ICE-officier schiet burger dood bij migratiecontrole

Er zouden wel veel problemen opgelost zijn :unsure:
ICE-agenten zijn dan ook geen politie-agenten getraind in de-escalatie, daar begint een deel van het probleem.
Sowieso is de Amerikaanse politie - deels om gegronde redenen - ook meer trigger-happy (ze leven in een samenleving met veel meer wapens).

Laten we Brussel nu ook niet als heilzaam voorbeeld nemen, daar zou gerust wél wat harder opgetreden moeten worden.
Ik wil ook geen politie die met dodelijk geweld reageert op bespottingen als eerste keuze, maar waterkanon, wapenstok, rubberkogels, etc. tegen Brusselse jeugdige of oudere criminelen die zelf hulpverleners belagen? Absoluut géén probleem mee. Geen bloedblad, maar wel wat bibberen van de koude en blauwe plekken. Zelfs voor tasers ben ik nog te vinden als het te gortig wordt.

Zoals @kay-gell zegt, het zou bepaalde problemen ook oplossen. Dat de slinger in de V.S. te ver is doorgeslagen betekent niet dat hij hier perrect in evenwicht hangt.
Dat zou helemaal niks oplossen en bij mijn weten is het probleem in Brussel niet de politie maar het gerecht. Moest men effectief eens wat meer mensen vervolgen na het werk van de agenten ipv misdadigers vrij te laten terwijl agenten nog bezig zijn met het papierwerk, dat zou iets doen aan de straffeloosheid. Niet agenten die ne keer hun matrak mogen roderen op een boefje zijn smoel of enkele kogels door wat vlees jagen. Het is toch echt wel gewoon plat populisme om de schuld van de Brusselse problemen bij agenten te leggen en te pleiten voor wat politiegeweld.

Mannekes er stond ne :unsure: bij hé
Een beetje intellectuele eerlijkheid mag toch wel ipv mij hier neer te zetten alsof ik wil dat ze elke crimineel afschieten.

Ik dacht dat mijn eerdere reacties hier daarover duidelijk waren en de :unsure: ook maar soit.

Af en toe mag er toch nog eens een cheeky comment zonder hier overladen te worden met de zonden van Israël.
Ik vind dat oprecht jammer dat ik het hier eens ben met velen aan de "andere" kant van het spectrum en er dan toch moet gereageerd worden alsof ik voorstander ben van flikken die maar
snel schieten op alles wat beweegt.

Niet dus, voor de rest ne fijne middag en niet te serieus blijven!
Misschien eens kijken in welk subforum je zit en de forumregels ervan eens nalezen:
Regels Politiek & Actualiteit:
- We mikken op discussies van enig niveau: onderbouw je stellingen met argumenten, laat holle slogans achterwege, blijf ontopic. Pas je schrijfstijl en taalgebruik aan.
- Respecteer je tegenstanders in elke discussie: speel niet op de man, ga in op de argumenten van een ander, stel die argumenten eerlijk voor, provoceer niet en scheld niemand uit. Een gouden leidraad is: ga uit van de best mogelijke interpretatie van een post.

Ik heb nu de beelden vanuit het standpunt van de ICE agent gezien en als leek ben ik niet geneigd om te stellen dat de vrouw in kwestie in paniek was. Ik ben wel enorm verbaast van het gedrag en instelling van alle betrokkenen - dat is ook gewoon totaal verkeerd. Orde handhavers moeten daarmee kunnen omgaan, kun je dat niet - geen job voor u. Betrokkenen die eveneens zo reageren mogen daar wat mij betreft ook op aangesproken en zelfs gesanctioneerd worden.

Als dit zowat de standaard procedure en verkoop is van interventies - verloren zaak.

Ik heb nu de beelden vanuit het standpunt van de ICE agent gezien en als leek ben ik niet geneigd om te stellen dat de vrouw in kwestie in paniek was. Ik ben wel enorm verbaast van het gedrag en instelling van alle betrokkenen - dat is ook gewoon totaal verkeerd. Orde handhavers moeten daarmee kunnen omgaan, kun je dat niet - geen job voor u. Betrokkenen die eveneens zo reageren mogen daar wat mij betreft ook op aangesproken en zelfs gesanctioneerd worden.

Als dit zowat de standaard procedure en verkoop is van interventies - verloren zaak.
Betrokkenen die bewust (ICE) agenten in gevaar brengen, mogen zeker aangesproken of gesanctioneerd worden.
Roepend met oorlogstuig in de aanslag of een kogel in het hoofd jagen van iemand lijkt me dat ze een paar tussenniveaus hebben overgeslagen.

ICE agenten in stress situaties (beeld genomen tijdens een van de protesten achteraf):

Hoe de overheid in de VS de kalmte probeert te bewaren:

Geen van beide doet moeite om te de-escaleren, integendeel.

Gesynchroniseerd filmpjes ICE

Iemand heeft verschillende filmpjes in tijd gesynchroniseerd om zo een totaal beeld te krijgen en dan zie je toch iets heel anders dan dat er gezegd word door Vance en Thrump .

(Dacht ook eerst dat de agent was weg gestapt maar hij blijft dus gewoon ter plaatse staan en word niet aangereden . Onderste filmpje in het midden )

Q: "Do you believe that deadly force was necessary?"
Trump: "It was highly disrespectful of law enforcement. The woman and her friend were highly disrespectful of law enforcement… Law enforcement should not be in a position where they have to put up with this stuff."

Tot zo ver de free speech volgens de immer respectvolle 47ste president van de VS. De lat voor law enforcement ligt dus onder de grond, als ze niet met "onrespectvolle" of "opruiende" burgers moeten kunnen omgaan zonder ze dood te schieten.

Wanneer mogen we de Amerikaanse regering neo fascistisch beginnen noemen? Is dat wanneer ze letterlijk zegswijzen van de Nazi's verbonden aan een slachtpartij op burgers in hun toespraken beginnen te verwerken?

08met-noem-nyc-01-jtcf-articleLarge.jpg

Wanneer mogen we de Amerikaanse regering neo fascistisch beginnen noemen? Is dat wanneer ze letterlijk zegswijzen van de Nazi's verbonden aan een slachtpartij op burgers in hun toespraken beginnen te verwerken?
Pas als ze exact hetzelfde doen als wat de Nazi's deden en zichzelf zo noemen, want anders is het te vergezocht. Dit zal wel weer gewoon toeval zijn, ze vonden het vast goed klinken zonder enige bijbedoeling.

Pas als ze exact hetzelfde doen als wat de Nazi's deden en zichzelf zo noemen, want anders is het te vergezocht. Dit zal wel weer gewoon toeval zijn, ze vonden het vast goed klinken zonder enige bijbedoeling.
Dit dus eh. 100%

Persoonlijk denk ik dat sinds Trump herverkozen is het duidelijk dat er een neo-fascistische golf in de VS bezig is. Het is er altijd iets of wat geweest, maar onder het oppervlak.

Nu is het "out in the open"

Uiteraard gaan ze zichzelf nooit "Nazis" noemen.

Maar... de haat is dezelfde. Die is altijd dezelfde.

Terug
Bovenaan