contextbinder
Well-known member
Ik ga nooit snappen hoe je in deze situatie kan denken
"het had vermeden kunnen worden, had ze maar niet 'gevlucht'" (aka gewoon weggereden) (wat volledig in haar recht was om te doen)
In plaats van
"Het had vermeden kunnen worden, als die agent niet opzettelijk die auto was gaan blokkeren door ervoor te staan (tegen de regels in) en als hij niet in een al dan niet paniekreactie direct over was gegaan tot het neerschieten (tegen de regels in) van een ongewapende vrouw die op het moment van de schoten totaal geen bedreiging vormde (agent naast de auto, vrouw op een normaal tempo aan het wegrijden, wielen weggestuurd van de agent)
Beiden vragen zijn imo essentieel en moeten gesteld en onderzocht worden, jammer dat er niet meer details over de situatie ter plaatse gekend zijn - voor zover ik gelezen heb waren er al ICE mensen ter plaatse, maar voor wat, hoe lang, waren er al contacten geweest, hadden ze contacten gehad met de nieuwe ICE mensen, wat met de andere omstaanders en betrokkenen.
En aanvullend moeten zowel introductie, taalgebruik, acties zoals portieren gaan opentrekken maar ook negeren van (absoluut rampzalig gecommuniceerde) instructies van ordehandhavers, positionering van de ICE mensen, inschatting van de situatie, ... er is gewoon immens veel fout aan wat er te zien is in dat korte fragment - schoolvoorbeeld van amateurisme ten top.
En aangezien die budgetten voor ICE significant gestegen zijn - maak werk van een iet of wat deftige/herkenbare look want als ze ooit eens een sporadische toerist gaan tegenhouden en je ziet zo een bende op je afkomen is het gegarandeerd volle gas vooruit.
, maar het minste wat je van een overheid kan verwachten is toch: "we vinden het heel spijtig wat er gebeurd is, er zal een onderzoek ingesteld worden om uit te zoeken hoe dit is kunnen gebeuren en in de toekomst te vermijden"?
Ja, je hebt gelijk, in een ideale situatie doe je zoiets niet. Maar zoals ik al zei, mensen maken dagelijks zelf in compleet on-stressvolle situaties gelijkaardige fouten.