuit de garage

Typische boomer villa evolutie he. Kinderen hebben werk en een eigen wagen en dan heb je een oprit voor 4 wagens nodig.

En ja, deurklinken waren vroeger ook al duur. We hebben aan alle binnendeuren aan de livingzijde massieve kopere klinken en aan de andere zijde van diezelfde deuren goedkoop ijzer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wij gisterenavond een bericht van verkopers. We zouden eind mei al mogen intrekken.
maar onze verkoop van woningen staan op 1/7
Nu, eind mei is wat krap. Midden juni zou perfect zijn.
maar hoe zit dit dan bij de bank? Overbruggingskrediet van 2 weken?
Hoe moet ik dit bekijken van kosten?

Wij gisterenavond een bericht van verkopers. We zouden eind mei al mogen intrekken.
maar onze verkoop van woningen staan op 1/7
Nu, eind mei is wat krap. Midden juni zou perfect zijn.
maar hoe zit dit dan bij de bank? Overbruggingskrediet van 2 weken?
Hoe moet ik dit bekijken van kosten?
Ik snap het niet zo goed? Dat je eerder mag intrekken wilt toch niet zeggen dat je het huis eerder bezit? En het is toch pas bij het verlijden van de akte dat het van u is en dat je zal moeten betalen. Het bezitten en het betrekken van de woning zijn twee losstaande zaken. Of begrijp ik iets niet goed?

Ik snap het niet zo goed? Dat je eerder mag intrekken wilt toch niet zeggen dat je het huis eerder bezit? En het is toch pas bij het verlijden van de akte dat het van u is en dat je zal moeten betalen. Het bezitten en het betrekken van de woning zijn twee losstaande zaken. Of begrijp ik iets niet goed?
Bedoeling van verkopers is echt al met de akte te laten verlijden.
dus dan moet er betaald worden hè

Bedoeling van verkopers is echt al met de akte te laten verlijden.
dus dan moet er betaald worden hè
Hangt toch af van de notarissen ook? Als deze niet eerder kunnen, dan zal het toch gewoon later zijn?
Lijkt me dat men je ook sowieso niet kan verplichten om dit eerder te gaan doen?

Terug
Bovenaan