Nogmaals, het zal de natuur ongetwijfeld geen deugd gedaan hebben maar de mensen die hier beweren dat ze een inschatting kunnen maken van de grootteorde van de schade zijn aan het zeveren. Als ik rond mij kijk en zie wat wij als mensen alle dagen doen, dan denk ik dat het echt wel meevalt en dat de natuur dit ook weer snel terug teboven komt.
De mensen die vinden dat ze maar naar TML moeten gaan: juist ja, die organisatie die partyvluchten inlegt om volk van over heel de wereld naar Boom te verschepen. Als ge een analyse gaat maken van de milieu-impact van dat soort evenementen dan zijt ge nog niet klaar. En ok, dat verandert niks aan het feit dat het ene legaal is en het andere illegaal, maar in de Schorre in Boom, of in het Osseghempark in Brussel wonen ook beesten hoor, en daar moogt ge evenementen laten doorgaan op voorwaarde dat ge vooral met genoeg centen over de brug kunt komen en de juiste mensen kent, op het einde van de dag is het toch nog steeds vooral dàt wat maakt of iets legaal of illegaal is.
In zekere zin is het natuurlijk ook wel net de bedoeling dat het niet mag, en is het ook gewoon de bedoeling om tegen de schenen te schoppen van de gevestigde orde. Ik begrijp dat. Ge kunt dat zeker en vast zien als een vorm van egoïsme, of enkel de lusten willen zonder de lasten, en het ir vast en zekere een morele grijze zone aan, maar ik kan goed begrijpen waarom ge op die manier wilt feesten. De mensen die dat niet kunnen/willen zullen ook nooit overtuigd worden en altijd van mening zijn dat de regels nu eenmaal voor iedereen zijn. Ik vind regels goed maar ze zullen altijd overtreden worden, en als ze overtreden worden om een paar dagen te gaan feesten in de bossen met DIY soundsystems dan vind ik dat meer grappig dan problematisch. Zeker geen reden om geweld te gebruiken, dat staat vast.
Hopelijk heeft iedereen toch een beetje het besef dat we in een heel erg gereglementeerde maatschappij leven en dat het normaal is dat mensen af en toe zin hebben om die regels te doorbreken in een poging om zich vrij te voelen. Er zal altijd wat 'collaterale schade' zijn in zo'n gevallen, maar ik vind persoonlijk dat het reuze meevalt in dit geval.
Om een idee te krijgen van hoe ze het daar achtergelaten hebben en de plek waar het feest is doorgegaan:
Ik sympathiseer 100% met mensen die een slechte nacht hebben gehad, schade hebben geleden en met de hulpverleners die extra uren hebben moeten kloppen, maar overdrijven is ook een kunst hoor. Ik zie/lees hier precies meer verontwaardiging dan in Brustem zelf.