derp
Well-known member
En een groot deel van de bezoekers op het hoogtepunt waren ook gewoon dagjestoeristen die nieuwsgierig waren naar het rumoer die hoogstens onder invloed waren van vanille-ijs, en die trouwens evenzeer gewoon welkom waren op het feestje.Daar spreekt met over 10000 man op het hoogtepunt en 9 op de spoed. Gisteren werd hier nog 15000 gezegd en werd er gedaan alsof het overdosissen regende.
Ik zie vooral confirmation bias. Ik zie gewoon wat jong volk dat zich wilt amuseren op hun manier. Ze zijn inderdaad niet allemaal kei-geëngageerd of doordrongen van een of ander idealisme, een groot deel is gewoon jeugd die zich wil amuseren. Ik was juist hetzelfde toen ik een tiener was hoor.De achteloosheid waarmee die mensen daar met de natuur omgingen is opmerkelijk. Ik vond die interviews met de aanwezigen ook zo een houding van: "ik geef geen fuck om wat andere denken en doe gewoon mijn zin. Wat is eigenlijk het probleem dan?"
Ze smoren daar vooral wiet en drinken pintjes, al dan niet in combinatie met paddo's/LSD. Allemaal zaken waar nog nooit iemand van is gestorven, op de alcohol na dan. Geen van die drugs wordt genomen via spuiten. Het zou mij verwonderen als daar ook maar 1 spuit gevonden is geweest. Maakt in elk geval nauwelijks deel uit van die cultuur. Aub niet verkeerdelijk framen van de zaken, en ook niet alle drugs op 1 hoop gooien.Als je afval gaat verspreiden over 400 hectares moet je al met heel erg veel zijn om er een totale puinhoop van te maken. Is er opgeruimd? Ja dat lijkt van wel, en op zich zijn asfaltstroken en bermen goed op te ruimen, maar sowieso zal er een deel van het afval blijven liggen in het hoge gras en het struikgewas. Dat is niet zo makkelijk te zien. Gezien het druggebruik zal daar heel goed opgelet moeten worden, aangezien je daar niet in gebruikte naalden wil stappen.
Laatst bewerkt: