ICE-officier schiet burger dood bij migratiecontrole

98% lijkt me een nogal optimistische inschatting.

Het aantal ICE agenten is in het laatste jaar ook meer dan verdubbeld met nogal bedenkelijke rekruteringscampagnes en op een zeer gepolitiseerde wijze. Dus ik kan me zeker inbeelden dat dat veel personen aantrekt die niet de beste bedoelingen hebben.
OK over het % kunnen we het oneens zijn, ik zal te positief zijn. Maar goed. ;)

Sterke reply ook...

Ongeacht hoe we hier zijn beland, van de ongebreidelde migratie onder Biden tot de keiharde repressie onder Trump, daar mag je gerust zijn een mening over hebben. Feit is wel dat het in Minnesota op dit moment akelig dicht tegen een burgeroorlog aanschurkt. Vanop afstand is dat makkelijk analyseren, armchair-generalgewijs.
In zo’n sfeer werken, met spanning die je bijna kan snijden is gewoon geen sinecure en het zal hoogstwss nog voorvallen in deze omstandigheden. Zeker in de US waar iedereen een wapen heeft en elk moment je laatste kan zijn als je ICE of betoger bent.
Als daar in de chaos iemand “gun” roept en er gaat effectief een schot af, dan moet je al stalen zenuwen en serieus veel ballen hebben om geen fouten te maken. En ja, het is ondertussen wel duidelijk dat die mannen niet bepaald over die ballen beschikken. Maar tegelijk geloof ik ook niet dat ICE daar in pure executiestijl staat te opereren. Dat beeld is te simplistisch voor hoe rommelig en gevaarlijk de realiteit ter plaatse is maar het is wel het beeld dat hier en in de media opgehangen wordt over dit schietincident. Nogmaals,ik heb het over dit schietincident... niet over de keiharde repressie en van mij terecht dat er protesten komen maar dan plaats je je wel in gevaarlijke situaties waar het enorm snel kan escaleren.
Er zijn meer mensen gedeporteerd per jaar onder Obama en Biden dan onder Trump. Ongebreidelde migratie zegtem. 🙃

Voor zover ik gevonden heeft ie wel gelijk dat er nog nooit zoveel inkomende migratie was onder Biden.
En tegelijkertijd werd actie weggestemd door republikeinen.

Emergency National Security Supplemental Appropriations Act, commonly known as the 2024 Bipartisan Border Bill
Als je dat gaat opzoeken, dan zie je dat een zeer stricte set aan maatregelen, komende van Biden, weggestemd is om electorale redenen door republikeinen. Vergeet niet dat vanaf midden 2022 Biden geen meerderheid had in het huis.

Om toch maar een vollediger beeld te geven dan "Tis Biden zijn schuld." Feiten worden best in hun context bekeken.

Dat kan, maar claimen dat daar geen rem op stond en niets aan gedaan werd (cfr. ongebreideld) is gewoon pertinent onwaar. :)
De optiek heeft er wel voor gezorgd dat Trump aan de macht gekomen is. Zulke problemen beginnen nooit niet bij Trump of bij biden maar tis altijd een samenloop van omstandigheden.
Had er nu toen hard opgetreden aan de grens had Trump nu geen draagvlak om ICE kunnen misbruiken.

De optiek heeft er wel voor gezorgd dat Trump aan de macht gekomen is. Zulke problemen beginnen nooit niet bij Trump of bij biden maar tis altijd een samenloop van omstandigheden.
Had er nu toen hard opgetreden aan de grens had Trump nu geen draagvlak om ICE kunnen misbruiken.
Ja, dat is vooral niet omdat Trump zijn verkiezingscampagne gebaseerd was op een hoop leugens en halve waarheden. Net zoals zijn beleid trouwens, er is zowaar consistentie.

Mensen die vandaag nog “both sides”-argumenten gebruiken en verwijzen naar Biden’s beleid, verkondigen gewoon pure onzin. We hoeven geen bril te dragen om te zien wat er in de VS aan het gebeuren is en hoe ze langzaam afdalen.
Tijdens WOII waren er ook mensen die netjes de mening van de bezetter konden herhalen. Ironisch genoeg zijn het exact dezelfde types die nu een oud bijnaamje hebben en geweld goed praten.

Laatst bewerkt:
Net zoals de optiek rond Kamala of woke er dan zogezegd voor gezorgd zou hebben dat Trump aan de macht kwam. Een optiek die ze notabene zelf opgeklopt hebben om te kunnen uitbuiten. Dit terwijl ze zelf al jaren alles dat links, democratisch, woke, LGBTQ of progressief is demoniseren.

Meegaan in dat narratief dat het allemaal de schuld is juist van die mensen die waarschuwden voor Trump en hoe die een gevaar was voor persoonlijke vrijheden en democratie is gewoon fout. Genoeg mensen die wezen op hun propaganda en hun leugens doorprikten. Voor de verkiezing werden die echter, ook door sommigen hier, weggezet als extremistische paniekzaaiers, ... En zelfs als er iets van aan zou zijn de soep zou wel niet zo warm opgedient worden. Dit alles nu in hun schoenen proberen schuiven is een serieus staaltje victim blaming als je het mij vraagt.

Gelijk anderen hier zeiden, sommigen zouden beter eens in de spiegel kijken en zelf verantwoordelijkheid nemen. Je moet kunnen toegeven dat je ernaast zat en het wel degelijk zo erg geworden is als die zogezegde doemdenkers destijds voorspelden. Als je nu nog aflomt met dat dit een both sides problematiek is heb je serieus wat boter op het hoofd.

Met de case Good zou je nog kunnen discussiëren of de ICE agent in kwestie zijn eigen integriteit in het gedrang was,
maar hoe Noem in een press conference, zonder blozen, Pretti afschildert als een binnenlandse terrorist.

Patel & Miller zelfde framing, in elk ander land wordt je toch bedankt voor bewezen diensten, absurdistan voorbij.
Als ze hier mee wegkomen dan is de sky de limit werkelijk voor project 2025 tot mid-terms :crazy:

Laatst bewerkt:
Ach Noem...spreekt haar eigen cijfers en departement tegen en liegt er op los waar ze kan. Kenmerk van het regime daar.

Sterke reply ook...

Ongeacht hoe we hier zijn beland, van de ongebreidelde migratie onder Biden tot de keiharde repressie onder Trump, daar mag je gerust zijn een mening over hebben. Feit is wel dat het in Minnesota op dit moment akelig dicht tegen een burgeroorlog aanschurkt. Vanop afstand is dat makkelijk analyseren, armchair-generalgewijs.
In zo’n sfeer werken, met spanning die je bijna kan snijden is gewoon geen sinecure en het zal hoogstwss nog voorvallen in deze omstandigheden. Zeker in de US waar iedereen een wapen heeft en elk moment je laatste kan zijn als je ICE of betoger bent.
Als daar in de chaos iemand “gun” roept en er gaat effectief een schot af, dan moet je al stalen zenuwen en serieus veel ballen hebben om geen fouten te maken. En ja, het is ondertussen wel duidelijk dat die mannen niet bepaald over die ballen beschikken. Maar tegelijk geloof ik ook niet dat ICE daar in pure executiestijl staat te opereren. Dat beeld is te simplistisch voor hoe rommelig en gevaarlijk de realiteit ter plaatse is maar het is wel het beeld dat hier en in de media opgehangen wordt over dit schietincident. Nogmaals,ik heb het over dit schietincident... niet over de keiharde repressie en van mij terecht dat er protesten komen maar dan plaats je je wel in gevaarlijke situaties waar het enorm snel kan escaleren.
Ik denk ook dat die agenten een moeilijke taak hebben op dit moment. Ik denk ook dat dat nog altijd zijn taak is, en als hij daarin mislukt, dat dat niet gewoon "een ongeval" is. En ik denk nergens dat dit met voorbedachtheid zo gegaan is. Maar ik denk de laatste tijd wel dat de onvermijdelijkheid ervan iets is wat Trump actief opzoekt. Waarom stuur je anders 3000 ICE-mensen in een staat waar de mensen je niet graag zien komen, dat is niet om te deëscalleren. Dat deze man hier werd doodgeschoten, was niet het opzet. Dat "een" persoon hier het vuur aan de lont zou leggen, lijkt me wel de bedoeling.

Maar als je het toch over dit incident hebt... waar zegt Walz dan over dit incident dat "ICE vrijgeleide krijgt om ongewapende mannen dood te schieten"?

