Illegale rave in Sint-Truiden

Jeetjemina, ik zou ook niet graag hebben dat ze in mijn tuin komen kakken (laat staan dat ik het zelf doe), maar ben ik nu de enige die zijn eerste reactie was ‘wanneer gaan we?’?

Mooi werk van de politie. Een interventie leidt wellicht toch alleen maar tot doden en dan kan het weer de geschiedenis ingaan.

op zich is op dat gebied het enige verschil met Werchter, Pukkelpop of Tomorrowland ook gewoon dat dit "illegaal" is.

Wat wel een verschil uitmaakt met de zomerfestivals is het tijdstip van het jaar.
Diersoorten planten zich op dit moment voort, broedseizoen,....
Vind dat toch geen onbelangrijk detail.

Jeetjemina, ik zou ook niet graag hebben dat ze in mijn tuin komen kakken (laat staan dat ik het zelf doe), maar ben ik nu de enige die zijn eerste reactie was ‘wanneer gaan we?’?

Mooi werk van de politie. Een interventie leidt wellicht toch alleen maar tot doden en dan kan het weer de geschiedenis ingaan.
Ja wel gespeeld met dat gedacht voor een bloesemtocht met de Vespa.

Niet dus, jammer voor de lokale horeca

Heb toch niets opgemerkt van extra controles hoor,kwam van familefeestje en heb alleen maar dranghekken aan de toegangswegen naar de site zien staan.
Die stonden zelfs open,dus je kan zonder problemen de straat inrijden.
Feestje is nog altijd bezig,hoor nog altijd wat geboenk.
Door de dag valt dat mee,deze nacht was het wel goed hoorbaar hier.
Ik ben gisteren iig gecontroleerd.
Keken ook in de auto of ik niks opvallends bijhad.

op zich is op dat gebied het enige verschil met Werchter, Pukkelpop of Tomorrowland ook gewoon dat dit "illegaal" is.
Ken er natuurlijk niets van.

Maar moeten die festivals geen "plannen" voorleggen om alles zo optimaal mogelijk te laten lopen voor de natuur etc?

Krijgen die festivals geen controle tijdens de festivals hierop?

Na de festivals kuisen ze toch veel op, en controleren ze ook dit niet?

Ik ben zelf niet vies om af en toe eens te gaan raven. Dus ik begrijp zeker het plezier van die gasten.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de wet voor iedereen gelijk is. Ook als je nu toevallig met 5000 bent. Ook als je nu toevallig op een moeilijk terrein moet opereren. Het is gewoon een zoveelste zwaktebod van onze overheid en zijn ordediensten die zelfs niet meer in staat zijn om hun basistaken uit te voeren. Wat voor signaal geef je daar eigenlijk mee aan de bevolking? Wanneer men de regels zo flagrant overtreedt, op een militair domein nota bene, en men grijpt niet eens in. Dan zullen wij wel onze verkeersboete betalen van 51 km/h in de bebouwde kom.

Weer een zoveelste afbrokkelen van de autoriteit van de staat. Als een land nog niet in staat is om 5000 of 10 000 mensen in het gareel te houden, zit je dan niet met een gigantisch probleem? En pas op, zelfs niet proberen. What about:
- Waterkanon
- Cavalerie
- Traangas
- Etc.

Maar toch ook een volledig gebrek aan creativiteit? Als je dan geen 5000 mensen kunt uiteendrijven, kun je toch tenminste een cordon sturen die de hoofdschakelaar gaat uitschakelen? Je kunt toch die boxen in beslag nemen? Enzovoort.

Neen, dit valt niet goed te praten. Verwacht je maar aan meer illegale raves in de toekomst, terwijl we alleen nog kunnen hopen dat het niet op uw eigen terrein is. Het vorige slachtoffer had een miljoen (of meerdere miljoenen?) euro aan schade aan zijn gebouwen. Opnieuw een argument om het recht in eigen handen te gaan nemen, wegens het falen van de overheid.

Ik denk dat die festivals wel net iets beter georganiseerd zijn. Een professionele opruimdienst, een plan met welke weides er kunnen gebruikt worden. Maar daarnaast zijn er ook evacuatie en noodplannen, voldoende voorzieningingen (dixies en een bedrijf die deze komt legen). Op gebied van menselijke schade heb je bij die 'niet illegale' festivals dranghekkens en scheidngsconstructies om de mensenmassa niet te laten vallen. Ik herinner me nog het optreden van alanis morissete op torhout in de jaren 90 waar een hele groep mensen ook viel... daar geraak je dus met moeite vanonder.
Ik denk dat dit ook de reden is dat de politie niet met het waterkanon op de mensen beginnen spuiten is. Men zou elkander vertrappelen.

Laatst bewerkt:
Als individu moet je daar niet gaan wandelen of fietsen in je vrije tijd want dat sta je op de bon.
Het is afgesloten met een slagboom,eens voorbij die zijn ze rap bij u hoor.
Dat maakt nogmaals duidelijk dat het moeilijk is om grote groep onder controle te houden en dat een individu makkelijk te beboeten is.

Dat gedeelte is nog steeds verboden terrein ondanks dat de militaire beperkingen.
Er zou nog steeds militaire activiteit zijn maar zeer beperkt (misschien oefenmissies of zo want militaire school van Saffraanberg is ook in de buurt).
Een gedeelte van het domein is ondertussen industrieel geworden,maar er is nog altijd een groot gedeelte in handen van defensie.
Er worden ook legale fuiven gehouden op het terrein zoals de bompad fuif in oktober of november,maar daar hoor ik geen beat van hier.
Nu is het wel te horen,dat vind ik op zich wel vreemd.
In vogelvlucht is de afstand wel klein met mijn woonst en de basis en de wind zal uit die richting komen waaien.

Dat zal ook wel zijn omdat de muziek luider is dan op een regulier festival. Er worden geen regels nageleefd mbt maximum decibels etc

Maar ik vind het ook wat overdreven hoeveel aandacht hier naartoe gaat. Toen La Boum zo in de pers kwam was er nog covid en had het daar mee te maken, dat snapte ik nog. Dit is niet leuk voor de omwonenden maar tis niet dat het erg lang duurt. Impact op het milieu lijkt me ook zo'n dooddoener. Moest ik niet moeten werken aan mijn thesis, ik ging zelf eens gaan kijken.

zeker niet :p

ik vraag mij af wat juist de nieuwskanalen zijn om te weten waar er ergens een rave gaat plaatsvinden. (voor het in het groot nieuws komt)

zeker niet :p

ik vraag mij af wat juist de nieuwskanalen zijn om te weten waar er ergens een rave gaat plaatsvinden. (voor het in het groot nieuws komt)
Facebook, websites, whatsapp groepen, .. Als je daar een keer bent geweest is het niet moeilijk om in de loop te blijven van zo'n zaken.

Ik ben zelf niet vies om af en toe eens te gaan raven. Dus ik begrijp zeker het plezier van die gasten.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de wet voor iedereen gelijk is. Ook als je nu toevallig met 5000 bent. Ook als je nu toevallig op een moeilijk terrein moet opereren. Het is gewoon een zoveelste zwaktebod van onze overheid en zijn ordediensten die zelfs niet meer in staat zijn om hun basistaken uit te voeren. Wat voor signaal geef je daar eigenlijk mee aan de bevolking? Wanneer men de regels zo flagrant overtreedt, op een militair domein nota bene, en men grijpt niet eens in. Dan zullen wij wel onze verkeersboete betalen van 51 km/h in de bebouwde kom.

Weer een zoveelste afbrokkelen van de autoriteit van de staat. Als een land nog niet in staat is om 5000 of 10 000 mensen in het gareel te houden, zit je dan niet met een gigantisch probleem? En pas op, zelfs niet proberen. What about:
- Waterkanon
- Cavalerie
- Traangas
- Etc.

Maar toch ook een volledig gebrek aan creativiteit? Als je dan geen 5000 mensen kunt uiteendrijven, kun je toch tenminste een cordon sturen die de hoofdschakelaar gaat uitschakelen? Je kunt toch die boxen in beslag nemen? Enzovoort.

Neen, dit valt niet goed te praten. Verwacht je maar aan meer illegale raves in de toekomst, terwijl we alleen nog kunnen hopen dat het niet op uw eigen terrein is. Het vorige slachtoffer had een miljoen (of meerdere miljoenen?) euro aan schade aan zijn gebouwen. Opnieuw een argument om het recht in eigen handen te gaan nemen, wegens het falen van de overheid.
Zoals hier thans al vaak gepasseerd is :

- Je beseft dat één van de hoofdtaken van de politie handhaving van de orde is, niet creatie van chaos? Dat wordt hier toch duidelijk wel uitgevoerd?
- Er wordt toch duidelijk wel ingegrepen, enkel niet op zo'n manier dat er escalatie zal ontstaan.

Zeker na heel deze topic doorgenomen te hebben, beticht ik je dan ook wel van een gebrek aan creativiteit inderdaad.

Dat er vanuit een emotionele basis deze reactie komt in eerste instantie, daar kan ik volledig inkomen. Het was ook mijn eerste reactie overigens. Maar ondertussen zitten we op pagina 8 in P&A, waar ik me juist doorheen gelezen heb, en hetgeen wat in deze post staat is nu toch al vaak ontkracht in deze topic.

Ik praat niets goed, maar laat ons wel verder kijken dan onze neus lang is en niet gewoon met de meest populistische "oplossing" (blijven) afkomen.

Zoals hier thans al vaak gepasseerd is :

- Je beseft dat één van de hoofdtaken van de politie handhaving van de orde is, niet creatie van chaos? Dat wordt hier toch duidelijk wel uitgevoerd?
- Er wordt toch duidelijk wel ingegrepen, enkel niet op zo'n manier dat er escalatie zal ontstaan.

Zeker na heel deze topic doorgenomen te hebben, beticht ik je dan ook wel van een gebrek aan creativiteit inderdaad.
Ik hoop dat je beseft dat wanneer dit de volgende keer gaat gebeuren eigenaars/omwonenden zelf zullen optreden, want ja de politie laat dit toch maar begaan?

In het genre van 's nachts wat van die kerels gaan afmotten, auto's van de bezoekers vernielen of met een bulldozer die geluidsinstallaties gaan vernielen.

Ik versta niet waarom er geen verantwoordelijken kunnen worden opgespoord. Dat is toch gewoon niet willen dan?
Van wie zijn die generatoren? Die muziekinstallaties? Waar komt dan allemaal vandaan? Begin met die boel na die fuif eens in beslag te nemen misschien?

't Is alleszins een dankbaar onderwerp om gekaapt te worden door politici.
Op Demir na die den boel recht in Verlinden haren boot duwde bleef het nochtans opvallend stil vond ik...

Mijn verwachting is wel dat ze, nu ze weten hoe het finaal is uitgedraaid, over elkaar gaan vallen om vingertjes te wijzen en te roepen wat zij anders hadden gedaan... praten over hypotetischr scenario´s is namelijk veiliger dan roepen om een scenario met een bij uitvoering mogelijke dramatische/chaotische afloop.

Ik hoop dat je beseft dat wanneer dit de volgende keer gaat gebeuren eigenaars/omwonenden zelf zullen optreden, want ja de politie laat dit toch maar begaan?

In het genre van 's nachts wat van die kerels gaan afmotten, auto's van de bezoekers vernielen of met een bulldozer die geluidsinstallaties gaan vernielen.
Waarom blijft men deze leugens verspreiden? Dit is P&A, er wordt iets meer input verwacht.
De politie laat niet begaan. Ze treden niet op zoals JIJ wilt.

En als er effectief mensen zo optreden, met de aanwezige politie zullen ook deze misdaden snel gezien en bestraft worden.

Ik snap ook niet waarom er hier wordt gezegd "Ze willen geen verantwoordelijken opsporen? Ja, dit is moeilijk en men kan niet gewoon op de affiche gaan kijken wie men moet aanspreken. Maar stellen dat men hier geen stappen in zet, is toch ook niet correct? Het zo stellen is eerder een kwestie van de realiteit niet te willen zien. Ik vind het niet vreemd dat men niet alle manieren waarop men deze tracht te achterhalen en plein public worden kenbaar gemaakt.

Ik vind dat er hier heel veel gekke aannames worden gemaakt in deze topic.

Laatst bewerkt:
Hele rare assumptie hier.
De politie zijn geen vandalen noch privé militie he?
En hoe denk je dat een paar 1000 feestvierders gaan reageren als ze worden “afgemot”? Lekker gaan liggen?

Imo is hier juist gehandeld en is er achteraf genoeg tijd om schuldigen aan te duiden en te bestraffen.

Edit: sorry verkeerd gelezen, je bedoelt dat het volk als vigilante gaat optreden. Even kort door de bocht, nochtans

Imo is hier juist gehandeld en is er achteraf genoeg tijd om schuldigen aan te duiden en te bestraffen.
Zoals die rapper die rellen in Brussel had veroorzaakt, die heeft zelf geen straf gekregen. Voor die rellen zijn er uiteindelijk een handvol mensen voor de rechter verschenen en die hebben een typische Brusselse pamperstraf gekregen.

Iets zegt me dat het altijd "pamperen" en "ze zouden beter met scherp schieten" is wanneer het over een groep gaat waar we ons niet mee identificeren.

Wanneer we dat wel doen zal het al snel buitensporig politiegeweld worden volgens mij.

Wat beelden waar de politie met de matrak op jonge mensen slaat, een interview met een moeder over hoe haar zoon, een voorbeeldig student, een oog kwijt is, ... en men kan een even grote karikatuur als we nu zien opzetten, maar dan in de andere richting.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan