ICE-officier schiet burger dood bij migratiecontrole

En te bedenken dat dit eigenlijk gewoon de bedoeling is, dit is gewoon het gewenste scenario.
Veroorzaak genoeg chaos zodat de noodtoestand kan uitgeroepen worden en er finaal geen verkiezingen meer plaatsvinden.

Degoutant fascisme. Pure evil is het...
Volgens mij is de noodtoestand niet voldoende om verkiezingen af te gelasten.

Ik ben hierover aan het praten met een amerikaanse vriend van mij, een zelfverklaarde libertariër die het verschikkelijk vindt wat er allemaal gebeurt. Ik vraag aan hem of dit genoeg is om hem eindelijk op de democraten te doen stemmen. Zijn reactie? Of course not lmao

Dat is inderdaad grotendeels het probleem, die ICE agents zijn niet geschikt voor de job en hebben minimale training gekregen.
Ik veronderstel dat je hier en in gelijk welk ander deftig land toch psychologische proeven zult moeten ondergaan vooraleer je politieagent kunt worden of in het leger gaan.
De functie van politie is juist de-escaleren en ICE doet het tegenovergestelde. Lijkt me dat ze gelijk welke hooligan aannemen daar bij ICE.
Ik heb echt de indruk dat ICE vol loopt met racistische boerenkinkels die geweldig blij zijn dat ze nu een excuus hebben om hun jeukende triggerfingers te gebruiken om op "the immigrants" te kloppen en te schieten. Men doet daar in bepaalde kringen (niet per se hier) alsof dat een of andere elite-eenheid is met zwaar getrainde agenten die het land redden van de stoute psychopatische migranten, maar kijk naar foto's en filmpjes en je ziet daar hopen oude mannen, dikzakken, en onnozelaars die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn die kinderen oppakken en onschuldige mensen van straat halen. Absoluut niet het profiel van echte eliteagenten.

Hoe die hun "operaties" ook verlopen, het is echt gewoon hetzelfde alsof je een hoop halfdronken rednecks uit een bar hebt gehaald en hebt gezegd "ga maar wat bruine mensen van straat halen". Procedure? Nul. Tactiek? Nul. Beheersing? Nul. Conditie? Nul.

Je maakt mij echt niet meer wijs dat ze daar niet met opzet een zootje ongeregeld van aan het maken zijn die eigenlijk stiekem gewoon bestaan om terreur te zaaien onder de bevolking en te fungeren als knok- en moordploegen. Dat ze die praktisch geen opleiding geven en eigenlijk eender wie aannemen: het is deel van het plan, daar ben ik ondertussen zeker van.

Ik ben hierover aan het praten met een amerikaanse vriend van mij, een zelfverklaarde libertariër die het verschikkelijk vindt wat er allemaal gebeurt. Ik vraag aan hem of dit genoeg is om hem eindelijk op de democraten te doen stemmen. Zijn reactie? Of course not lmao

Gisteren hebben 6 democraten er voor gekozen om ICE nog meer geld te geven. Mijn stem zouden ze ook niet meer hebben. De VS moeten imho af van het 2 partijensysteem.

Je antwoord hier telkens alsof Trump ook maar 1 moer geeft om de wet.
Dat weet ik, en ik vrees idd dat dit de bedoeling was. Om de Insurrection Act af te kunnen kondigen of om er toch weer echt mee te dreigen. Maar je kunt niet zeggen dat dat nodig is om de verkiezingen af te gelasten, want dat is even ongrondwettelijk met of zonder de IA.

Aan dit tempo leidt dit toch recht naar een soort LA Riots 2.0? Of erger, echt domestic terrorism.

En hoe meer details er bekend geraken, hoe weerzinwekkender het wordt.

De 2e persoon is volgens mij wel de voorloper van een BG'er. Alles verwezenlijkt door noeste arbeid en de rest komt gewoon om te profiteren en te genieten van de sociale zekerheid het luilekkerleven het mooie weer.
Terwijl de rest gewoon komt omdat die eerste groep genoeg heeft verdiend met hun noeste arbeid en enkel nog maar wil profiteren van het mooie weer, waardoor niemand nog noeste arbeid wil doen en de lonen voor die noeste arbeid hoger komen te liggen dan in het thuisland van de immigranten.

Alles in die filmpjes, zowel de aanleiding naar het incident, de schietpartij zelf als de daaropvolgende reactie van de ICE-agenten toont een extreem amateuristisch gedrag van ICE.

Die ene agent schiet rustig achteruit wandelend nog meerdere keren op de protestant die al seconden roerloos op de grond ligt zonder dat er andere agenten in zijn buurt zijn. Dat alleen al moet toch een strafbaar feit zijn.

Gisteren hebben 6 democraten er voor gekozen om ICE nog meer geld te geven. Mijn stem zouden ze ook niet meer hebben. De VS moeten imho af van het 2 partijensysteem.
Je moet dat ook wat nuanceren denk ik. Die bills in amerika worden altijd samengegoten met andere zaken waardoor ze een soort van leverage creëren. Ik vind het een stom systeem maar zo werkt het blijkbaar daar.
Zit ook in de bill.
-grensbewaking
-FEMA & rampenbeheer
-Transport- en luchthavenbeveiliging
-budgetten voor kustwacht, secret service en dergelijke.

Dat die democraten voor ICE zouden gestemd hebben kan je wel in eenvoudig een ragebait titel mee maken maar het lijkt me allemaal wel genuanceerder. Ik denk niet dat ze perse pro ICE zijn maar dat ze de andere problematieken gewoon wat meer waarde geven in die bill.

Terwijl de rest gewoon komt omdat die eerste groep genoeg heeft verdiend met hun noeste arbeid en enkel nog maar wil profiteren van het mooie weer, waardoor niemand nog noeste arbeid wil doen en de lonen voor die noeste arbeid hoger komen te liggen dan in het thuisland van de immigranten.
Ik denk dat de oudere generatie serieus overschat hoeveel hun bijdrage was aan de stijgende welvaart. Men denkt dat het komt door hun harde werk terwijl het vooral de technologische vooruitgang en de herstellende economie van de wereldoorlogen waren die ervoor gezorgd hebben dat ze bakken geld hebben kunnen binnenharken. Nu die effecten uitvlakken is het natuurlijk de schuld van de ander dat er niet zo gemakkelijk nog een bak geld binnen valt.

waarschijnlijk door de migranten dat die grafiek zo de lucht in schiet.

Ook wel frappant dat iemand die al 61 jaar lang in de VS woont, nog altijd aanzien wordt als Vlaming. Die heeft eigenlijk toch niks meer van doen met Vlaanderen.

Maar goed, dat is een andere discussie.
Als hij een dubbele nationaliteit heeft is hij ook Belg/Vlaming natuurlijk. Vind het nu wel logisch dat je zo iemand aan het woord laat in zo'n artikel.

Nu het toont voor mij wel een van de problemen aan: die mens zal nooit voor democraten stemmen, ongeacht wat de republikeinen doen of niet doen.

Verder denk ik zoals @nestorius ook wel dat er een zeker "old man yells at cloud"-aura rondhangt. Soit, het is een zijdiscussie aangezien het hier gaat over hoe ICE kennelijk zonder weerstand mensen kan executeren. Ik weet alvast dat wij de komende jaren geen familie gaan bezoeken in de VS.

Laatst bewerkt:
Alweer iemand doodgeschoten door ICE. Let op, harde beelden:
Straf dat men claimt dat de man gewapend was, in een land waar er een second amendment is dat claimt dat wapendracht een recht is.
En nu?

Blank.
Een man.
Amerikaans staatsburger.
Blanco strafblad.
Hulpverlener (van beroep).
+
Hij had een wapen vergunning.

= Bijna het ideaal beeld van ne Amerikaan
--> Opgeruimd is netjes.

Welk excuus hebben ze nu nog?

Laatst bewerkt:
Ik heb echt de indruk dat ICE vol loopt met racistische boerenkinkels die geweldig blij zijn dat ze nu een excuus hebben om hun jeukende triggerfingers te gebruiken om op "the immigrants" te kloppen en te schieten.
Daarstraks nog iemand horen zeggen (en ik ben het er mee eens): "het grootste gevaar is wanneer er plots ruzie zou ontstaan tussen de ICE en de lokale orde/politiediensten. Want dat zou dan worst case kunnen leiden tot een slachtpartij, een bloedbad met mogelijks tientallen doden en een volledige escalatie"

Wil je dit echt een 'klein beetje' begrijpen moet je het zo bekijken

"Dat is zoals tegen uw overgrootvader vragen (moest hij nog leven) of hij als diepgelovige plots zou stemmen op het Vlaams Blok.
Zelfs al stond de duivel aan het hoofd van de katholieke kerk, dan stemde uw overgrootvader nog altijd op de katholieken."

Je hebt nu éénmaal die hard democraten, die hard republikeinen en dan heb je mensen die géén van de twee zijn.

Laatst bewerkt:
En nu?

Blank.
Een man.
Amerikaans staatsburger.
Blanco strafblad.
Hulpverlener (van beroep).
+
Hij had een wapen vergunning.

= Bijna het ideaal beeld van ne Amerikaan
--> Opgeruimd is netjes.

Welk excuus hebben ze nu nog?

Simpel, hij was daar om te protesteren tegen ICE, ergo domestic terrorism.

Je moet dat ook wat nuanceren denk ik. Die bills in amerika worden altijd samengegoten met andere zaken waardoor ze een soort van leverage creëren. Ik vind het een stom systeem maar zo werkt het blijkbaar daar.
Zit ook in de bill.
-grensbewaking
-FEMA & rampenbeheer
-Transport- en luchthavenbeveiliging
-budgetten voor kustwacht, secret service en dergelijke.

Dat die democraten voor ICE zouden gestemd hebben kan je wel in eenvoudig een ragebait titel mee maken maar het lijkt me allemaal wel genuanceerder. Ik denk niet dat ze perse pro ICE zijn maar dat ze de andere problematieken gewoon wat meer waarde geven in die bill.
In dit specifiek geval hadden de Dems die voor stemden ook aangegeven dat ze dat deden net omdat daar ook funding voor oa FEMA en Aircontrol inzaten, 2 diensten die ze met de verwachtte winterstormen absoluut wouden behouden en Reps weigerden los te koppelen.

Terug
Bovenaan