ICE-officier schiet burger dood bij migratiecontrole

Ze zullen hen misschien al een tijd geïrriteerd hebben.
Schiet/steek dan hun banden plat als waarschuwing, dan kunnen ze niet meer achtervolgen.
Maar iemand een kogel door het hoofd jagen... . Als we dit gaan normaliseren dan kan elke omstaander die eens lelijk kijkt een kogel verwachten.

Wel bizar dat die video openbaar gemaakt is?
Drie kogels, niet een. Alledrie afgevuurd van naast het voertuig trouwens. :) Verschrikkelijk amateuristisch werk, onder andere dat achter de wagen door lopen en hem dan kruisen terwijl hij duidelijk kan zien dat ze een vertrekmaneuver maakt. Kan gewoon met een stap aan de kant staan. En dat tweede en derde schot, da's gewoon schieten om te doden.

Hoe gaan die mannen eigenlijk te werk? Dat ziet er een illegale immigrant uit, we gaan die gewoon oppakken en dan zien we wel?
Degoutant, gewoon degoutant. Als men in de VS zich afvraagt waarom ze niet meer welkom zijn in het midden oosten en ondertussen bijna in de rest van de wereld ook moet men misschien eens deze zaken bekijken. Dit zijn godver toestanden die in de jaren 30 en 40 hier ook voorkwamen toen mensen probeerden joden te beschermen. Hun grootouders draaien zich om in hun graf, dat ben ik gewoon zeker. Retarded land.

En last but not least, die 'fucking bitch' gaat hem misschien nog het meeste van alles nekken. Heeft gewoon alle schijn van iemand die geen schrik heeft maar gewoon door het lint gaat en zijn wapen trekt.

Hoe gaan die mannen eigenlijk te werk? Dat ziet er een illegale immigrant uit, we gaan die gewoon oppakken en dan zien we wel?

De kans is wel aanzienlijk dat veel van die doordashers ) vaak mensen zijn zonder papieren want er is nauwelijks controle op de identiteit van degene die "werkt". (en dat gaat ook overal zo zijn. Ook in België of Nederland. (https://www.tijd.be/ondernemen/voed...ude-om-belastingen-te-ontduiken/10557588.html / https://www.at5.nl/artikelen/216838...-maken-gebruik-van-ongedocumenteerde-koeriers)

Je vult valse identiteitsgegevens in of gebruikt andermands identiteitskaart en voila, je kan werken voor ubereats, deliveroo, doordash,...
En in de VS gaat dat natuurlijk nog makkelijker aan toe gezien hun systeem van identiteit.

Ik zou dan ergens wel nog begrijpen dat ICE focust op Doordash en dergelijke want in Brussel zou ik de kans ook hoog inschatten dat een UberEats of Deliveroo ook geen papieren heeft.

Laatste woorden van het slachtoffer: I'm not mad at you. De reactie van de ICE agent na haar door het hoofd te schieten: fucking bitch. Wat een contrast...

Laatste woorden van het slachtoffer: I'm not mad at you. De reactie van de ICE agent na haar door het hoofd te schieten: fucking bitch. Wat een contrast...
Bizar genoeg waarschijnlijk vrijgegeven door het Witte Huis zelf trouwens, JD Vance zelf die het net ook tweette. Precies met het idee dat dit hem vrijpleitte terwijl alles op die beelden tegen hem spreekt.

Ach, nog wat gelijkenissen met de geschiedenis.
Interessant stuk hierover van 404 Media.

Het hoeft ook niet te verbazen dat de software hiervoor (Tangles en Webloc) ontwikkeld is in Israël. Nu dus klaar voor gebruik in de VS. Werd in 2021 nog verbannen door Facebook...heel andere tijden.

In 2021, Meta banned a surveillance company called Cobwebs from gathering intelligence across all its platforms. Its security staff had discovered Cobwebs, founded by former members of Israel’s elite cyber intel agencies, was using hundreds of accounts to snoop on Facebook and WhatsApp users, many of them activists, opposition politicians and government officials in Hong Kong and Mexico.

