Hoe gaan die mannen eigenlijk te werk? Dat ziet er een illegale immigrant uit, we gaan die gewoon oppakken en dan zien we wel?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vooral op basis van tips van mensen blijkbaar, en lijsten die ze links en rechts kunnen bemachtigen, denk aan lijsten van liefdadigheidsinstellingen en dergelijke.
Hoe gaan die mannen eigenlijk te werk? Dat ziet er een illegale immigrant uit, we gaan die gewoon oppakken en dan zien we wel?
Tuurlijk mag je dat, maar ze op gelijke hoogte zetten, klopt ethisch en juridisch niet. Er zijn uitzonderingen die agenten krijgen, het geweldmonopolie ligt bij hen, zij mogen anderen bevelen geven, maar dan moeten ze zich wel houden aan strikte regels die wij hen opleggen om die uitzonderingen uit te mogen oefenen. Wetten en handboeken.Elke beweging en ademhaling van die ICE worden in detail bekeken en becommentarieerd - wat even simpel is vanachter een scherm, dus dan mag dat toch ook wel voor wat mevrouw doet?
En via lijsten van Palantir, die hele databases crosscheckt. Van tax declaration tot nummerplatenVooral op basis van tips van mensen blijkbaar, en lijsten die ze links en rechts kunnen bemachtigen, denk aan lijsten van liefdadigheidsinstellingen en dergelijke.
"A little brainwashed" zegt emLos van de discussie over schuld vind ik deze wel frappant (ja, 't is HLN, mijn excuses, maar het filmpje van Vance staat erbij)
![]()
“Absolute immuniteit”: vicepresident Vance beweert dat ICE-agent die vrouw doodschoot in Minneapolis niet vervolgd kan worden
De Amerikaanse vicepresident JD Vance heeft gezegd dat de ICE-agent die woensdag een vrouw doodschoot in Minneapolis, “absolute immuniteit” geniet en niet vervolgd kan worden. Dat lijkt echter niet helemaal te kloppen.www.hln.be
Er wordt niets in vraag gesteld, niets onderzocht. De vicepresident die vlakaf zegt "hij heeft immuniteit".
Wat voor signaal geef je daar in godsnaam mee af qua straffeloosheid..
Aja, hij heeft ook een beetje medelijden met de vrouw, niet alleen omdat ze gestorven is, maar ook omdat ze slachtoffer is van "een linkse ideologie"
![]()
Waanzin.Dat laatste klopt, maar is waarschijnlijk voor grote stukken illegaal. Ze gebruiken informatie op manieren anders dan waarvoor die is ingewonnen. Wat meewerkt aan de straffeloosheid. En in grote raids, die waarschijnlijk evenzeer illegaal zijn wegens profiling en discriminatie: https://www.hrw.org/news/2025/11/04/us-ice-abuses-in-los-angeles-set-stage-for-other-citiesVooral op basis van tips van mensen blijkbaar, en lijsten die ze links en rechts kunnen bemachtigen, denk aan lijsten van liefdadigheidsinstellingen en dergelijke.
The agency recorded 987 assaults on agents in the last year, often with stones, almost three times the 2002 number.
In the last two years, officials said, agents have killed 12 people and injured 116. A spokesman for the patrol, Ramon Rivera, said other data was not available.
De neergeschoten vrouw dacht ik blokkeerde ook de weg om de doorgang van ICE te belemmeren. Zonder fout is ze nu ook niet.
Kan je die eens linken?Misschien nog eens de uitgebreide beelden bekijken (en niet enkel van het incident zelf) en dan nog eens opnieuw nadenken, ipv klakkeloos het overheidsnarratief te geloven.
Ik word mottig van zulke video's te zien.
Voor een groot stuk mee eens, maar niet met je laatste zin en je conclusie. Ik vind dat je héél mild bent voor Trump II, omdat je het hebt over retoriek, en het gevolg van crisissen etc. ICE wordt expliciet ingezet als staatspolitie door Trump, die staatsrechten er expliciet aan ondergeschikt stelt op een manier dat tot hiertoe nog nooit is gebeurd. Hij vergroot doelbewust en eigenhandig hun scope én verkleint hun accountability enorm. Zijn verschillende EO's die de macht uitbreiden, fondsen uitbreiden en jurisdictie uitbreiden, en tegelijk de uitspraken die alle bestraffing tegengaan, is meer dan alleen een discours.ICE is opgericht onder Bush, post-9/11, als onderdeel van Homeland Security. Vanaf dat moment is migratie in de VS eigenlijk definitief een veiligheidsdossier geworden. Tis wel confronterend dat die terroristische aanslag na 25 jaar nog steeds zoveel impact heeft op de samenleving.
