Illegale rave in Sint-Truiden

Sorry maar dan snap je het gewoon niet, net zoals velen.

... en dat is ook niet erg als je het niet snapt.

Het snappen heeft ook weinig nut hé.
Want het punt van je verhaal is dat ze dat doen omdat ze dat willen en op dit moment niets vinden dat aan hun wensen voldoet tenzij ze er 200 euro per dag moeten betalen om naar Tomorrowland te gaan of eender welk ander excuus om hen toch maar "te begrijpen".

Ik kan u ook zo een lijstje geven van dingen die ik heel graag zou doen maar waar ik geen markt voor vind in deze maatschappij of waarvan ik vind dat ze te duur zijn en ik er geen geld aan kan geven.
Punt is dat ik dan niet met een paar 1000 man dan toch dik mijn goesting ga doen in een natuurgebied, de buren dagenlang wakker houd en dan de gemeenschap achter mijn gat de kosten laat dragen en mijn afval laat op te ruimen.

Het leger is niet geschikt voor dit soort politionele taken, maar ik denk dat het politionele apparaat in België ook niet geschikt is om dit soort evenementen aan te pakken zonder escalatie. Ik denk dat men beter eens nadenkt hoe dit te voorkomen in plaats van in te willen grijpen als het te laat is. En ook gewoon een kader scheppen voor dit soort evenementen, zodat verzuurde Jos, straffe Rudi en Diane Vitriool op FB niet kunnen roepetoeteren om het leger in te zetten.
Ik betwijfel nu wel sterk dat eender welk kader dat realistisch is ooit ok gaat zijn voor de verzuurde menigte op social media hoor, en reken daar dit forum maar bij.

We hebben jaren ingezet op een aangename, leefbare maatschappij. Dat houdt nu eenmaal in dat we op sommige vlakken eerder zacht zijn geworden. Het was tijdens COVID al duidelijk dat we in onze zachte, individualistische maatschappij niet echt een antwoord hebben tegen "burgerlijke ongehoorzaamheid", oftewel gewoon de asociale eikel uit te hangen. Als je enkele duizenden van die mensen bij elkaar brengt, ook uit het buitenland, heb je natuurlijk weinig middelen die nog aanvaardbaar worden geacht in onze maatschappij IMO.

Het leger inzetten of met scherp schieten is eerder iets voor pakweg Rusland, waar volgens mij toch een meerderheid van de bevolking liever niet zou wonen.

Het snappen heeft ook weinig nut hé.
Want het punt van je verhaal is dat ze dat doen omdat ze dat willen en op dit moment niets vinden dat aan hun wensen voldoet tenzij ze er 200 euro per dag moeten betalen om naar Tomorrowland te gaan of eender welk ander excuus om hen toch maar "te begrijpen".

Ik kan u ook zo een lijstje geven van dingen die ik heel graag zou doen maar waar ik geen markt voor vind in deze maatschappij of waarvan ik vind dat ze te duur zijn en ik er geen geld aan kan geven.
Punt is dat ik dan niet met een paar 1000 man dan toch dik mijn goesting ga doen in een natuurgebied, de buren dagenlang wakker houd en dan de gemeenschap achter mijn gat de kosten laat dragen en mijn afval laat op te ruimen.

Dit dus.

De essentie van deze thread/discussie is wat mij betreft: mag er binnen de samenleving een groep van mensen zijn die vinden dat een set van belangrijke regels ter bescherming van de vrijheid en veiligheid van anderen niet op henzelf van toepassing zijn als zij vinden dat zij daar goede redenen voor hebben? En ik antwoord daarop neen.

Pas die logica toe op andere vlakken en weinigen zullen het nog aanvaarden: van hardleerse hardrijders die vinden dat snelheidslimieten niets voor hun zijn tot sluikstorters. Maar hey, dit is een feestje, en feesten op TomorrowLand is toch zo duur... dan moet je toch begrip hebben voor hun "vrijheid"?

Dit dus.

De essentie van deze thread/discussie is wat mij betreft: mag er binnen de samenleving een groep van mensen zijn die vinden dat een set van belangrijke regels ter bescherming van de vrijheid en veiligheid van anderen niet op henzelf van toepassing zijn als zij vinden dat zij daar goede redenen voor hebben? En ik antwoord daarop neen.