En last but not least, die 'fucking bitch' gaat hem misschien nog het meeste van alles nekken. Heeft gewoon alle schijn van iemand die geen schrik heeft maar gewoon door het lint gaat en zijn wapen trekt.
Ik denk dat de gans groter is dat iemand die agent door het hoofd schiet dan dat hij zal veroordeeld worden, zo lang Trump president is.

Ik denk dat de gans groter is dat iemand die agent door het hoofd schiet dan dat hij zal veroordeeld worden, zo lang Trump president is.
Als ik het goed voorheb is dit een zaak voor de staat Minnesota en geen federale materie. Trump kan er dus niet aan en kan hem ook niet pardonneren. :)

wat zie ik nu weer op FB verschijnen... ik moet sociale media echt deleten.
Alle het slachtoffer was een radicaal linkse anti ice warrior

Het was toch wel een beetje zoals ik verwachtte, dat die vrouw er niet toevallig was.

Heel dat klimaat daar is rot.
De rechtse zijn zo zot als iets, en uit pure wanhoop is links ook de pedalen aan het verliezen

Als ik het goed voorheb is dit een zaak voor de staat Minnesota en geen federale materie. Trump kan er dus niet aan en kan hem ook niet pardonneren. :)
Nee de FBI trekt de zaak naar zich toe , m.a.w. ze gaan het in de doofpot steken. Aangezien aan het hoofd van de FBI ook iemand staat die door Trump is aangewezen.

In theorie wel, ik dacht dat alleen de gouveurneur van de staat een pardon kan geven indien het geen schade aan de US Is. Maar bon, de letter van de wet en Trump, dat is nogal een rare relatie

Nee de FBI trekt de zaak naar zich toe , m.a.w. ze gaan het in de doofpot steken. Aangezien aan het hoofd van de FBI ook iemand staat die door Trump is aangewezen.
Maakt an sich niet uit, het is aan de state om de agent aan te klagen. Da's effectief niet federaal. Het bewijsmateriaal zit idd bij de FBI en die willen dat (voorlopig) niet lossen, maar er zijn gerechtelijke manieren om ze te dwingen normaal. Het is verder ook hinderlijk, maar geen volledig blok om hem zelf te vervolgen aangezien de State ook zelf bewijsmateriaal kan verzamelen en hem zo kan aanklagen. Het videomateriaal is ondertussen overal terug te vinden, getuigen kunnen gewoon verhoord worden etc...

In theorie wel, ik dacht dat alleen de gouveurneur van de staat een pardon kan geven indien het geen schade aan de US Is. Maar bon, de letter van de wet en Trump, dat is nogal een rare relatie
Dat laatste klopt maar er zijn wel limieten, zelfs voor onze zonnekoning. Zo heeft hij recent Tina Peters gepardonneerd maar die zit niet in de bak voor federale misdaden dus blijft ze gewoon achter slot en grendel. :)

ja maar pas op, de video toont wel aan dat de vrouw daar was om ICE te dwarsbommen, daarom de fluitjes en dergelijke.
Dat gaat ook allemaal meespelen.
Ik denk dat ze alles er aan gaan doen om die kaart te trekken, zodat ze naar de toekomst toe zo weinig mogelijk weerwerk krijgen.

(en onders ons gezegd, het moet voor die mensen van ICE verschrikkelijk moeilijk werken zijn ook, dat is daar 1 grote warboel, die krijgen stenen naar hun kop, die zijn gemaskerd omdat zij en hun familie effectief ook bedreigd worden).

wat zie ik nu weer op FB verschijnen... ik moet sociale media echt deleten.
Alle het slachtoffer was een radicaal linkse anti ice warrior

Het was toch wel een beetje zoals ik verwachtte, dat die vrouw er niet toevallig was.

Heel dat klimaat daar is rot.
De rechtse zijn zo zot als iets, en uit pure wanhoop is links ook de pedalen aan het verliezen
Misschien toch op zoek gaan naar wat betere bronnen, wat een sensatiesite en framing zeg.

