Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Reeds gedaan.Denk dat je voor het thuiswerk gerust een mailtje kan sturen naar de selectieverantwoordelijke. Een nee heb je, een ja kan je krijgen.
Ik vermoed ook dat hun focus ligt op mensen die de job wél willen en niet gewoon even willen solliciteren voor de fun of voor "who knows"... Maar overheidstesten gaan doen zonder dat je feitelijk de job wilt, dan ben je niet alleen je eigen tijd aan het versch*ten hoor.Reeds gedaan.
Ze gaan niet dieper in over hoeveel plaatsen er voor mijn voorkeur regio vrij zijn
bijkomend zeggen ze dat er nog screenings (interviews) (as in: meerdere) zullen volgen na de PC testen indien geslaagd, en daaruit volgt dan de vrije plaatsen en diensten etc, en dan pas kan je kijken voor wat mogelijk is qua thuiswerk en dergelijke.
maar das natuurlijk wel vrij tijdrovend als je telkens naar Brussel moet, (telkens een smoes verzinnen voor mijn huidige werkgever) en ik herhaal.. voor een job die je mogelijks toch niet wil doen.
Beter had geweest per regio testen/selecties te doen , maar ja wie ben ik
Dat zeg ik toch ook gewoon?Ik vermoed ook dat hun focus ligt op mensen die de job wél willen en niet gewoon even willen solliciteren voor de fun of voor "who knows"... Maar overheidstesten gaan doen zonder dat je feitelijk de job wilt, dan ben je niet alleen je eigen tijd aan het versch*ten hoor.
Denk dat je voor het thuiswerk gerust een mailtje kan sturen naar de selectieverantwoordelijke. Een nee heb je, een ja kan je krijgen.
Ewel niet voor het één of andere, maar dat vind ik nu eens echt *klote* aan die aanwervingsprocedure ...
Je moet eerst proeven gaan afleggen in brussel, dan op gesprek gaan, weeral in brussel, voor..... wie weet, voor een job die je niet eens wil aannemen.
Want ik ga echt niet verder dan 40 km of meer gaan rijden of verplaatsen, enkele rit, en als dan nog eens geen thuiswerk mogelijk is.
Dus bij mij blijft er eigenlijk maar 1 plaats over. En das koffiedik kijken.
Beter had geweest dat ze per vestiging een examen lieten afleggen. Als er dan voor mijn vestiging geen plaatsen vrij zijn, dan moeten ze daar al geen examen laten doorgaan. én je kan bovendien al meteen informeren welke plaatsen vrij zijn, om te zien of daar telewerk mogelijk is of niet.
Maar ja, het is wat het is natuurlijk.
Tjah... Daarvoor wel, voor alle andere zaken (centraal beheer, kosten, ...) zou het alles behalve goed zijn dat ze verschillende kantoren hebben. Het is Federale overheidsdienst voor iets hé... Als iedereen achter zijn hoek een kantoor van de FOD zouden hebben waar ze kunnen binnenstappen om enkele testjes te doen, zouden er honderden likeminded mensen zijn die voor de fun eens een testje gaan doen.Dat zeg ik toch ook gewoon?
Denk je dat ik het fijn vind om 3of 4 keer naar Brussel te trekken van de kust?
Ik zei gewoon dat het beter had geweest dat ze regionaler werkten. Op die manier hadden we allemaal meer zicht op de job inhoud en wat te verwachten.
Nog 2 vraagjes.
Thuiswerk tijdens je stage jaar, wordt dat toegestaan?
En je stage jaar is toch altijd in de regio/vestiging waar je nadien toch wil werken/ hebt opgegeven, mag ik hopen?
Ok zal dan maar niet meedoen.
Die 85 brussels gewest interesseren me al niet.
De overige 100 vacatures zijn verdeeld onder 11 rechtbanken of hoven.
Dus gemiddeld iets van een 9 jobs voor mijn voorkeurskantoor...
Zou dus al bij de 9 beste van noord westvlaanderen moeten zijn om kans te maken. En niet te vergeten dat er ook al anderen reeds benoemde ambtenaren via mobiliteit misschien voor mij komen.
En ik zit nog zo slecht niet eigenlijk.
Als ik het zo lees, zou ik net wel meedoen. Er vallen ontzettend veel mensen af. Ook van de laureatenlijst zijn er superveel mensen die uiteindelijk toch de job niet accepteren waardoor je echt wel kans maakt.Ok zal dan maar niet meedoen.
Die 85 brussels gewest interesseren me al niet.
De overige 100 vacatures zijn verdeeld onder 11 rechtbanken of hoven.
Dus gemiddeld iets van een 9 jobs voor mijn voorkeurskantoor...
Zou dus al bij de 9 beste van noord westvlaanderen moeten zijn om kans te maken. En niet te vergeten dat er ook al anderen reeds benoemde ambtenaren via mobiliteit misschien voor mij komen.
En ik zit nog zo slecht niet eigenlijk.
Het systeem bij de overheid is 100x beter als in de privé. Als je in de privé een nieuwe job zoekt weet je niet eens hoeveel er mee doen. En 9/10 krijg je niet eens de kans om op interview te gaan.

,...), nooit een sluitend antwoord of je krijgt antwoorden die een totale contradictie zijn.De procedure om te solliciteren bij de overheid is best tijdrovend. Daardoor weten ze op het moment van het uitschrijven van de testen vaak wel hoeveel plaatsen er vacant zijn, maar niet waar die vacant zijn.Dat zeg ik toch ook gewoon?