Pas die logica toe op andere vlakken en weinigen zullen het nog aanvaarden: van hardleerse hardrijders die vinden dat snelheidslimieten niets voor hun zijn tot sluikstorters. Maar hey, dit is een feestje, en feesten op TomorrowLand is toch zo duur... dan moet je toch begrip hebben voor hun "vrijheid"?
Gebeurt niet vaak dat ik het eens ben met KoC maar hier draait het idd rond.

Op zich is er mss idd niet veel mis met een "feestje" van 1 weekend waar wat paddo's genomen worden. Weinig mensen die daar last van zullen hebben behalve het geluidsoverlast. Dingen zoals de natuurargumenten komen (en dan heb ik het niet noodzakelijk op dit forum) vaak van mensen die anders niet zozeer met natuur inzitten + het afval valt ivm andere festivals wss nog best mee.

Maar zo'n festival kan gerust als dat eenmalig is, dan is dat te verdragen. Maar als elke 10000 man beslist om zo'n feestje met het negeren van een heel aantal regels te houden, dan zitten we wél met een gigantisch probleem. Want wie beslist welke regels nog van belang zijn en welke niet?

Nu, voor alle duidelijkheid: het stopzetten van zo'n feestje is al een andere zaak. Dat kan je dit weekend niet zomaar doen zonder extra miserie. Maar je moet hier de overheid mss wel de middelen geven om wielklemmen te plaatsen, electriciteit af te snijden of net té hoge voltages/Hz door de boxen te jagen? (tenzij men met een generator werkt?), aansprakelijkheid (deels?) te leggen op iedereen die > X uur na vaststellen van illegale feiten nog aanwezig is, los vna het feit of ze dan effectief ook mee organiseerden, achteraf forfaitaire boetes voor geluidsoverlast kunnen toepassen aan iedereen die "profiteerde" van het geluidsoverlast, ...

Ik moet zeggen dat ik ergens wel begrijp vanwaar deze mensen komen. En dan bedoel ik niet de grote massa die er aanwezig was. maar de drijvende krachten achter dit soort initiatieven. Want ik vermoed dat een deel van hen uit hetzelfde wereldje komt als die van de ideologische kraakpanden, clandestiene kunstenaarscommunes die aan de rand van de maatschappij ontstaan (zoals er doorheen heel Europa en de VS her en der gekomen en gegaan zijn). Met een anarchistisch en anti commercieel gedachtengoed.

En tot op zekere hoogte heb ik er ook wel sympathie voor. Ik ben in mijn studententijd wel vaker in kraakpanden geweest. Feestjes, eetfestijnen enz... Dat was leuk, gezellig en je kreeg er wel een gevoel "zie je, het kan ook anders".

Maar tegelijkertijd heb ik hun denkbeelden toch ook altijd zeer naiëf gevonden. Onmogelijk op grote schaal toe te passen en enkel bij de gratie van de "normale" maatschappij. En daar lijkt deze rave me een ideaal voorbeeld van.

Ik vind wel dat de ordediensten het goed aangepakt hebben. Ik zou niet weten wat voor positiefs er gekomen zou zijn uit een intocht van een massale politiemacht en het hardhandig aanpakken van die mensen. Er zijn nu een aantal mensen opgepakt. Als blijkt dat die in de organisatie zaten mogen ze gerust terdege gestraft worden. Maar we moeten ook niet onnozel gaan doen.

Zolang we hier geen eind aan maken vind ik de gespeelde verontwaardiging over een beschadigde dassenburcht zeer zwaar overtrokken.
En nee, daarmee bedoel ik dus niet dat iedereen maar op zijn gemak in een dassenburcht moet gaan kakken. Maar wel dat we misschien eens heel goed in de spiegel moeten kijken.