Ach man je kan dat walgelijk vinden maar mijn mening is dat beide kanten wel heel hard hun best gedaan hebben om het narratief naar hun hand te zetten.
Het vraagt toch echt wat creatief denken om in deze situatie nog te spreken over "beide kanten" die het narratief naar hun hand proberen te zetten. Het "narratief" van de oppositie lijkt verdacht hard op het benoemen en aanklagen van de feiten die we allemaal kunnen zien. Amerikaanse burgers die geen bedreiging vormen worden, met voorbedachte rade of niet, op klaarlichte dag gedood door federale troepen, die daarin 100% expliciet gesteund worden door hun overheid. Dat is geen narratief, dat is wat we zien gebeuren.

Zet daar tegenover de overheid die deze troepen inzet en de plicht heeft om elk serieus incident grondig te onderzoeken vooraleer ze uitspraken doen, maar die onmiddellijk in koor klaar staan om de slachtoffers als terroristen af te schilderen en de ICE troepen de facto een blanco cheque op geweld en escalatie te geven. Neen, hier is echt geen gelijkwaardigheid tussen beide kanten.

Trump is van plan om toch iemand onder de bus te gooien en t is heel wss opper SS’r Gregory Bovino.

Ik had eigenlijk verwacht dat het Noem ging zijn. Haar 'defense' van die ICE-moord gaat eigenlijk regelrecht in tegen het 2nd Amendment, en ook de NRA is not amused.

Ik denk ook dat die agenten een moeilijke taak hebben op dit moment. Ik denk ook dat dat nog altijd zijn taak is, en als hij daarin mislukt, dat dat niet gewoon "een ongeval" is. En ik denk nergens dat dit met voorbedachtheid zo gegaan is. Maar ik denk de laatste tijd wel dat de onvermijdelijkheid ervan iets is wat Trump actief opzoekt. Waarom stuur je anders 3000 ICE-mensen in een staat waar de mensen je niet graag zien komen, dat is niet om te deëscalleren. Dat deze man hier werd doodgeschoten, was niet het opzet. Dat "een" persoon hier het vuur aan de lont zou leggen, lijkt me wel de bedoeling.

Maar als je het toch over dit incident hebt... waar zegt Walz dan over dit incident dat "ICE vrijgeleide krijgt om ongewapende mannen dood te schieten"?
Met niet zoveel woorden maar dit is er wel gezegd.
“Which side do you want to be on?” Walz asked. “The side of an all-powerful federal government that could kill, injure, menace and kidnap its citizens off the streets, or on the side of a nurse at the VA hospital who died bearing witness to such government,” referring to Pretti.
Ik denk gewoon niet dat de federale overheid all powerfull is dat ze iedereen kunnen vermoorden. En als er geen onderzoek naar komt geef ik je gelijk.
Voor de rest wel akkoord met je voorbedachtheid vs onvermijdelijkheid.

En daarop aansluitend, @Nattefrost , las ik vandaag over "linkse filmpjes" m.b.t. het incident. What does that even mean, linkse filmpjes?

De feiten zijn hoe ze zijn en het eigen oordeel zou niks te maken mogen hebben met aan welke "kant" je staat.

Ik denk gewoon niet dat de federale overheid all powerfull is dat zet iedereen kunnen vermoorden. En als er geen onderzoek naar komt geef ik je gelijk.
Die quote van Waltz is letterlijk wat er gebeurt. Die "iedereen" ze je er zelf bij, en daar zijn we op dit moment nog niet, maar dat is wel de koers die is ingezet. Als er geen noemenswaardige oppositie komt tegen dit soort incidenten, hetzij van de democraten, het volk of vanuit de republikeinse partij zelf, dan is dat wel degelijk de bestemming.

Laatst bewerkt:

Ik denk gewoon niet dat de federale overheid all powerfull is dat ze iedereen kunnen vermoorden. En als er geen onderzoek naar komt geef ik je gelijk.
Je bedoelt zoals wanneer de federale overheid in de VS geen onderzoek wil openen naar het doodschieten van een burger, en wanneer iemand van de FBI dat wel wil doen hij op een njet botst en door zijn oversten onder druk wordt gezet om ontslag te nemen? Of wanneer de tweede belangrijkste persoon binnen de DOJ, Todd Blanche, zegt dat er geen onderzoek zal gebeuren?

Terug
Bovenaan