Ik ga eerst deze doen, omdat het voor mij iets anders is dan de rest. Ik kan me hier namelijk redelijk in vinden. Maar ik vind wel één sprong heel raar: Je vindt dat hij in de gevangenis moet zitten omdat hij protesteerde tegen de Federale Agents, ja? Maar is zijn dood een week later niet net het bewijs dat hij gelijk had in zijn protest? Dat die ICE-agenten ongeschikt zijn om daar te staan, en dat ze een gevaar vormen voor de veiligheid van de burgers?Alex Pretti, spijtig incident.
Afgaande op de beelden verdiende de man in kwestie het niet om op dat moment zo neergekogeld te worden.
Begrijp me niet verkeerd, hij was absoluut geen braaf lammetje dat zich aan de regels hield (zie video van 11 dagen voor z'n dood) en diende -in elk normaal land- eigenlijk opgesloten te zitten voor z'n gedrag, maar dat rechtvaardigt de shooting niet.
Of de actie van de agent nu moedwillig was of niet, het dient in elk geval onderzocht te worden. En dat hoogeplaatste regeringsfunctionarissen het slachtoffer vrijwel meteen als crimineel en binnenlands terrorist wegzetten, is inderdaad wansmakelijk.
Helemaal akkoord.
Moeten burgers de Federal Agents mak blijven dulden zonder protest, moet elk protest tegen de overheid eindigen in de gevangenis? Dat vind ik een heel bijzondere conclusie. Ik vraag me vooral af of die conclusie alleen opgaat als het gaat om het 'foute' protest en niet om het 'juiste'. Ik vraag me af of je bij andere protesten waarbij er oproer ontstaat tussen Federal Agents en burgers, ook vind dat alle burgers de gevangenis in moeten. Bijvoorbeeld op een datum als, ik noem maar iets, 6 januari?
En dit is een enorm foute voorstelling van oa al mijn posts. Als ik dit fascisme noem en sommige punten vergelijk met een wetteloze Staatspolitie, dan heeft dat héél veel redenen en geen enkele daarvan is de reden die je aanhaalt. Ik maak ook geen belachelijke karikatuur van jouw post die alles versimpelt, doe dat dan ook niet met die van mij.Dat gezegd zijnde, ik stel me toch vragen bij de de enorme haat tegenover ICE en het deportatiebeleid.
Zelfs op dit forum laaien de emoties veel te hoog op. Er wordt gretig gestrooid met zwaarbeladen woorden zoals Nazi, gestapo, fascist.
Simpelweg omdat een overheid werk maakt van haar belofte om illegalen (en criminele legale migranten) massaal te deporteren en dat het er in die context soms heel hard aan toegaat.
Ik heb al herhaaldelijk breed uitgelegd waarom ik het fascisme noem. De partijslogan is letterlijk de naam van de collaboratiepartij tijdens WOII. De wervingscampagne van ICE zijn letterlijk neonazistische boeken. Doe niet alsof ik geen enkele andere reden geef om het fascisme te noemen.
Bijvoorbeeld: Alle banden met ultranationalistische white supremacists en met veroordeelde neonazi's worden blootgelegd. Alle propaganda wordt aangetoond. Alle nazidiscoursen en slogans worden aangeduid. Omvolkingstheorie. Het totalitaire bewind wordt aangeduid.
Of hier: https://www.beyondgaming.be/threads/trump-wil-canada-en-groenland-annexeren.36134/post-1694964
De banden met veroordeelde neonazi's Tarrio en de Proud Boys, Project2020, Richard B Spencer. Dàt zijn de redenen om het neonazistisch fascisme te noemen.
Tot je één van die punten kunt weerleggen, is het pure karikaturisering wat je doet. Je maakt er een punt van dat ik niet maak, om dan te zeggen dat jouw verzonnen versie van mijn standpunt niet correct zou zijn.
Meer nog! De belofte die gemaakt was, was niet om illegalen massaal te deporteren en daarbij burgers dood te schieten. De belofte was dat het zou gaan om criminele (violent criminals met strafblad) illegalen. 30% van de illegalen die worden uitgezet, hebben geen strafblad. Dus belofte niet gehouden, en dus alle recht om te klagen. De belofte was niet om ICE-moorden onder de mat te vegen. De belofte was ook niet om 3.000 ICE-agenten in te zetten in Minnesota nadat er al onlusten waren, niet om illegalen op te pakken maar om betogers te komen oppakken. De belofte was ook niet dat ICE-agenten geen regels opgelegd zouden krijgen. De belofte was ook niet dat zelfs legale niet-criminele migranten naar San Salvador zouden gestuurd worden. En toch gebeurt het allemaal.
Of de "andere kant" nu allemaal vredelievende betogers zijn, of voor 90% of slechts voor 20% maakt daarin niets uit? Dat verandert niet dat het regime van Trump een fascistisch regime is en dat verkiezingsbeloften nu worden verkracht om een racistisch beleid uit te voeren dat nog zo weinig te maken heeft met de oorspronkelijke belofte, dat je hoogstens de schijn kunt ophouden dat dit "was wat de kiezer éigenlijk bedoelde". Lekker betuttelend, ik vraag me opnieuw af of je dat ook vind bij andere zaken. Ik zeg maar iets, wanneer er een mobiliteitsplan wordt ingevoerd.