Laatst bewerkt:
Als ik morgen een feestje voor een groot aantal mensen wil organiseren, dan kom ik niet weg met zelfs maar een fractie van wat hier gebeurt, én terecht.
Daar kom je dan net op dezelfde manier mee weg... Dat is de kracht van de massa. Als je met 5 vrienden in je tuin voor overlast zorgt dan zal de opgetrommelde lokale politie gericht tussenkomen. Overstijgt de schaalgrootte echter de capaciteit van die lokale politie dan zullen ze het anders aanpakken.

Je kan een parallel trekken met jongeren die provinciale domeinen op stelten zetten. Een klein groepje amokmakers zal door het veiligheidspersoneel worden aangepakt maar als dat park overspoeld wordt door honderden amokmakers dan moeten die ook versterking roepen.

Hoe groter de massa die overlast bezorgd hoe lager het risico dat je als individu tegen een pv zal aanlopen.

Ik denk nu ook wel dat men met 'het snappen' niet noodzakelijk 'het goedpraten' bedoelt.

Iemand die graag in alle stilte gaat kamperen op een willekeurige plek in het bos waar ze na een dag wandelen zijn terecht gekomen ga je niet gelukkig maken door te zeggen 'ga dan op een camping staan' of 'huur dan een caravan' want dat is eigenlijk iets helemaal anders. De spontane 'we zien wel' beleving, het project X gevoel, het gevoel van samenhorigheid, de afzetting tegen 'the man', het 'dit gaan we nooit meer meemaken' gevoel, ... Het is er allemaal deel van. En dat heb je niet als je een kermisfuif organiseert, dus je kan die twee echt wel niet vergelijken.

Los van dat zijn er daar door de media aandacht ook sowieso een hele hoop mensen gepasseerd die eens 'gewoon een kijkje gingen nemen', dus ik vind die hele groep afschilderen als gevaarlijke junkies en maatschappelijke randgevallen ook fout.

Dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur of goedpraat (ik zeg het er maar bij want hier wordt veel te snel uitgegaan van de gedachte dat iets begrijpen hetzelfde is als iets goedkeuren) maar ik begrijp wel waarom pakweg Tomorrowland daar geen alternatief voor is. Maar zoals @kay-gell zegt is dat dan uiteraard geen reden om en masse je goesting te gaan doen.

Dat gedoen over de natuur vind ik trouwens ook nogal belachelijk. Dat lijkt me voor bepaalde mensen toch gewoon een stok om mee te slaan, want van sommigen (ik heb het niet enkel over dit forum) weet ik meer dan goed genoeg dat die geen zak geven om de natuur onder normale omstandigheden, maar omdat er nu een bende mensen iets heeft gedaan dat niet strookt met hun wereldbeeld (mag hoor, het druist ook in tegen dat van mij) is moeder natuur plotseling het aller- allerbelangrijkste. Als we er allemaal zoveel om zouden geven als dat we nu doen met die rave dan zou het veel minder erg gesteld zijn met de natuur in ons land.

Nu goed, hopelijk hebben de ordediensten geleerd hoe ze zoiets sneller (en zonder bloedvergieten) kunnen laten doodbloeden, of passen die hun actieplan aan, maar er zijn hier ook geen dramatische zaken gebeurd vind ik.

Nu goed, hopelijk hebben de ordediensten geleerd hoe ze zoiets sneller (en zonder bloedvergieten) kunnen laten doodbloeden, of passen die hun actieplan aan, maar er zijn hier ook geen dramatische zaken gebeurd vind ik.
Leg dat maar eens uit aan de boeren wiens velden kapot zijn en zware financiële schade lijden.

Leg dat maar eens uit aan de boeren wiens velden kapot zijn en zware financiële schade lijden.
Ik zie een veld waar 2000-3000 euro schade zou zijn. Moet zeker vergoed worden, laat dat duidelijk zijn (en wat mij betreft mag overheid de schade ook voorschieten), maar dat valt nu ook niet onder "dramatische zaken", hé.

Die moeten uiteraard vergoed worden. Is het de verzekering, is het de staat, zijn het de organisatoren die betalen via het gerecht, ... Da's een juridisch debat waar ik geen expertise in heb.

Maar ik vind dat persoonlijk in verhouding met wat er had kunnen gebeuren (zoals doden, gewonden, vernielde huizen enzovoorts wanneer dat in rellen ontaard was) geen dramatische zaken nee.