Obama heeft dat geërfd. Als democraat zijnde heeft hij dat niet afgebroken. Integendeel. In acht jaar tijd zijn er ongeveer 3,1 miljoen mensen gedeporteerd. Dat gebeurde trouwens ook via ICE. Daarom kreeg hij zelfs binnen progressieve kringen de bijnaam “deporter in chief”. Een nuance wel is dat de deportatie vooral langs de grens gebeurde en had een focus op criminelen in het binnenland maar de cijfers zijn wel wat ze zijn.
(...)
Onder Trump II, en volgens mij in de nasleep van de economische crisissen en inflatie denk ik dat er voor veel cowboys ICE een bron van inkomen is. Laag geschoold, niet in het huidige economische klimaat geschikt voor de arbeidsmarkt. Met, denk ik, weinig controle of psychologische testen zoals bij (in belgie toch) politieagenten gedaan word. De rethoriek onder Trump II is ook zeker niet verzacht.
Daarentegen staat ook dat langs linkerzijde enorm veel mobilisatie tegen ICE is. Het aantal anti ice websites schiet als paddestoelen uit de grond. De neergeschoten vrouw dacht ik blokkeerde ook de weg om de doorgang van ICE te belemmeren. Zonder fout is ze nu ook niet.
Wat ook niet wil zeggen dat ze daarvoor neergeschoten had moeten worden. Die cowboys/federal officers werken ook in een klimaat die best wel crazy is. Rond u staan schreeuwende en fluitende mensen en werk je in omgevingen die echt op het randje van riots staan.
Tis gewoon een historisch gegroeide explosieve cocktail en ik zie trump de midterms nog verliezen op migratie of mogelijks nog een impeachment. (ik had dat ooit hier lang lang geleden nog eens gepost maar vind mijn 'told ya' post niet meer terug.)
Kan je die eens linken?
merci. Die beelden had ik nog niet gezien. In de beelden die ik hiervoor gezien heb staat de wagen haaks op de weg en laat ze gewone autos door. Ik denk wel dat dit een soort van protest actie was om ice agenten tegen te houden. (nogmaals dat is geen excuus om neergeschoten te worden he)1:20 . Al ben ik nu bij het herzien van de beelden niet zo zeker of het een ICE wagen is naar wie ze teken doet van door te rijden. Dus ja, mogelijk was het wel degelijk haar bedoeling van terug voorwaarts te rijden om de weg te blokkeren voor die ICE wagen met zwaailichten waaruit die agent stappen en haar tegemoet komen.![]()
Video: Videos Contradict Trump Administration Account of ICE Shooting in Minneapolis
An analysis of footage from three camera angles show that the vehicle appears to be turning away from a federal officer as he opened fire.www.nytimes.com
Niet vergeten dat Trump zo'n 1 miljoen mensen zonder papieren buiten wel per jaar en dat het werkingsbudget van ICE jaarlijks een kleine, hallucinante, 30 miljard dollar omvat. Meer dan de FBI zowaar.Voor een groot stuk mee eens, maar niet met je laatste zin en je conclusie. Ik vind dat je héél mild bent voor Trump II, omdat je het hebt over retoriek, en het gevolg van crisissen etc. ICE wordt expliciet ingezet als staatspolitie door Trump, die staatsrechten er expliciet aan ondergeschikt stelt op een manier dat tot hiertoe nog nooit is gebeurd. Hij vergroot doelbewust en eigenhandig hun scope én verkleint hun accountability enorm. Zijn verschillende EO's die de macht uitbreiden, fondsen uitbreiden en jurisdictie uitbreiden, en tegelijk de uitspraken die alle bestraffing tegengaan, is meer dan alleen een discours.
Het is geen historisch gegroeide cocktail die hij geërfd heeft en die nu onherroepelijk tot ontploffen komt. Hij heeft de ingrediënten geërfd, en er zijn beleid van gemaakt om ze in een snelkookpan te smijten.
Tja filmpje spreekt geen van beide goed.
De beelden van de agent die drie keer schoot.
Ach, nog wat gelijkenissen met de geschiedenis.Vooral op basis van tips van mensen blijkbaar, en lijsten die ze links en rechts kunnen bemachtigen, denk aan lijsten van liefdadigheidsinstellingen en dergelijke.
Ze zullen hen misschien al een tijd geïrriteerd hebben.Tja filmpje spreekt geen van beide goed.
Trigger happy Ice agent die nog eens koeltjes 'f*king bitch' zegt nadat hij iemand afgeschoten heeft.
Good en haar vrouw zijn denk ik wel 'agitators' die de federale agenten van hun werk houden
is het ook geen AI...Ze zullen hen misschien al een tijd geïrriteerd hebben.
Schiet/steek dan hun banden plat als waarschuwing, dan kunnen ze niet meer achtervolgen.
Maar iemand een kogel door het hoofd jagen... . Als we dit gaan normaliseren dan kan elke omstaander die eens lelijk kijkt een kogel verwachten.
Wel bizar dat die video openbaar gemaakt is?