ICE Watch en gelijkaardige organisaties zijn wel populair. In L.A. heb je bijvoorbeeld de oprichting van rapid resonse buurtnetwerken waar duizenden mensen in zitten om te waarschuwen tegen de aanwezigheid van ICE in de buurt. Dat zal in Minnesota niet anders zijn.

ja maar pas op, de video toont wel aan dat de vrouw daar was om ICE te dwarsbommen, daarom de fluitjes en dergelijke.
Dat gaat ook allemaal meespelen.
.....
Dat die ICE agent hoofdpijn kreeg van die fluitjes geeft geen vrijgeleide om iemand een kogel door het hoofd te jagen.
Voor Trump, Vance en aanhang wel.
Voor een mens waar nog enige menselijkheid in zit, niet.

Misschien toch op zoek gaan naar wat betere bronnen, wat een sensatiesite en framing zeg.

ICE Watch en gelijkaardige organisaties zijn wel populair. In L.A. heb je bijvoorbeeld de oprichting van rapid resonse buurtnetwerken waar duizenden mensen in zitten om te waarschuwen tegen de aanwezigheid van ICE in de buurt. Dat zal in Minnesota niet anders zijn.
Dit was FB-bagger die gepromoot werd op mijn tijdlijn.
Ik hoef helemaal geen bron te zoeken, en ook al was die vrouw lid van een groepering dat alleen maar ICE pest enzo, dat veranderd niets aan het feit dat een vrouw van 37 ongelukkig gedood is door onze oranje smurf.

Dat die ICE agent hoofdpijn kreeg van die fluitjes geeft geen vrijgeleide om iemand een kogel door het hoofd te jagen.
Voor Trump, Vance en aanhang wel.
Voor een mens waar nog enige menselijkheid in zit, niet.
Ja maar die fluitjes zullen wel voor verwarring zorgen, dat ontkennen is gewoon dom en dwaas.
Net zoals bij een betoging staan rellen en stenen gooien.
Het zou mij trouwens niet verwonderen dat ICE mensen dat daar staan doen om hun acties te rechtvaardigen
Als die vrouw daar ook geen amok kwam zoeken was ze vandaag nog in leven.
Dat is ook een feit (waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het haar fout is).
Feit is wel dat het de hele situatie 10000x moeilijker maakt.

Ik weet ook de oplossing niet, als ze niks doen krijgen ze binnen 10 jaar het verwijt dat ze niks er aan gedaan hebben zoals we vaak over de duitsers zeggen

Laatst bewerkt:
Zelfs al zouden de vrouwen de agenten doelbewust de agenten gehinderd hebben als protest (maar tot op heden is er nog geen filmpje of ander betrouwbaar bewijs dat de aanleiding toont), dan nog is dit irrelevant voor deze clusterfuck aangezien we toch mogen verwachten dat de agent opgeleid is voor dergelijke situaties en dus toch aan een net iets hogere standaard gehouden mag worden en waarvan verwacht mag worden dat hij:
- de situatie verbaal ontmijnt in plaats van opstookt
- weet hoe hij een voertuig op een veilige manier moet benaderen (niet via de motorkap)
- weet hoe veilig met een wapen dient om te gaan (tegelijk filmen lijkt daar niet bij te horen)
- weet wanneer het afvuren van een wapen verantwoord is (een vluchtende verdachte hoort daar niet bij)
- weet dat hij bij het afvuren van een wapen niet zomaar mag weggaan en dat er procedures gevolgd moeten worden
- ...

Hieruit kun je niet anders besluiten dat dit een cowboy met een pistool was en dat je dit in een normale rechtstaat op geen enkele manier kunt verdedigen. Intussen wordt het helaas elke dag duidelijker en duidelijker dat de VS is afgegleden in een fascistische oligarchie waarvan we enkel kunnen hopen dat ze implodeert alvorens het zich wereldwijd verspreidt.

Terug
Bovenaan