Er zijn mensen opgepakt, en als dat de organisatoren zijn dan moeten die wat mij betreft zwaar gestraft worden. Dat wel. En vermits de staat eigenlijk gefaald heeft om de orde te handhaven vind ik dat iedereen die economische of materiële schade heeft geleden door die rave geholpen moet worden door de staat door bijvoorbeeld (vrij) snel te betalen zodanig dat die gewassen nog op tijd opnieuw kunnen geplant worden. De staat kan dat dan achteraf nog regelen met de verzekeringen of de (eventuele) schuldigen.

Maar neen, dramatisch vind ik dat dus niet.

net té hoge voltages/Hz door de boxen te jagen?
Sorry, what now? Ik hoop dat wanneer onze ordediensten het in hun hoofd halen om privé eigendom moedwillig te beschadigen, zonder tussenkomst van een rechter (en dus mogelijkheid tot beroep en verdedigen), dat de toegekende schadevergoedingen immens zijn. Dat moeten we echt niet willen als samenleving, dat de politie zomaar eigendommen kan stuk maken. We leven in een rechtstaat hé, dit klinkt als oog om oog, tand om tand.
Als een overheid haar monopolie op geweld wil kwijtgeraken is dat wel de goede manier natuurlijk.

Je kan toch volledig losgaan op eender welke muziek? Je kan ook perfect een goedkope zaal afhuren, gratis dj laten spelen (want dat doen ze daar) en vervolgens een vrije gift doen. Dan kan je dansen en luisteren naar de muziek die je wil

Maar dat is net het punt ze willen niet helemaal losgaan op eender welke muziek zoals deze ook gespeeld wordt op TML maar op hun eigen muziek. Een niche genre en dat is geen Techno :)

En met het mooie weer willen ze natuurlijk begrijpelijk buiten dansen en niet ergens in een muffe zaal waar je niet binnen mag met je eigen drank.

Boomervibes, ach jonge... zolang je maar kan recht proberen te praten wat krom is zeker?

Techno wordt gedraaid op Tomorrowland (net als dance en hopen andere elektronische genres), en deze rave was ook "tek-no" (of Belgitek of whatever). Met Rock & Roll maak je eigenlijk een analogie waarmee je het zelf onderuit haalt: dat gaat idd ook zéér breed

Nogmaals deze mensen luisteren niet naar Techno zoals deze gedraaid wordt op TML maar naar totaal andere genres die ze niet draaien op TML.

Ook gaat het er om dat je gewoon met je eigen drank binnen kan.

Toegankelijker? Nogmaals er zijn alternatieven. Fucking hell? Je hebt blijkbaar al alternatieven vlakbij voor € 20:
Dit laatste toont eigenlijk perfect aan waarom we dit soort illegale raves absoluut niet zouden moeten toelaten. Het is niet dat het verboden is an sich: het kan wél binnen welbepaalde regels.

Jouw link toont eigenlijk net aan waarom het legaal NIET kan :)

Ik vraag mij af of je je artikel wel zelf gelezen hebt?

Die mensen willen vrij kunnen feesten van vrijdag tot maandag non stop zodat je kan gaan en komen wanneer je wil.
Dat feestje van jouw link moet al stoppen om 1u

Maar bij zo'n raves draait het ook om het verhaal in de muziek.
Het verhaal van een welbepaald soort muziek op een bepaald moment gedurede de dag of nacht.

Bv dikke forest s'nachts om dan over te gaan naar twilight naarmate het licht doorkomt dat is net het zalig aan zo'n feestjes die hele overgang en dan ineens bam dat zalig zonnetje op je snoet <3

Dat is iets dat je in een zaal niet kan meemaken of een event dat moet stoppen om 1u.

Dat ze daar nu alles aant opkuisen zijn en dat er daar vuilbakken stonden en het terrein er properder bij lag dan bv Pukkelpop ofzo zie ik maar amper verschijnen.

