Sterke reply ook...
Ongeacht hoe we hier zijn beland, van de ongebreidelde migratie onder Biden tot de keiharde repressie onder Trump, daar mag je gerust zijn een mening over hebben. Feit is wel dat het in Minnesota op dit moment akelig dicht tegen een burgeroorlog aanschurkt. Vanop afstand is dat makkelijk analyseren, armchair-generalgewijs.
In zo’n sfeer werken, met spanning die je bijna kan snijden is gewoon geen sinecure en het zal hoogstwss nog voorvallen in deze omstandigheden. Zeker in de US waar iedereen een wapen heeft en elk moment je laatste kan zijn als je ICE of betoger bent.
Als daar in de chaos iemand “gun” roept en er gaat effectief een schot af, dan moet je al stalen zenuwen en serieus veel ballen hebben om geen fouten te maken. En ja, het is ondertussen wel duidelijk dat die mannen niet bepaald over die ballen beschikken. Maar tegelijk geloof ik ook niet dat ICE daar in pure executiestijl staat te opereren. Dat beeld is te simplistisch voor hoe rommelig en gevaarlijk de realiteit ter plaatse is maar het is wel het beeld dat hier en in de media opgehangen wordt over dit schietincident. Nogmaals,ik heb het over dit schietincident... niet over de keiharde repressie en van mij terecht dat er protesten komen maar dan plaats je je wel in gevaarlijke situaties waar het enorm snel kan escaleren.