Denk je dat ik het fijn vind om 3of 4 keer naar Brussel te trekken van de kust?
Ik zei gewoon dat het beter had geweest dat ze regionaler werkten. Op die manier hadden we allemaal meer zicht op de job inhoud en wat te verwachten.
Nog zo'n veralgemening waar ik de wubbe van krijg. "Als je in de privé een nieuwe job zoekt krijg je 9/10 niet eens de kans om op interview te gaan".... Heb in mijn leven nu maar een keer of 5/6 een sollicitatie gedaan maar mocht toch bij alle 5 gewoon op gesprek komen hoor... Weet niet welke traumatiserende ervaringen jij weer hebt meegemaakt maar klopt 0,0 van.Zoals andere al hebben gezegd, thuiswerk hangt af van de FOD of instantie waar je gaat werken. Bij mij was dat pas na 9m. En uw stage jaar is inderdaad op de plaats waar je gaat werken.
Je moet de interviews niet meedoen als je niet wil starten maar doe gewoon de pc testen. Zodat je een jaar lang vacatures binnen krijgt en misschien zie je vacature die je aanspreekt.
Het systeem bij de overheid is 100x beter als in de privé. Als je in de privé een nieuwe job zoekt weet je niet eens hoeveel er mee doen. En 9/10 krijg je niet eens de kans om op interview te gaan.
Daar ben ik nu 100% niet akkoord mee
In de privé is dat afgehandeld soms in twee weken tijd. Allez, bij een interim kan je soms de dag nadien starten.
Bij de overheid duurt dat minstens 4 maand en 4 maand is snel in overheidstermen. Als je pech hebt, bijna een jaar. Helft van de keren krijg je nooit een duidelijk antwoord als je vragen stelt over de timing. Vraag je naar harde personeelsmaterie (valorisatie ervaring, anciënniteit, klassen/bevorderingen, de spelregels,...), nooit een sluitend antwoord of je krijgt antwoorden die een totale contradictie zijn.
Het enige wat "beter" is, is dat het "objectiever aanvoelt". Alhoewel dat je in andere topics posts leest van "waarom ben ik van plaats 5 naar plaats 8 gegaan" en dat dat zeker geen vertrouwen inboezemt.
Nog zo'n veralgemening waar ik de wubbe van krijg. "Als je in de privé een nieuwe job zoekt krijg je 9/10 niet eens de kans om op interview te gaan".... Heb in mijn leven nu maar een keer of 5/6 een sollicitatie gedaan maar mocht toch bij alle 5 gewoon op gesprek komen hoor... Weet niet welke traumatiserende ervaringen jij weer hebt meegemaakt maar klopt 0,0 van.
Nee het ligt nooit aan jou, dat is wel duidelijk.Job: Dossierbeheerder
Organisatie:
Referentie:
Gesolliciteerd op: 09/05/2022
Status: Geslaagd
Ingeschreven voor testen op: 07/06/2022 15:00
Target Resultaat Punten Voorwaarde om te slagen Motivering
Specifieke screening - Interview Geslaagd 71/100 50/100
Begonnen op 16/07/2022
Dit is persoonlijk hoe snel het voor mij is gegaan, 3m en een paar dagen. Als je naar de thread gaat kijken in zoektocht naar werk lees je daar meer horror verhalen. Bij de overheid is het duidelijk.
Als je naar de thread gaat kijken in zoektocht naar werk is het bijna niets anders dan dat.. Ligt niet aan mij
Nee het ligt nooit aan jou, dat is wel duidelijk.
Als ik dezelfde redenering moet maken moet ik dringend stoppen met mijn job, een job zorgt enkel en alleen voor frustraties, zie uw favoriete topic, het "dagelijkse ergernis op je werk"-topic. Daar zijn maar liefst 20x zoveel posts als in het "werkglimlach"-topic, ergo een job hebben word je 20x zo depressief van als geen job hebben.
Bedankt voor de wijze les weer.
Oooh mooie score! Laatste keer dat ik een interview heb gedaan was ik er net door en het commentaar was dat ik me niet had voorbereid terwijl ik daar echt uren in had gestoken80% op de testen, 99% op het interview. Dus nadat ik die laatste score kreeg, wist ik ook wel dat het niet meer kon mis gaan...
.
.Wat jij noemt "tussengraden". Tot nu toe nog nooit één gezien. Zal ook wel quasi enkel IT-functies zijn als men zoiets organiseert..
Deze screeningsprocedure maakt gebruik van Artikel 9/1 van het KB van 25/10/2013 betreffende de geldelijke loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt. Hierdoor word je in functie van het aantal jaar voor de functie bijzonder nuttige beroepservaring waarover je beschikt (zie Deelnemingsvoorwaarden), aangeworven in de eerste, tweede of derde weddeschaal:
Als je beschikt over minder dan 3 jaar bijzonder nuttige beroepservaring word je aangeworven in de eerste weddeschaal NA21.
Als je beschikt over 3 of minder dan 8 jaar bijzonder nuttige ervaring beroepservaring word je aangeworven in de tweede weddeschaal NA22.
Als je beschikt over 8 of meer jaar bijzonder nuttige ervaring beroepservaring word je aangeworven in de derde weddeschaal NA23.
De aanwerving in een hogere weddeschaal is onder voorbehoud van het voorleggen van documenten die je beroepservaring bij je vorige werkgever(s) aantonen. De aanwervende HR-dienst zal je vertellen welke informatie je moet verstrekken bij je indiensttreding (bv. loonbrieven, werkgeversattest, uittreksel uit een authentieke bron zoals MyCareer of MyPension, enz.)