Sorry, what now? Ik hoop dat wanneer onze ordediensten het in hun hoofd halen om privé eigendom moedwillig te beschadigen, zonder tussenkomst van een rechter (en dus mogelijkheid tot beroep en verdedigen), dat de toegekende schadevergoedingen immens zijn. Dat moeten we echt niet willen als samenleving, dat de politie zomaar eigendommen kan stuk maken. We leven in een rechtstaat hé, dit klinkt als oog om oog, tand om tand.
Als een overheid haar monopolie op geweld wil kwijtgeraken is dat wel de goede manier natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid: de meeste van die maatregelen die ik opsom, moeten wel degelijk door de rechter getoetst worden. Maar dat kan dan via kortgeding als de muziek niet stilgelegd wordt op eigen initiatief. Een rechter kan bij zoiets best wel inschatten dat de organisatoren wel een minimaal besef moeten hebben dat ze mogelijks iets onwettigs bezig zijn.

We moeten voor alle duidelijkheid dit niet toepassen als 10 man en een paardenkop iets doet, maar wel als enkele duizenden mensen zich zo verenigen dat het ingrijpen met de gewone middelen niet haalbaar is. Je kan een "mob" niet door hun aantal hun eigen regels laten stellen.

Ik zou ook niet willen dat een vakbond door met 20.000 willekeurige mensen een sit-in te doen op een bedrijf, een bedrijf kan stilleggen (en voor alle duidelijkheid: ook voor een klein piket mag een vakbond wat mij betreft werkwilligen niet tegenhouden).

Gebeurt niet vaak dat ik het eens ben met KoC maar hier draait het idd rond.

Op zich is er mss idd niet veel mis met een "feestje" van 1 weekend waar wat paddo's genomen worden. Weinig mensen die daar last van zullen hebben behalve het geluidsoverlast. Dingen zoals de natuurargumenten komen (en dan heb ik het niet noodzakelijk op dit forum) vaak van mensen die anders niet zozeer met natuur inzitten + het afval valt ivm andere festivals wss nog best mee.

Maar zo'n festival kan gerust als dat eenmalig is, dan is dat te verdragen. Maar als elke 10000 man beslist om zo'n feestje met het negeren van een heel aantal regels te houden, dan zitten we wél met een gigantisch probleem. Want wie beslist welke regels nog van belang zijn en welke niet?

Nu, voor alle duidelijkheid: het stopzetten van zo'n feestje is al een andere zaak. Dat kan je dit weekend niet zomaar doen zonder extra miserie. Maar je moet hier de overheid mss wel de middelen geven om wielklemmen te plaatsen, electriciteit af te snijden of net té hoge voltages/Hz door de boxen te jagen? (tenzij men met een generator werkt?), aansprakelijkheid (deels?) te leggen op iedereen die > X uur na vaststellen van illegale feiten nog aanwezig is, los vna het feit of ze dan effectief ook mee organiseerden, achteraf forfaitaire boetes voor geluidsoverlast kunnen toepassen aan iedereen die "profiteerde" van het geluidsoverlast, ...
"We zijn nog bezig met de nazorg. Maandag is al door de diensten van de stad Sint-Truiden het openbaar domein opgekuist en het afval opgehaald", aldus Lantmeeters nog. "We inventariseren ook de schade. Er is onder meer schade aan natuur, bij buurtbewoners en aan de accommodatie. Zo is bijvoorbeeld de omheining van Droneport beschadigd, net als gewassen van landbouwers en eigendommen van bewoners."

"We laten hen niet in de steek, en daarom willen we de schade verhalen op de organisatie. We willen ook de kosten inzake politie-inzet verhalen op de organisatoren, net als de inzet van hulpdiensten maar ook de kosten van de opschaling van ziekenhuiscapaciteit. We zijn zelfs moeten overgaan tot de sluiting van het luchtruim boven Brustem."

"Verder zijn 45 bestuurders hun rijbewijs kwijtgespeeld, 36 omdat ze onder invloed van drugs achter het stuur zaten. Er waren 49 onmiddellijke inningen voor drugs en een 200-tal voor wildparkeren."

