Indonesië

Staan op het punt om onze vlieger te boeken. Is een overstaptijd van 1u50 in Munchen voldoende, komende van Brussel? Volgt daar nog een paspoortcontrole? Zou wel met 2 verschillende maatschappijen zijn ( BA - Singapore Air).

Moet voldoende zijn. Beide lid van Star alliance dus bagage kan ineens door. Wel vragen in BXL. Paspoortcontrole wel nodig ja. Je gaat van binnen naar buiten Schengen. Dat kan snel gaan met die automatische scanners maar dan moeten ze wel werken :) maar met bijna 2u de tijd zou ik het wel wagen.

Merci. En wat met een overstaptijd van 1u20 in Singapore? Komen daar wel om 10 AM toe, dus als we de connectie zouden missen, zijn er nog wel andere vluchten die dag met Singapore Airlines.

Iemand trouwens ervaring met Juneyao Airlines? Een nieuwere maatschappij die wel nog wat lagere prijzen aanbiedt.

Laatst bewerkt:
Naar waar vanuit Singapore ? Is die trip in 1 booking gedaan ? München - Singapore - xxx bedoel ik dan he. 1u20 is echt wel krap en zou ik niet riskeren, tenzij ze je kosteloos op een volgende vlucht kunnen zetten dan maakt het me niks uit.

Alles hangt ook een beetje af in welke terminal je terecht komt vermoed ik. Singapore is 1 van de efficiëntste luchthavens waar ik al geweest ben. Security was niet 1 grote zaal met duizend man maar elke gate had zijn aparte security dus dat ging enorm veel vlotter.

Laatst bewerkt:
Iemand ervaringen met tour operators ter plaatse? We denken eraan deze zomer af te reizen naar ofwel Sulawesi ofwel Flores voor een week of 4. We zijn een gezin met 5 (jongste is 6), dat is niet altijd evident naar overnachtingen en ik vind het wel ontspannend om op voorhand te weten dat alles geregeld is.

Vluchten voor volgende zomer zijn geboekt. Heb een paar goeie tips gekregen voor overnachtingen en chauffeurs. Heb een voorlopige planning gemaakt, maar ik kom eigenlijk 1-2 dagen te kort en zou dus wat moeten schrappen. Ik zou zeker 25/7 op Bali ( Pulau Serangan?) willen zijn omdat onze vlucht naar Singapore 's morgens vetrekt vanuit Denpasar. Voorstellen qua aanpassing?

8/7 Denpasar - Ubud
9/7 Ubud centrum en champoyanwalk
10/7 uitstap westen van Ubud ( panoramaweg, Tanah Lot, Pura Sadha, ...)
11/7 uitstap oosten Ubud ( Gunung Kawi, Tirta Ompul, Goa Gajah, ...) met fiets?
12/7 naar Lovina Beach
13/7 Lovina Beach ( mss dolfijn watchen)
14/7 uitstap naar Brahma, Pura Ulan, Munduk , ...
15/7 naar Amed
16/7 Amed ( snorkelen, ..)
17/7 uitstap naar Ujung, Tirtagangga, Lempuyan
18/7 uitstap naar Baturmeer & Pura Besakih
19/7 naar Lombok
20/7 rondrit Lombok ( watervallen?)
21/7 Rinjani
22/7 Rinjani
23/7 Rinjani
24/7 Gili Air
25/7 Gili Air
26/7 vlucht naar Singapore
29/7 vlucht naar Bxl

Vluchten voor volgende zomer zijn geboekt. Heb een paar goeie tips gekregen voor overnachtingen en chauffeurs. Heb een voorlopige planning gemaakt, maar ik kom eigenlijk 1-2 dagen te kort en zou dus wat moeten schrappen. Ik zou zeker 25/7 op Bali ( Pulau Serangan?) willen zijn omdat onze vlucht naar Singapore 's morgens vetrekt vanuit Denpasar. Voorstellen qua aanpassing?