Verder wordt er nu gesproken over concrete stappen om dit soort evenementen in de toekomst gemakkelijker te kunnen tegenhouden. Het spreekt vanzelf dat er nu tal van extra maatregelen genomen gaan worden op dat terrein om te vermijden dat het een tweede keer voorvalt. Ze hebben ook al een deel van de vermoedelijke organisatie opgepakt, ondertussen ook weer vrijgelaten maar soit - ze zijn wel op zoek naar de mensen die verantwoordelijk zijn. Ze gaan uiteraard niet doen alsof het hier gaat om terroristen van de bovenste plank en alle middelen uit de kast halen, ge moet idd wel gewoon proportioneel reageren, en dat is voor alle duidelijkheid niet wat hier vaak in het topic gepredikt is geweest.

Er wordt dus wel actie ondernomen, maar inderdaad geen bestorming van het festival op het moment dat het bezig is om de simpele reden dat dat dom zou zijn, maar wel het soort van gerechtigheid die misschien minder spectaculair is, maar die wel veel meer in verhouding staat tot de feiten, en ook gewoon binnen het bestaand wetgevend kader.

Ik begrijp dat slippery slope argument, en ik begrijp ook de bekommernis om de natuur (hoewel ik dan weer denk dat hier fel wordt overdreven, uiteindelijk weet niemand hoe groot de schade aan de natuur daar is maar ik vermoed dan weer dat de roodborstjes en de dassen ondertussen weer gewoon voort zijn gegaan met hun leven), maar nogmaals, voor het moment gaat het hier over du 'jamais vu' in België op deze schaal, tis niet de bedoeling dat het schering en inslag wordt, maar dat is vooralsnog ook helemaal niet aan de orde en ik vind het onnozel om nu te gaan doen alsof heel onze maatschappij op losse schroeven staat.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat slippery slope argument, en ik begrijp ook de bekommernis om de natuur (hoewel ik dan weer denk dat hier fel wordt overdreven, uiteindelijk weet niemand hoe groot de schade aan de natuur daar is maar ik vermoed dan weer dat de roodborstjes en de dassen ondertussen weer gewoon voort zijn gegaan met hun leven),
Die dassen en roodborstjes zijn ook teruggekeerd nadat hetzelfde terrein decennia als militaire luchthaven heeft dienst gedaan. Dan zal de natuur een rave van een paar dagen ook wel overleven. Maar daarmee wil ik het natuur argument niet volledig onderuit halen he...

Nogmaals deze mensen luisteren niet naar Techno zoals deze gedraaid wordt op TML maar naar totaal andere genres die ze niet draaien op TML.

Ook gaat het er om dat je gewoon met je eigen drank binnen kan.

Dan moeten ze maar een legaal evenement organiseren waar ze én eigen drank toelaten én hun muziek draaien. Wat ze voor de rest willen doet niet ter zake.

Ik mag ook niet met mijn eigen drank binnen op TW Classic, zelfs geen water. TML hanteert waarschijnlijk gelijkaardige regels. Over een verplichting van op festivals gratis water te voorzien valt wat mij betreft te spreken. Over openlijk alcohol en drugs te gebruiken om het even waar, niet.

Jouw link toont eigenlijk net aan waarom het legaal NIET kan :)

Ik vraag mij af of je je artikel wel zelf gelezen hebt?

Die mensen willen vrij kunnen feesten van vrijdag tot maandag non stop zodat je kan gaan en komen wanneer je wil.
Dat feestje van jouw link moet al stoppen om 1u

Wat zij willen doet niet ter zake, dat mag daar niet.
Er zijn ongetwijfeld ook mensen die vinden dat zij aan 90km/h moeten mogen voorbijrijden aan de lokale kleuterschool, want zij zijn toch zo'n goede chauffeurs... maar wij dienen dit daarom ook niet toe te laten.

Maar bij zo'n raves draait het ook om het verhaal in de muziek.
Het verhaal van een welbepaald soort muziek op een bepaald moment gedurede de dag of nacht.

Bv dikke forest s'nachts om dan over te gaan naar twilight naarmate het licht doorkomt dat is net het zalig aan zo'n feestjes die hele overgang en dan ineens bam dat zalig zonnetje op je snoet <3

Dat is iets dat je in een zaal niet kan meemaken of een event dat moet stoppen om 1u.