8/7 Denpasar - Ubud
9/7 Ubud centrum en champoyanwalk
10/7 uitstap westen van Ubud ( panoramaweg, Tanah Lot, Pura Sadha, ...)
11/7 uitstap oosten Ubud ( Gunung Kawi, Tirta Ompul, Goa Gajah, ...) met fiets?
12/7 naar Lovina Beach
13/7 Lovina Beach ( mss dolfijn watchen)
14/7 uitstap naar Brahma, Pura Ulan, Munduk , ...
15/7 naar Amed
16/7 Amed ( snorkelen, ..)
17/7 uitstap naar Ujung, Tirtagangga, Lempuyan
18/7 uitstap naar Baturmeer & Pura Besakih
19/7 naar Lombok
20/7 rondrit Lombok ( watervallen?)
21/7 Rinjani
22/7 Rinjani
23/7 Rinjani
24/7 Gili Air
25/7 Gili Air
26/7 vlucht naar Singapore
29/7 vlucht naar Bxl
Ziet er een goed programma uit, welke vliegmaatschappij en hoeveel betaald voor de vlucht?
In oktober in Ubud geweest, leuk voor een dag of 5 als uitvalsbasis, centrum is imo iets te druk aan het worden, zoals op vele plekken wel het gevolg is in Bali.
Amed, gili air, lombok en Lovina staan hier ook nog op de planning.

We vliegen met Thai en Turkish. 4000€ voor 3 personen. Niet goedkoop, maar komt vooral omdat we Singapore er tussen gestoken hebben.

Ik zou kiezen tussen Amed, Gili of Lovina schrappen waarbij ik dan Lovina zou overslaan. Eigenlijk vind ik 4 dagen Ubud ook teveel. Daar heb ik me echt geërgerd. Ma bon je hebt wel wat tijd nodig hè om effe in de sfeer te komen.

Wij zijn aan het kijken voor de zomervakantie en twijfelen nog tussen Sri Lanka, Thailand en Bali.
2 volw + 3 kinderen (6,7,9)
De eerste 2 zijn minder ideaal wegens monsoon, maar dan is het misschien ook minder druk.
Ik ben 20 jaar geleden in Bali geweest en vond dat wel top, maar lees veel verhalen dat dit helemaal anders is nu.
In Juli is het weer daar echter wel goed, en zou je nog een beetje off-beaten tracks kunnen gaan?

Ik zou nooit in juli of augustus naar Bali gaan.

Net zoals ik nooit in die maanden Rome, Barcelona,.. zou doen. Tenzij het uw ding is om gewoon heel de dag aan een resort te liggen, dan merk je daar weinig van.

In het Noorden zijn er veel minder toeristen, dus dat kan je wel overwegen.

Laatst bewerkt:
Ik zou nooit in juli of augustus naar Bali gaan.

Net zoals ik nooit in die maanden Rome, Barcelona,.. zou doen. Tenzij het uw ding is om gewoon heel de dag aan een resort te liggen, dan merk je daar weinig van.

In het Noorden zijn er veel minder toeristen, dus dat kan je wel overwegen.
Met kinderen erbij heb je niet veel keuze, vrees ik.

Afgelopen lente (Juni) naar Bali / Lombok gegaan en hieronder ons reisschema - kan eventueel inspiratie geven voor sommigen:

• Dag 1 -4: Udub
    • Tegallalang Rice terraces / Gunung Kawi Tapaksiring / Pura Tirta (tempel)
    • Jatiluwih (rijstvelden)
    • Ulun Danu Beratan Temple
    • in Udub ook verschillende fire dances bijgewoond alsook veel massages (spot goedkoop)
    • Idee was ook om Mount Batur erbij te doen, maar niet gelukt
  • Dag 5-6: Sideman:
    • Tirta Gangga (Temple)
    • Penataran Agung Lempuyang (uitgestrekt tempel complex)
  • Dag 7-8: Padang Bay
    • Duiken en snorkelen (ten zeerste aan te raden)
    • Bezoek van koffie plantages en dergelijke (Kopi Luwak)
  • Dag 9-11: Vriendin naar Senggigi - op dag 10 ben ik 's morgens vertrokken met een organisatie naar Rinjani voor 2 daagse trekking)
    • Senggigi: beach en massages
    • Rinjani: 2-daagse beklimming van de berg
  • Dag 12-14: Gili Meno:
    • Snorkelen en ontspannen na de beklimming
  • Dag 15-16: Penida Island:
    • Laatste stop, opnieuw snorkelen en ontspanning
    • Goa Giri Putri (tempel) en vooral het eiland met scooter verkennen

Laatst bewerkt:
Wat zijn de ervaringen met Indonesië in het regenseizoen? Wij zoeken een bestemming voor december/januari en Indonesië staat al even op ons verlanglijstje maar door het weer ben ik toch nog hard aan het twijfelen

Komende week een paar dagen naar Indonesië (Sumatra) tijdens onze reis in Maleisië ipv Borneo

Medan
Bukit lawang
Tangkahan

Indien daar iets aan te raden is qua locatie (eten etc) dan laat maar weten 😊

Wat zijn de ervaringen met Indonesië in het regenseizoen? Wij zoeken een bestemming voor december/januari en Indonesië staat al even op ons verlanglijstje maar door het weer ben ik toch nog hard aan het twijfelen
Wisselvallig, regelmatig hevige buien waardoor uw plannen int water kunnen vallen. Maar ook genoeg droge periodes met zon.
De Molukken en Raja Ampat hebben dan weer beter weer, daar iet omgekeerd.

Komende week een paar dagen naar Indonesië (Sumatra) tijdens onze reis in Maleisië ipv Borneo

Medan
Bukit lawang
Tangkahan

Indien daar iets aan te raden is qua locatie (eten etc) dan laat maar weten 😊
Tip Top in Medan als je een koloniale ervaring wilt. Restaurant bestaat sinds 1934 en bevat nog altijd menu items die toen populair waren (zoals bv. bitterballen), maar je kan er ook gewoon goed Indonesisch eten. Gebruiken ook nog altijd kook-technieken van toen. Ligt vlakbij een andere bekende toeristenbestemming (Tjong a Fie Mansion), dus makkelijk te combineren.

Jammer dat je niet een paar dagen spendeert op Samosir aan Lake Toba, imo de beste bestemming in Noord-Sumatra. :)

Indien je graag Durian eet / wilt proberen in Medan -> Sibolang Durian is een heel bekend durian cafe met een leuke sfeer. Ik zelf vind Durian maar niks, maar mijn vrouw is er zot van.. Ze hebben ook durian pancakes, ijs & andere varianten.

Verder is er in Medan niet gigantisch veel te zien, dus ik zou daar 1 (max. 2) dagen blijven en dan naar Bukit Lawang. De Grand Mosque kan je ook nog bezoeken en is wel de moeite waard om eens binnen te kijken.

Laatst bewerkt:
Jammer dat je niet een paar dagen spendeert op Samosir aan Lake Toba, imo de beste bestemming in Noord-Sumatra. :)

Indien je graag Durian eet / wilt proberen in Medan -> Sibolang Durian is een heel bekend durian cafe met een leuke sfeer.

Verder is er in Medan niet gigantisch veel te zien, dus ik zou daar 1 (max. 2) dagen blijven en dan naar Bukit Lawang. De Grand Mosque kan je ook nog bezoeken en is wel de moeite waard om eens binnen te kijken.

Thnx!
Geen fan van Durian nee 😂
Jacks fruit wel gegeten en beviel al iets beter

In Medan de grote moskee bezocht en een chinese tempel bezocht, voor de rest geen leuke stad om in te verblijven vond ik.
Voelde me wel een superster voor de kinderen daar 😂.

Momenteel in Bukit Lawang, bevalt me veel meer. Heel vriendelijke mensen en wat leven in de keet. Morgen een dagje jungle trek

Ik ben op zoek naar het beste eiland in Indonesië om als 34-jarige man solo te reizen. Een paar jaar geleden ben ik al met mijn toenmalige partner naar Sumatra geweest. Dat was een fantastische reis, maar misschien niet ideaal voor soloreizigers aangezien het daar met momenten best 'leeg' aanvoelde. Over het algemeen weinig mensen om je heen en weinig café's of restaurants om wat vibes op te pikken.

De meest voor de hand liggende keuze zou natuurlijk Bali zijn, maar ik had toch graag eens gepolst naar mensen die al veel van Indonesië gezien hebben of er misschien nog andere opties zijn die het midden houden tussen populariteit en authenticiteit.

Ik ben op zoek naar het beste eiland in Indonesië om als 34-jarige man solo te reizen. Een paar jaar geleden ben ik al met mijn toenmalige partner naar Sumatra geweest. Dat was een fantastische reis, maar misschien niet ideaal voor soloreizigers aangezien het daar met momenten best 'leeg' aanvoelde. Over het algemeen weinig mensen om je heen en weinig café's of restaurants om wat vibes op te pikken.

De meest voor de hand liggende keuze zou natuurlijk Bali zijn, maar ik had toch graag eens gepolst naar mensen die al veel van Indonesië gezien hebben of er misschien nog andere opties zijn die het midden houden tussen populariteit en authenticiteit.
Lombok dan? Of Java als je meer cultuur wenst. Ook perfect te combineren..

Terug
Bovenaan