Dat ze daar nu alles aant opkuisen zijn en dat er daar vuilbakken stonden en het terrein er properder bij lag dan bv Pukkelpop ofzo zie ik maar amper verschijnen.

Allemaal ofwel irrelevant ofwel een te mooie voorstelling van de werkelijkheid.

Dan moeten ze maar een legaal evenement organiseren waar ze én eigen drank toelaten én hun muziek draaien. Wat ze voor de rest willen doet niet ter zake.

Tsja, wie weet gaan enkelen zich nu wel geïnspireerd voelen om dergelijke legale, gratis events te organiseren. Misschien heeft onze maatschappij af en toe wat rebellen nodig om iets ten goede te veranderen.

Dergelijke tegenbewegingen zijn toch van alle tijden. In het slechtste geval levert het niets buiten wat baldadigheid op. Maar soms kunnen ze ons ook een spiegel voorhouden en kunnen we er iets uit leren. Wat niet betekent dat alles zomaar moet kunnen. Ik hoop dat het duidelijk is dat dat niet het punt is dat ik hier probeer te maken.

Ik vind dat die buurtbewoners heel braaf zijn gebleven eerlijk gezegd.

Ik zie mezelf toch anders reageren als er meerdere dagen van die naïeve narco hippies overlast veroorzaken.
Misschien is mijn creatieve bijdrage wel hier en daar wat autobanden kapot steken ofzo, want ja, het gaat over vrijheid en doen wat je wilt :unsure:

Ik vind dat die buurtbewoners heel braaf zijn gebleven eerlijk gezegd.

Ik zie mezelf toch anders reageren als er meerdere dagen van die naïeve narco hippies overlast veroorzaken.
Misschien is mijn creatieve bijdrage wel hier en daar wat autobanden kapot steken ofzo, want ja, het gaat over vrijheid en doen wat je wilt :unsure:
Zou de overlast dan toch niet relatief wel meegevallen zijn? Of wonen in Brustem enkel voorzichtige brave burgers die niet durven reageren op "naïeve narco hippies"?

Gelukkig maar trouwens, oog om oog tand om tand is nogal zure verspilling van middelen met zo'n aanwezigheid van de ordediensten.

Leg mij (ons) dat dan eens uit, want buiten, ik 'snap' hen wel heb ik hier nog niet veel argumenten gehoord. Met alle respect, maar de meest amateuristische vereniging kan een legale fuif/feest in elkaar boksen met een minimum aan middelen.

Verder de schade op het natuurdomein: meerdere vernietigde nestkasten, hadden ze dat -net als de dassenburchten- mispakt voor een latrine?

Maar dat valt niet uit te leggen.
Jezus. ... zijt gij een van die mensen waarvoor bij alles een geschreven theorie moet zijn?

Als ge u nergens thuisvoelt in de maatschappij en iets wil gaan doen met gelijkgezinden. Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat ze dit via muziek doen en zich daar proberen helemaal los van alles te voelen en tegelijkertijd sterk verbonden trachtten te zijn met de rest die er aanwezig is.

Of hebben jullie allemaal liever dat groepjes gelijkgezinden iets samen gaan doen dat eruitziet zoals een kkk?

Ja het mag niet volgens de wet en dat zal altijd zo zijn. Waarom er daarover zoveel moet gediscussieerd worden snap ik ook niet.
Maar er word daar geen haat gezaaid of weet ik veel wat jullie allemaal denken.

Als autoriteiten is het ook hun plicht om die mensen hun denkwijze te willen snappen en te kunnen oordelen in welke mate zo'n groep ene gevaar is.
Lastige buren gaan er altijd zijn, probeer in dit land maar eens iets te doen zonder dat er iemand iets op tegen heeft.
Maat met de denkwijze van sommige is het alsof de flikken Gerard van om den hoek ook zonder boe of ba moeten komen neerschieten met scherp omdat em op zondag het gras aant afrijden is.

Leven en laten leven.

En we zullen maar helemaal zwijgen van hoe de media er maar al te graag opspringt en waardoor er dan een hoop nieuwsgierigen eens gaan rondzien die er eig niets te zoeken hebben.

Terug
Bovenaan